تاثیر ۱+ بر سئو و نتایح [۱]

گوگل پلاس وان ۱+ نامی تازه اما اشنا برای بسیاری از مدیران وب مسترها میباشد. از لحظه ی ایجاد این امکان نظرات بسیاری به ان جلب شد در این مقاله اموزش سئو توضیحاتی در مورد تاثیر هر ۱+ بر روی سئو مطالب ارائه میکنیم.

ابتدا توضیحی در مورد خود دکمه ی ۱+ یدهیم تا با کلیات ان اشنا شوید.

۱+ دکمه ای بود که ایجاد شد برای امتیاز دهی به مطالب و سایت ها به نظر خیلی هدف اصلی از ایجاد این امکان مقابله با Like فیس بوک بود که میشود گفت که بسیار هم موفق بود.

google+1

از همان ابتدا پیروزی گوگل مسلم بود زیرا سلاحی در اختیار داشت که فیس بوک نداشت بلکه خود فیس بوک هم به ان نیاز داشت و انهم جستوجو بود,گوگل ابتدا هیچ اشاره ای به این موضوع نکرد که ایا این دکمه بر سئو تاثیر دارد یا نه و هنوز هم اشاره ی مستقیمی نکرده است اما نکته ای که در نخست به ان اشاره کرد این بود که با هر  ۱+ که توسط یک فرد به یک مقاله یا سایت شما داده میشود شما در نتایح برای ان فرد جلوتر از رقبای خود به نمایش در خواهید امد.این نکته ی وسوه برانگیزی بود که خیلی را وادار کرد این دکمه را در سایت خود قرار دهند.

نکته ای که اول از همه باید متذکر شویم رفع یک تفکر اشتباه میباشد :۱+ فقط بر روی نتایج یک فرد تاثیر میگذارد در حالی که این مساله اشتباه میباشد هر پلاس وان علاوه بر تاثیری که بر روی نتایج ظاهر شده برای هر فرد میگذارد بر نتایج کلی سایت برای همه نیز تاثیر میگذارد. برای اثبات این حرف به Google Webmaster Tools خود بروید در بخش  ۱+ Metrics

با این موارد برخورد خواهید کرد:

Search Impact

Activity

Audience

مورد دوم مورد نظر ما نمیباشد ولی در جای خود انهم بسیار میتواند مفید باشد.

Search Impact براساس توضیخات خود گوگل مربوط به این موضوع میباشد:این بخش به شما نشان میدهد که هر  ۱+ چگونه بر نمایش نتایج شما تاثیر میگذارد.در این بخش میفهید که بهترین صفحات شما از لحاظ  ۱+ کدام صفحات هستند.

برای درک بهتر این امار شما را به کلمه ای به نام  Click Through Rate )CTR)  اشنا میکنیم که در فارسی به معنای تاثیر هر کلیک بر نتایج میباشد. شما در Search Impact با ۲ CTR رو به رو میشود که یکی از انها مربوط به CTR قبل از دریافت +۱ ها اشاره میکند و دیگری بعد از دریافت  ۱+ ها.با نگاهی ساده به این امار مشاهده میکنید که با هر  ۱+ شما چقدر میتوانید نتایج خود را بهبود ببخشید. این تصویر مربوط به خود ما میباشد:

CTR

مشاهده میکنید که امار ما بدون  ۱+ ها چقدر متفاوت میباشد.

نکته: درصد CTR در کنار Impression موثر میباشد که هر چه Impression بیشتر باشد مقدار CTR نیز بیشتر میباشد.

حال به بخش Audience بروید در اینجا میتوانید کل  ۱+ های دریافتی صفحه ی اول خود را مشاهده کنید. این تعداد مربوط به مقدار  ۱+ های داخل صفحات نمیباشد.

در مقاله ی بدی به تاثیر متقابل  ۱+ و شبکه ی اجتماعی جدید گوگل یعنی +Google میپردازیم.

این مقاله اختصاصی سئوموز میباشد و استفاده از این مقاله تنها به ذکر منبع و لینک مبع مجاز میباشد.

خبرنامه ایمیلی سئوموز فارسی
(No Ratings Yet)

مطالب مرتبط

7 نظر

  1. Arian

    از هر اکانت Gmail یک پلاس ۱ دریافت می کنه.
    و توی سایت هایی که بیش از یک صفحه دارند یا یک index نیستن.
    توی هر صفحه و لینک های مختلف فرق می کنه.
    مثلا توی انجمن ها برای صفحه اول با صفحه مثلا اطلاعات فرق می کنه و …

    موفق باشید.

    پاسخ
  2. جلال عباسیان

    مقاله خیلی مبهم بود. آخرش ما نفهمیدیم که بالاخره این +۱ روی سئوی ما اثر میذاره و باعث ترافیک بیشتر میشه یا نه؟ تا اینجا که من فهمیدم، مثلا اگر من در یک سایتی +۱ بزنم، اون سایت رو بعدها «فقط برای من» بیشتر نشون میده توی نتابج و نه برای همه. این درسته؟
    این سوال رو اگر بصورت واضح و شفاف جواب میدادید بهتر بود.
    متشکر

    پاسخ
    1. هادی پورمحمد

      برای این که پاسخ بعضی موارد پیدا کنید شما خودتون باید تجربه کنید. سوالاتی که شما پرسیدید سوال بسیاری از کاربران هست اما متاسفانه پاسخ جامعی از طرف گوگل برای این موارد ارائه شده و تماما براساس حدسیات و فرضیات است.

      پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *