موارد استفاده از Canonical Url

موارد استفاده از Canonical Url

فهرست مطالب

در مقاله قبل در مورد Canonical Url برای شما توضیح دادیم در این مقاله قصد داریم در مورد موارد استفاده از این تگ مفید و تاثیر ان در سئو برای شما توضیح بدهیم.

امیدواریم این سری مقالات مربوط به این تگ مورد توجه واقع شود و برای شما مفید باشد.

Canonical URL چیست؟

حالا سوالی که پیش میاید این است که موارد استفاده از این تگ در کجا میباشد و چگونه باید از ان استفاده کرد.
بسیاری از مدیران وب سایت ها با مشکل صفحات یکسان برخورد میکنند صفحاتی که دارای محتوای یکسان هستند ولی Url های انها متفاوت در اینجا این مشکلات پیش میاید:
1.موتوهای جست و جو نمیدانند کدام یک از صفحات را مورد بررسی قرار دهند و ایندکس کنند.
2.موتورهای جست و جو نمیدانند در بخش نمایش نتایج جست و جو کدام یک از صفحات را به نمایش در اورند.
3.موتورهای جست و جو نمیدانند کدام یک از صفحات را بر اساس فاکتورهای مورد بررسی خود بیشتر رنک بدهند.
زمانی که این اتفاق می افتد مدیران وب سایت ها با مشکل از دست دادن بازدید کننده و از دست دادن مقام و رتبه ی خود در موتورهای جست و جو رو به رو میشوند که نتیجه ی ان از دست دادن رنک خود میباشد همچنین این امر موجب ان شده که رنکی که به هر صفحه داده میشود تقسیم بر تعداد صفحات شده و مقدار پایینی به دست بیاید.برای رفع این مشکل مدیران وب سایت ها یا کسانی که وظیفه ی بهینه سازی وب سایت ها را برعهده دارند ( سئوسازی) شروع به استفاده از این تگ میکنند:

در بالا چند نمونه از مشکلات عمومی و رایج وب سایت ها به صورت تصویر به نمایش در امده است که البته بیان کننده ی کل مشکلات نیسو ممکل است سایتی دارای مشکلات دیگری نیز باشد.
این مقاله اموزش سئو توسط سئوموز ترجمه شده و تغییرات و توضیحات اضافه شده اختصاصی سئوموز فارسی میباشد
Canonical Url Tag :
<link rel=”canonical” href=”http://www.seomoz.org/blog” />

5 دیدگاه
  1. سلام ببخشيد اين تگ در صفحه اي كه زده مي شود باعث اين مي شود كه بگويد اين صفحه اصلي است يا معرفي مي كند كه اين صفحه تكراري است و نبايد ايندكس شود؟
  2. با سلام و احترام چطور می شه این تگ رو در هدر سایت به صورتی قرار داد که خودش به طور اتوماتیک آدرس هر صفحه رو دریافت کنه؟ آیا به این شکل درست است؟ اگر نه شکل اصلی آن به چه صورت باید باشد؟
دیدگاه ها بسته شده اند.