صنعتی به نام تبلیغات اینترنتی

صنعتی به نام تبلیغات اینترنتی

فهرست مطالب

دنیای سرشار از رقابت امروزی اهمیت و لزوم امر تبلیغات را بر همگان آشکار کرده است.همانطور که دنیای واقعی از خدمات و محصولات بیشماری بهره می برد فضای مجازی اینترنت نیز پیرو شرایط عصر حاضر در جهت الکترونیکی کردن هر چه بیشتر خدمات و محصولات گام بر می دارد.

افزایش چشمگیر فعالان عرصه مجازی و تنوع و تکثر کسب و کارهای الکترونیکی صنعت تبلیغات اینترنتی را ایجاد کرده است.این صنعت، همگام با پیشرفت کسب و کارهای اینترنتی پیشرفت کرده و در گذر زمان شیوه های متعدد و متنوعی را برای شاغلان اینترنت ارائه داده است
از بارزترین ویژگی های صنعت تبلیغات اینترنتی می توان به عدم محدودیت روش های تبلیغاتی و قرار نداشتن در قالب و چارچوبی خاص برشمرد هزینه های تبلیغاتی در کشورهای دنیا در حال افزایش بوده که به موازات آن تبلیغات اینترنتی نیز به عنوان دومین رسانه برتر اینترنتی ( بعد از تلوزیون ) در زمینه تبلیغات شناخته می شود.

marketing

تبلیغات اینترنتی

برخی از روش های تبلیغات اینترنتی

استفاده از آگهی نامه یا سایتهای نیازمندیها

آگهی اینترنتی یا نیازمندی ها معمولاً به مجموعه‌ای از تبلیغات اینترنتی دسته بندی شده گفته می‌شود که از روش‌های مختلف در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند و به آن‌ها این امکان را می‌دهند که نیازهای روزمره خود را از طریق فهرست موضوعی آگهی نامه، بیابند

استفاده از بنرهای تبلیغاتی

بنرها دارای انواع مختلف و متفاوتی هستند و می توان آنها را به صورت زیر دسته بندی کرد:
الف) بنرهای ثابت: این بنرها معمولا در فرمت GIF تهیه شده و دربردارنده تصاویر و متونی هستند که ثابت بوده و حرکت نمی کنند.
ب) بنرهای متحرک (انیمیشنی): این نوع بنرها از ترکیب چندین بنر ثابت طراحی گردیده و همانند کارتون های انیمیشنی دارای خاصیت تغییرپذیری هستند. اندازه و حجم این بنرها نیز معمولا از بنرهای ثابت بیشتر است. اما از طرفی این بنرها به علت حجم زیاد و اندازه های بزرگ سرعت بارگذاری صفحات اینترنتی را کاهش می دهند.
ج) بنرهای تعاملی(دارای غنای رسانه ای): در این نوع با استفاده از انواع نرم افزارها و فناوری های رسانه ای ویژگی ها و کارکردهایی را به بنرها اضافه می کنند به طوری که توانایی تعامل پذیری خاصی پیدا می کنند. برای مثال بنرهایی وجود دارند که اول چند گزینه را برای کاربر نمایش داده (مثلا سوال درمورد مذکر یا مونث بودن کاربر!) و درصورت انتخاب هرکدام از آن گزینه ها توسط کاربر در ادامه تبلیغات خاصی به او نشان داده می شود. با وجود هزینه بالاتر برای طراحی آنها اما از آن جا که طبق تحقیقات، اثربخشی این نوع از دو نوع دیگر بیشتر است . پیشنهاد میکنم مقاله چگونه نتیجه و اثربخشی تبلیغات را اندازه گیری کنیم؟ را نیز مطالعه کنید.

ایمیل مارکتینگ

فرستادن نامه های الکترونیک یکی از رایج ترین مدل ها برای تبلیغات اینترنتی است .به کارگیری پست الکترونیک برای تبلیغات در سال های اخیر و با افزایش تعداد کاربران اینترنت مهم تر شده است.

Pop-Up تبلیغات

پاپ آپ نوعی از تبلیغات ناخواسته است که در قالب یک صفحه جدید بر روی نمایشگر کاربران اینترنت نمایش داده می شود. این نوع از تبلیغات اینترنتی از اثر بخشی چندانی برخوردار نیست و در اکثر موارد آزار دهنده نیز هست. تبلیغات پاپ آپ تاثیر ناچیزی در فروش و درآمدزایی مستقیم دارد و صرفا برای آفزایش آمار بازدید استفاده می شود.

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی ، که به آن گزارش آگهی نیز می گویند ، گونه ای از تبلیغات خبری است که طی یک متن خبری همراه با توضیح و تصویر به معرفی شرکت ، محصولات و یا خدمات در قالب خبر می‌پردازد.

اس ام اس مارکتینگ

با استفاده از پنل ارسال اس ام اس امکان این را خواهید داشت که به راحتی خدمات و محصولات خود را از طریق ارسال پیامک انبوه به دیگران معرفی نمایید.

فکس مارکتینگ

با استفاده از پنل ارسال فکس ، این امکان برای کلیه اشخاص، سازمانها و شرکتها بوجود خواهد آمد که با استفاده از شماره اختصاصی، محصول و خدمات خود را برای دریافت کنندگان فکس بصورت انبوه معرفی و ارسال نمایند.

بازاریابی ویروسی

در حال حاضر بسیاری از کارشناسان از خاصیت ویروس در بحث بازاریابی ویروسی استفاده می کنند. فرض کنید شما بتوانید با استفاده از بازاریابی ویروسی کسب و کار خود را به ۵۰ نفر معرفی کنید و در همان لحظه هر یک از این افراد به ۵۰ نفر دیگر کسب و کار شما را معرفی کنند در نتیجه در کمتر از چند لحظه بیش از ۲۵۰۰ نفر از کسب و کار شما مطلع خواهند شددر حال حاضر با استفاده از اینترنت، بازاریابی ویروسی بسیار پررنگ شده است و بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا از این روش استفاده می کنند.
درکل هدف نهایی تبلیغات اینترنتی بازدهی مالی و رونق بخشیدن به کسب و کار خود می باشد؛ لذا نیاز مبرم کارآفرینان اینترنتی به تبلیغات ، این حوزه را به یکی از سودمندترین بخش های فضای مجازی تبدیل کرده است.به همین دلیل از شرکت های با سابقه تبلیغاتی گرفته تا دانشجوی رشته فناوری اطلاعات و یا فعال تجربی تجارت الکترونیک در صدد به دست گرفتن بازارهای تبلیغاتی هستند.

در پایان پیشنهاد میکنم مقاله ردیابی حرکات چشم در تبلیغات اینترنتی رو در ۱ ادمین نیز مطالعه کنید.

این مقاله را مدیر سایت از شهر برای سئوموز ارسال کرده اند.