اهمیت صفحه در سئو ۱

اهمیت صفحه در سئو ۱

فهرست مطالب

اگر شما از آن دسته افراد هستید که مطالب سئو را دنبال می‌کنید حتما کلمهٔ On Page Factors به گوشتان خورده!

این فاکتور‌ها، از مهم‌ترین فاکتور‌ها در سئو و بهینه سازی سایت نه تنها برای موتورهای جستجو، بلکه برای کاربران به شمار می‌آیند.
عوامل بسیاری بر موفقیت یک سایت تاثیر دارند که بیشتر ان‌ها On Page می‌باشند که در ادامه به چند مورد از ان‌ها اشاره خواهیم کرد.

محتویات صفحه

محتویات صفحه تاثیر بسیار زیادی در رتبه سایت در موتورهای جستجو دارد. محتویات ارزش یک سایت را تضمین می‌کنند. اگر سایت شما دارای محتویات با ارزش و جدید باشد رشد سریع تری نسب به رقبای چند سالهٔ خود خواهید داشت. به اینگونه مطالب به اصطلاح مطالب Unique گفته می‌شود.
محتوای خوب محتوایی است که باعث جذب بازدیدکنندگان به سایت و ماندن آن‌ها به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه شود؛ ولی اگر بازدید کننده وارد سایت شما شد و کمتر از ۵ دقیقه در سایت شما بود از نظر موتورهای جستجو خصوصا گوگل (در صورت نبود شرایط خاص) محتوای صفحهٔ شما یا تکراری است یا بی‌ارزش! پس سایت شما در موقعیت بدی قرار خواهد گرفت.

محتوایی با منابع گوناگون

در صورتی که مقاله‌ای که در حال نگارش آن هستید مجموعی از مطالب مختلف از سایت‌ها و منابع مختلف است، ذکر منابع کمک شایانی به شما خواهد کرد. مهم نیست که شما لینک مطالب را ذکر می‌کنید یا نه. همین که منابع را ذکر می‌کنید، از شما و سایت شما چهره‌ای حرفه‌ای خواهد ساخت و به بازدیدکننده نشان خواهد داد که مطالب این سایت کاملا علمی و به دور از سلایق و تجارب شخصی نگاشته شده‌اند.اهمیت صفحه در سئو

محتوای دارای لینک

اگر تمامی موارد بالا را رعایت می‌کنید، نوبت معرفی یک مورد جدید و مهم فرا رسیده است. لینک دادن به دیگر مطالب سایت خود در مطالبتان را فراموش نکنید، همواره اگر بخشی از مطلبتان به مطلب دیگری که در سایت خودتان منتشر کرده‌اید مرتبط بود، به آن حتما لینک دهید. در علم سئو به این نوع از لینک‌ها Internal Links می‌گویند که کمک شایانی به موتورهای جستجو برای درک ساختار سایتتان می‌کند. لینک دادن به مطالبی از سایت‌های خارجی (External links) نیز تاثیر مفیدی خواهد داشت.
در تصویری که برای شما توسط سئوموز انگلیسی آماده شده ساختار یک سایت شیرینی فروشی خوب برای مثال توضیح داده شده!
در مقاله بالا از تمامی عناصر مهم بعلاوه تعداد مناسبی از کلمات کلیدی استفاده شده است، اما استفاده صحیح از این بخش‌ها و المنتها مهم‌تر هستند. توصیه شخصی من به شما این است که در نگارش متن خود دقت زیادی به خرج دهید (موضوعی که شاید خود ما هم به دلیل عجله در تحویل مطالب جدید گا‌ها ضعف از خود نشان می‌دهیم!).
در مقالهٔ بعدی در مورد اجزای صفحه و ارتباط آن با آدرس صفحه به طول مفصل‌تر توضیح داده خواهد شد.لینک مطلب در انجمن : عوامل موثر صفحه در سئو

4 دیدگاه
  1. سلام ممنون از مقاله خوبتون "و کمتر از ۵ دقیقه در سایت شما بود از نظر موتورهای جستجو خصوصا گوگل (در صورت نبود شرایط خاص)" این شرایط خاص رو میشه یه کم توضیح بدید ممنون
    1. محتوا بنا به موضوع سایت معرفی میشه.سایت هایی که محتوای متنی دارند خوب انتظار ازشون بیشتر هست اما سایت هایی هستند که محتوایی که ارائه میدهند متنی نیست و نمیتونن کاربران را در سایت زیاد نگه دارند وقتی کاربر زودتر از سایت خارج میشه این موضوع در اینگونه سایت ها قابل درک است.
دیدگاه ها بسته شده اند.