خبری از بازار شبکه های اجتماعی

خبری از بازار شبکه های اجتماعی

فهرست مطالب

شبکه اجتماعی توئیتر برای علاقه مندان شبکه های اجتماعی یکی از بهترین شبکه ها در حال حاضر می باشد و در نتیجه گوگل فرصتی خوبی دانسته تا این شرکت را بخرد!
سیاست های شرکت گوگل به این صورت است که در هر گوشه وب حضور می یابد. و از خرید هیچ شرکت فعالی غافل نیست. و اجازه رشد به شرکت های دارای پتانسیل را نمی دهد. حالا این شرکت چشم به سرویس توئیتر دارد. اگر گوگل قصد خرید توئیتر را داشته باشد حالا بهترین فرصت است، زیرا قیمت سهام شرکت توئیتر در پایین ترین زمان خود قرار گرفته است.
احتمالا مدیران شرکت گوگل می توانند چنین معامله ای را با مبلغی در حدود ۶۰ میلیارد دلار انجام دهد، اما باید دانست این نخستین بار نیست که شایعاتی مبنی بر تمایل گوگل به خرید توئیتر به گوش می رسد.

شبکه های اجتماعی فیسبوک توییتر گوگل پلاس

تمایل خرید یکی از شبکه های اجتماعی

هم شرکت گوگل و هم بسیاری از دیگر غول های دنیای IT مانند مایکروسافت و فیسبوک به دنبال خرید توئیتری بوده اند که حالا ۳۰۰ میلیون کاربر در جهان دارد. این شرکت در حال رشد است و احتمالا می تواند ارزش خود را به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برساند.
هم اکنون شبکه گوگل پلاس در حدود دو میلیارد کاربر ثبت شده در سرتاسر جهان دارد، اما واقعیت این است که تصمیمات گوگل برای رسیدن به رهبری این بازار است. بر اساس آخرین آمارها تنها ۴ تا ۶ میلیون نفر در گوگل پلاس فعالند.
پیش بینی مدیران گوگل پلاس این است که این شبکه اجتماعی به طور مستقل و بدون کمک گرفتن اجباری گوگل قادر به جذب این تعداد کاربر نبود. گوگل البته در همه این سالها نشان داده که خیلی ساده می تواند سرویس های خود را بر اساس تحلیل هایی تعطیل کند.
بر اساس آخرین اخبار که توسط اریک اِنگ از شرکت Stone Temple Consulting انتشار یافته است، در حدود نود درصد از کاربران های موجود در گوگل پلاس در وب غیر فعال هستند. بر اساس همین تحلیل ؛ گوگل پلاس در صورتی که برنامه جدیدی برای نجات خود به اجرا در نیاورد محکوم به شکست است!
راه نجات گوگل پلاس
در حال حاضر شبکه توئیتر برای فعالان شبکه های اجتماعی یکی از بهترین شبکه ها می باشد و به همین دلیل زمان خوبی برای خریده شدن آن توسط شرکت گوگل است. در حال حاضر قیمت سهام توئیتر پایین است و هم بی توجهی کاربران به گوگل پلاس احتمالا می تواند یک گزینه خوب برای گوگل باشد.
مدیران گوگل از این موضوع مطمئن هستند که موبایل آینده اینترنت است (به همین دلیل mobile friendly بودن برای گوگل مهم است) و شرکتی موفق خواهد بود که بتواند بالانس مناسبی بین شبکه های اجتماعی و سرویس های موبایلی ایجاد نماید.
در طی چند سال گذشته درآمد گوگل از سرویس تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک تا ۳۰ درصد کاهش پیدا نموده است که دلیل اصلی آن موج حضور موبایل می باشد که در سراسر جهان رخ داده است. به همین دلیل گوگل نیاز به یک استراتژی بازاریابی جدید برای بازسازی سیاست های شبکه های اجتماعی خود دارد.
شبکه اجتماعی توئیتر در حال حاضر در حدود سیصد میلیون کاربر فعال در طی ماه دارد که بیش از ۵۰۰ میلیون پیام روزانه توئیت می نمایند. میزان افزایش ماهانه ترافیک کاربران موبایلی توئیتر تا ۸۰ درصد می رسد و این برای گوگل فوق العاده می باشد.
شرکت گوگل نیاز به یک حرکت انفجاری برای آینده دارد و این حرکت هم باید سریع صورت پذیرد. شبکه اجتماعی فیسبوک هم اکنون در حال نزدیک شدن به گوگل است و بازار بزرگ تبلیغات اینترنتی گوگل حالا توسط شبکه فیسبوک به شدت در تهدید است.
منبع: پارک بازاریابی ایران جناب دکتر میرکاظمی

3 دیدگاه
  1. خب بنظر من که نباید توییتر سهامشو به گوگل یا هر شرکت دیگه ای بفروشه، یا اگرم مجبور شدن که این شبکه محبوب رو بفروشن باید مثل اینستاگرام همون گروه و بطور مستقل کار کنند.
    1. سلام این بستگی به مدیریت جدیدی داره که توییتر رو خریداری میکنه مطمئنا شرکتی که توان مالی اینچنین داشته باشه قطعا میتونه باعث پیشرفت اون شبکه اجتماعی یا سایت هم بشه.
دیدگاه ها بسته شده اند.