دروغ‌های متداول آژانس‌های سئو را باور نکنید

دروغ‌های متداول آژانس‌های سئو را باور نکنید

فهرست مطالب

بخشی از آنچه حوزه کاری سئو را حساس می‌کند این است که موتورهای جست‌وجو همه چیز را کنترل می‌کنند، و ما فقط می‌توانیم حدس بزنیم که چه عواملی در رنکینگ موتورهای جست‌وجو موثر هستند. با اینکه در طول سالیان، با تحقیق و آزمایش و خطا اطلاعات خوبی در اختیار متخصصان این فن قرار گرفته است، ولی هنوز برخی از آژانس‌های سئو وجود دارند که به صاحبان کسب‌وکارها و مشاغل در این زمینه وعده‌های دروغین می‌دهند و از بی اطلاعی آنها سوء استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید اطمینان داشته باشید که گول این آژانس‌های سئو را نمی‌خورید، حواس‌تان به دروغ‌های متداولی که در ادامه می‌خوانید باشد.

آژانس‌های سئو

دروغ اول: ما در موضوع کاری شما نیازی به تجربه نداریم

آژانس‌های سئو در کسب‌وکارهایی که با آنها آشنایی دارند می‌توانند معجزه کنند، پس همیشه به دنبال آژانس‌هایی باشید که در زمینه کاری شرکت شما تخصص دارند. البته می‌توانید به سراغ آژانس‌هایی هم بروید که از کار شما هیچ شناختی ندارند و آنها نیز می‌توانند با راهنمایی‌های شما کار خود را به درستی انجام دهند، ولی قطعا نتیجه‌ای که آژانس‌های با تجربه تقدیم شما می‌کنند خیلی بهتر از آژانس‌های سئوی نا آشنا با کسب‌وکار شما خواهد بود.

دروغ دوم: ما رنک اول در گوگل را تضمین می‌کنیم

مسلما رنکینگ اول خیلی ارزشمند است و تقریبا همه خواهانش هستند. در همین راستا، تحقیقی در سال ۲۰۱۳ نشان داد که ۹۱.۵ درصد از کل ترافیک به اولین نتیجه جست‌وجو می‌رسد، ۴.۸ درصد به دومین نتیجه و ۱.۱ درصد هم به نتیجه سوم. اما اگر آژانسی به شما وعده رنکینگ اول را داد، به هیچ وجه کار خود را به دست‌شان نسپارید. هیچ آژانس سئویی نمی‌تواند چنین وعده‌ای به کسی بدهد. در حقیقت، اکثر آژانس‌های معتبر سئو حتی اعتراف می‌کنند که نمی‌توانند نتایج موتورهای جست‌وجو را تضمین کنند. گوگل در این مورد اخطار داده است، و از آنجا که در سئو حرف اول را موتورهای جست‌وجو می‌زنند، باید به حرف این موتورها گوش کنید — نه به حرف کسانی که می‌خواهند از شما پول بگیرند.

دروغ سوم: ما سئوی شما را در یک ماه درست می‌کنیم

حتی اگر همین چند ماه پیش کار با اینترنت و کامپیوتر را شروع کرده باشید، قطعا می‌دانید که در همین مدت کوتاه هم اینترنت مدام در حال تغییر بوده است. سئو به نظارت و برنامه‌ریزی مداوم و طولانی مدت آن هم بر اساس تغییراتی که در طول زمان رخ می‌دهند نیاز دارد. همان‌طور که قبلا در الگوریتم‌های پنگوئن و پاندا و چند به روز رسانی دیگر دیدیم، گوگل مدام در حال ایجاد تغییر و تحول در الگوریتم‌های خودش است تا بتواند بهترین نتایج را در اختیار کاربرانش قرار دهد.

دروغ چهارم: توسعه یافتن یک ضرورت است

این مورد کمی پیچیده است، چون برای بسیاری از کسب‌وکارها این جمله صدق می‌کند ولی برای برخی، مثلا یک شرکت طراحی آشپزخانه و حمام با عملکرد بومی و محلی، این جمله مفهوم مناسبی ندارد. معرفی کردن یک کسب‌وکار محلی در جایگاه‌های بین‌المللی چه سودی می‌تواند برای آن کسب‌وکار داشته باشد؟ قطعا، این کار سبب می‌شود که آن کسب‌وکار محلی پیش چشمان میلیون‌ها نفر معرفی شود، اما وقتی صاحب کسب‌وکار نمی‌تواند خدمات شرکت خودش را در اختیار همه این افراد قرار دهد، پس عاقلانه‌تر است اگر پولش را به جای سئو خرج استراتژی‌های دیگر کند.

دروغ پنجم: بهترین محتوای شما به وبسایت خودتان تعلق دارد

طبیعی است که همیشه بخواهید بهترین محتوا را در وبسایت خودتان منتشر کنید، اما گاهی لازم است سنت شکنی کنید و محتوای ناب خود را به وبسایت‌های پر بازدید بدهید و آنها را به خودتان مقدم بدانید تا بتوانید ترافیک قابل توجهی را به سمت وبسایت خود بکشانید.

دروغ ششم: سئو، همه آن چیزی است که نیاز دارید

اگر این جمله را شنیدید، بدانید به این خاطر است که سئو تنها فنی است که آژانس‌های سئو از آن پول به جیب می‌زنند. سئو فقط یک تکه از پازل است. آژانس‌های معتبر سئو از کلمات کلیدی سئو محور، توضیحات متا و تگ‌ها پا را فراتر می‌گذارند تا به شما در ساخت یک استراتژی مناسب کمک کنند؛ یک استراتژی که می‌تواند شامل تبلیغات کلیکی، بازاریابی محتوا، شبکه‌های اجتماعی و تاکتیک‌هایی دیگر باشد.

دروغ هفتم: شما به تنهایی نمی‌توانید انجامش دهید

معلوم است که می‌توانید، ممکن است کمی بیشتر طول بکشد و نتیجه نهایی مثل کاری که یک آژانس سئوی با تجربه انجام می‌دهد نشود، ولی اگر بخواهید و علاقه داشته باشید قطعا شما هم می‌توانید به اندازه نیازتان با سئو و فوت و فن‌هایش آشنا شوید. اعتماد به نفس داشته باشید و با سعی و تلاش و صبر، راه خود را در این مسیر پیدا کنید.

دروغ‌های متداول آژانس‌های سئو

وقتی می‌خواهید یک یا چند متخصص سئو را استخدام می‌کنید تا روی وبسایت شما کار کنند، باید حواس‌تان به همه چیز باشد. اگر یک بار دیگر با چنین دروغ‌هایی مواجه شدید، حتما به سراغ گزینه بعدی بروید. یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه بدانید آیا آژانس سئوی مورد نظرتان در زمینه کاری خودش تخصص دارد یا خیر، این است که رنک سئوی سایت خودشان را بررسی کنید. سئو هم مثل هر صنعت دیگری پر است از رقابت. اگر آنها نتوانند سایت خودشان را به رنک خوبی برسانند، پس حتما از پس کارهای شما هم بر نخواهند آمد.

برگرفته از: SearchEngineJournal  بهراد جاود / وبلاگ نویس آزادکار

6 دیدگاه
  1. باز هم قلم بهراد در سئو موز دیده شد ! بهراد یک وبلاگ نویس قوی هستش و من واقعا از این مطلب لذت بردم. در حیطه این پست هم به شدت با دومین دروغ موافقم زیرا هیچ تضمینی در سئو نیست و شما حتی اگر بهترین تجربه را نیز داشته باشید باز هم نمیتوانید تضمین دهید . ممنون...
  2. متاسفانه در ایران هم کلاه برداری های زیادی از مدیران سایت های به بهانه ی سئو و بهینه سازی سایت توسط افراد غیر متخصص انجام میشه. البته پیدا کردن یک مجموعه خوب برای سئو فکر نمیکنم کار چندان سختی هم باشه . مجموعه های با سابفه خوبی هم در ایران هستند
دیدگاه ها بسته شده اند.