چند ایده برای کسب نتایج سریع برای SEO -قسمت دوم

چند ایده برای کسب نتایج سریع برای SEO -قسمت دوم

فهرست مطالب

همانطور که در قسمت اول مقاله چند ایده برای کسب نتایج سریع برای SEO  خواندید  کسب موفقیت در seo با Snippet های ویژه و بهینه سازی محتوای موجود و کلمات کلیدی مرتبط توضیح داده شد. در قسمت دوم مقاله با ادامه چند ایده برای کسب نتایج سریع برای seo در خدمت شما خواهیم بود.

راه های متعددی برای شناسایی صفحاتی که تمرکز بر روی آنها صورت گرفته است، وجود دارد:
1. به کنسول جستجوی گوگل بازگشته و برای پیدا کردن کلمات کلیدی با رتبه بین 10 تا 3، آنها را بر اساس رتبه مرتب کنید.
2. با مراجعه به گوگل آنالیتیک، صفحات دارای نرخ پرش بالا که ترافیک مناسبی دارند را پیدا کنید.
3. همچنین در گوگل آنالیتیک، صفحات با نرخ تبدیل بالا را مشخص کنید. سپس از طریق کنسول جستجوی گوگل، بررسی کنید که کدام کلمات کلیدی در حال سوق دادن ترافیک به این صفحات هستند و بر روی بهینه سازی آنها متمرکز شوید.
در اینجا ایده هایی ارائه می دهیم که به منظور بهبود این صفحات و دیدن نتایج سریع به شما کمک می کنند.

بهینه سازی On-Page
تکنیک های سئو به دو دسته اصلی تقسیم می شوند. به مجموعه اقداماتی که درون سایت انجام می شود، سئو ی on page و به کارهایی که خارج از سایت، به این منظور انجام می شود، سئوی off page گفته  میشود. در عین حالی که سئوی on page از اهمیت بالاتری برخوردار است، برای کسب امتیاز بیشتر در موتور های جست و جو و بدست آوردن رتبه بهتر در نتایج ، اصول هر دو روش سئو ، می بایست رعایت گردد و هر دوی آنها به نوعی مکمل یکدیگر هستند. موارد زیر در نیل به این مقصود به شما کمک می کنند.
⦁    اصلاح فاکتورهای اساسی رتبه بندی on page ، به منظور بهبود سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو .
⦁    یافتن صفحات داخلی که به صفحات هدف شما مرتبط بوده و ایجاد لینک های داخلی جدید از صفحات مربوط به صفحات مورد نظر.
⦁    در گوگل پلاس مشترک شوید تا با آهستگی و اطمینان دیده شوید.

بهبود رتبه برای تبدیل صفحات ( کلمات کلیدی )

در گذشته ای نه چندان دور، صاحبان وب سایت ها و حتی اسپمر ها می توانستند به سادگی بازدید کنندگان را با کلمات کلیدی مناسب به سایت خود کشیده و رتبه بالایی را از گوگل دریافت کنند. امروزه گوگل با به روز رسانی الگوریتم های خود، این ترفند را خنثی کرده و امیدوار است بهترین رتبه به صفحه ای تعلق گیرد که بهترین نتایج را توسط کلمات کلیدی نمایش دهد. در عین حال، الگوریتم گوگل قادر نیست این کار را بطور کاملا دقیقی انجام دهد. در حال حاضر کیفیت مطالب در حال تبدیل شدن به ابزار اصلی بهینه سازی موتور های جستجو هستند. اگر می خواهید به رتبه بالایی دست پیدا کنید و ترافیک بیشتری را به خود جلب کنید، محتوایی با ارزش و با کیفیت بالا ایجاد کنید که این خود نشانه ارزش قائل شدن برای خوانندگان وب سایت نیز می باشد.
ابزار آنالیز گوگل به عنوان یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین ابزارهای تحلیل وب سایت و راه کاری حرفه ای برای کنترل و رصد ترافیک وب سایت می باشد. توسط این ابزار شما می توانید اطلاعاتی نظیر تعداد بازدیدکنندگان ، نحوه ورود آنها، مرورگرهای مورد استفاده و اطلاعات بسیار مفید دیگری در ارتباط با نوع مخاطبان خود و مکان جغرافیایی آنها بدست آورید.
شما با مراجعه به گوگل آنالیتیک می توانید صفحات در حال تبدیل را پیدا کرده و با استفاده از کنسول جستجو گوگل ، کلمات کلیدی که ترافیک را به آن صفحه سوق داده اند، بیابید. همچنین با مشاهدهpaid campaign ها می توانید کلمات کلیدی با نرخ تبدیل بالا را پیدا کنید. با تمرکز بر روی این کلمات کلیدی و صفحات ، نتایج سریع را مشاهده کرده و ارزش آن را در سئو ، واقعا اثبات کنید.

یافتن محتوای رقابتی
سایت خود را برای یافتن محتواهایی با موضوع یکسان مورد بازبینی قرار داده و صفحات مذکور را با یکدیگر ادغام کنید. سپس اطمینان حاصل کنید که URL ها تغییر مسیر داده شوند، به طوری که تنها یک صفحه با این مضمون وجود داشته باشد.

یافتن لینک های شکسته و رفع خطای 404
لینک های شکسته در مبحث سئو و بهینه سازی دارای اهمیت بسزائی هستند. هیچ یک از موتورهای جست و جو به چنین لینک هایی علاقه نداشته و در صورت وجود آنها در یک سایت، امتیاز منفی برای آن در نظر می گیرند. بدیهی است که از نظر سئو کاربری نیز ، وجود این نوع لینک ها در سایت ، باعث نارضایتی کاربران خواهد شد و با خاطره بدی که از خود به جا می گذارند ممکن است تعدادی از کاربران را برای همیشه از سایت مذکور گریزان نمایند.
ابزارها و سایت های گوناگونی برای یافتن لینک های شکسته و خطاهای 404 وجود دارد که به سادگی شما را در این راه کمک می کنند. شما می توانید با مراجعه به صاحبان سایت هایی که دارای لینک های شکسته هستند و یا تغییر مسیر URL شکسته، این مسئله را حل کنید.
وجود لینک های شکسته متعدد در صفحه می تواند نشانه ای از نادیده گرفته شدن یا رها شدن آن باشد. ارزیاب اطلاعات گوگل از لینک های خراب برای ارزیابی کیفیت صفحه اصلی استفاده می کند.

نتیجه نهایی
در حالی که سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت است و برای حصول نتایج آن زمان زیادی صرف می شود، همیشه مواردی وجود دارد که شما می توانید با انجام آنها، قابلیت ها و فوایدی را سریعتر کسب کنید. در این مقاله تنها به چند فرصت برای رسیدن به این هدف اشاره شده است، اما روش های متعدد دیگری مانند استفاده از سایت های دیگر برای دریافت رتبه بندی محتوا ، با سرعت بیشتر وجود دارد. همیشه باید به این موضوع فکر کنید که روش و رویکرد شما برای دریافت نتایج سریعتر چیست و راه درست کدام است؟

4 دیدگاه
  1. بنام خداوند سبحان با سلام و عرض ادب و احترام واقعا یه خسته نباشید بهتون بگم با این اطلاعاتی که در اختیار کاربرانتون میذارید. واقعا مفید و نکته بین هست. من خیلی مبتدی هستم ویه سایت دانلود آهنگ زدم بنام دلتا موزیک امیدوارم بتونم سئو کردن رو یاد بگیرم و انجام بدم. در پناه حق باشید انشا الله
دیدگاه ها بسته شده اند.