۱۰ اشتباه سئو و بهینه سازی سایت های وبمسترها

بحث سئو و بهینه سازی سایت بسیار هر روز گسترده و پیچیده تر می شود.این پیچیدگی در بخش های مختلف سئو خود را به شکل های گوناگون نشان میدهد.در این پست به بررسی ۱۰ اشتباه بزرگ وبمسترها دز زمان سئو و بهینه سازی وبسایت ها میپردازیم.

اشتباهات سئو و بهینه سازی وبمسترها

اشتباهات سئو و بهینه سازی وبمسترها

  • اشتباه شماره ۱ : فراموش کردن اهمیت On Page 

هر روزه وبمسترها بیشتر اهمیت On Page را درک میکنند.اما زمانی که موضوع به رتبه در نتایج جستجو میرسد بسیاری از وبمسترها سایت خود را فراموش کرده و به موضوعات Off page میپردازند.آنها متوجه نیستند که اهمیت On page چقدر زیاد است و با رعایت اصول به راحتی میتوان از طریق خود سایت,رتبه کلمات کلیدی را در نتایج افزایش داد.کلمات کلیدی مناسب,عناوین مناسب برای پست ها و استفاده از لینک های داخلی تنها بخشی از عوامل موثر در On Page هستند که میتوانند به شما در به دست آوردن رتبه بهتر در نتایج جستجو یاری رسانند.

  • اشتباه شماره ۲ : ترسیدن زمانی که رتبه خود را از دست میدهند

بزرگ ترین و کوچک ترین شرکت های فعال در اینترنت و یا حتی سایت هایی معمولی و معروف هم دوران رشد و افت دارند.از دست دادن رتبه به هیچ وجه موضوع کاملا بدی نیست.اگر از نیمه ی پر لیوان موضوع را نگاه کنید میتوانید رقبای خود را بهتر شناسایی کنید و این به شما کمک میکند که با استفاده از نکات مثبت موجود در ویسایت های آنها,نکات مثبت وبسایت خود را بیشتر و بیشتر کنید.

تمامی وبسایت ها در دوره ی فعالیت خود زمانی را برای اوج رشد و خوشبختی دارند ( Honeymoon ) اما حتی اگر مدیریت وبسایت را مانند زندگی در نظر بگیرید همان طور که در زندگی هم مشکلات و افت و خیزهای فراوانی وجود دارد در وبسایت ها هم دوران افتی وجود دارد.

شما نمیتوانید هیچ کاری بکنید که همیشه بهترین باشید اما میتوانید با بررسی رقبا و استفاده از نکات مثبت دیگران خود را در رده ی بهترین ها قرار بدهید.

بسیار دیده میشوند وبسایت هایی که ایجاد میشوند فقط برای این که موتورهای جستجو را راضی کنند.تمام هدف مدیر وبسایت این است که چه کار کنم پیج رنک بهتری بگیرم یا چه کار کنم که در نتایج رتبه بهتری داشته باشم.متاسفانه این دسته از وبمسترها به سئو از دید معجزه نگاه میکنند و میخواهند با سئو وبسایت خود را متحول کنند.

زمانی که شما سایت ایجاد میکنید و برای موتورهای جستجو پستی مینویسید باید به خاطر داشته باشید که گوگل و بینگ و دیگر موتورها تنها راه های ارتباطی کاربران با وبسایت هستند.اسپایدرها انسان نیستند و درک انسانی ندارند اما با توجه به رفتار کاربران در وبسایت متوجه رضایت یا عدم رضایت کاربران از سایت شما میشوند.پس اگر مقاله ای مینویسید که کوچک ترین جذابیتی برای کاربران ندارد باید سئو و کاربران را کاملا قراموش کنید.عملا وبسایت شما برای خودتان فقط جذاب خواهد بود.

به شما پیشنهاد میکنیم پس از نوشتن پست ها آنها را بلند بخوانید و بررسی کنید آیا محتوای نوشته شده طبیعی و مورد رضایت است یا روباتیک و بدون جذابیت؟

  • اشتباه شماره ۴ : ایجاد هزاران بک لینک بی ارزش


در این یک سال فعالیت در سئوموز به نکات جالبی در مورد وبمسترها دست یافتیم.اما یک نکته شاید از بهترین ها باشد و آن هم این است که زمانی که ما بگوییم چیزی مهم است وبمسترها به هر روشی دست می زنند تا به آن دست پیدا کنند.

وبمسترهای ما متاسفانه از سئو فقط تبادل لینک و خرید بک لینک را متوجه شده اند و هنوز بر این باور هستند هر بک لینکی که ایجاد شود برای آنها پیج رنک به همراه خواهد داشت.

به خاطر داشته باشید که اپدیت های جدید گوگل مخصوصا پنگوئن فقط برای مقابله با وبسایت هایی بود که لینک های ضعیف داشتند.دیگر آن زمان رسیده است که هر جا رسیدیم وبسایت را ثبت کنیم به امید این که بک لینک به دست آورده ایم.آن زمان را فراموش کنید و به خاطر داشته باشید سایتی با هزاران بک لینک هیچ ارزشی ندارند.تنها سایتی ارزش دارد که علاوه بر بک لینک های باارزش,محتوای خوب و قوی هم داشته باشد.

  • اشتباه شماره ۵ : آگاه نبودن نسبت به ارزش و تفاوت لینک های Follow و Nofollow

بالا توضیح دادیم که بعضی از وبمسترها هرجا که میتوانند لینک وبسایت خود را ثبت میکنند,سایت هایی که اصلا ارزش ندارند.دسته ای دیگر از وبمسترها هستند که اصلا دقت نمیکنند که لینک ها Follow هستند یا Nofollow.بسیاری از سایت هایی که برای ثبت و معرفی وبسایت سرویس ارائه میکنند.لینک های آنها Nofollow میباشد.دقت کنید اگر میخواهید بک لینک باارزش داشته باشید حتما به صورت Follow باشد.

  • اشتباه شماره ۶ : انتظار نتیجه سریع

همان طور که گفتیم بسیاری از وبمسترها سئو را معجزه میدانند.و به سئو به عنوان هدف نگاه میکنند.لازم است بدانید که سئو به هیچ وجه هدف نیست بلکه سئو همیشه راهی بوده است برای رسیدن به هدف این روش بنا به نیاز شما ممکن است نتایج سریع داشته باشد یا نتایج طولانی مدت.پس انتظار نداشته باشید که با انجام چند کار به نتیجه سریع برسید.همیشه به خاطر داشته باشید همان طور که شما در حال فعالیت هستید رقبای شما هم در حال رقابت با شما هستند و آنها هم همان چیزی را میخواهند که شما میخواهید.

  • اشتباه شماره ۷ : ثابت قدم نبودن

نرسیدن به نتیجه سریع باعث میشود آن دسته از افراد که برنامه دقیق و مدیریت شده ندارند ناامید شده و از کار خود دست بکشند.در سئو اولین و همه ترین اصل صبر و حوصله است.سئو یک پروسه زمان بر و وقت گیر است که باید در آن دقت همراه شود با حوصله تا در طولانی مدت به هدف ما برسید.

اگر واقعا هدفی که دارید برایتان مهم است در کار خود ثابت قدم باشید و با افت ناامید نشوید.هرچقدر که بیشتر زمان بگذارید و بیشتر زحمت بکشید کار نتیجه بهتری خواهد داشت.

  •  اشتباه شماره ۸ : لینک های مشابه و یکسان

برای این که مطمئن شوید بک لینک شما مطمئن و طبیعی است باید از سایت های مختلف به سمت سایت خود بک لینک تهیه کنید.بیشتر وبمسترها زمانی که راه به دست آوردن بک لینک از یک سایت خاص را متوجه میشوند باقی سایت ها را فراموش میکنند.توجه داشته باشید که بک لینک از سایت های متفاوت ارزش بیشتری نسبت به یک سایت دارد.همچنین این بک لینک های متفاوت با ایجاد حس واقعی بودن در گوگل باعث میشود سایت شما در رتبه ای بالاتر از رقبای خود قرار بگیرید.

  • اشتباه شماره ۹ : فراموش کردن سایت های پیج رنک بالا

با هر برنامه ای که شما برای به دست آوردن بک لینک از سایت های متفاوت میکنید سعی کنید سایت های پیج رنک بالا را در اولیت قرار دهید.گوگل بک لینک از سایت هایی که پیج رنک بالا دارند را بهتر از سایت هایی با پیج رنک کم شناسایی میکند.همچنین شاید چندین بک لینک از سایت هایی با پیج رنک کم برابر باشد با یک بک لینک از سایت پیج رنک بالا.

  • اشتباه شماره ۱۰ : به روز رسانی نکردن وبسایت

زمانی که شما در نتایج جستجو در رتبه ی بالاتری قرار میگرید کاملا مشهود است که بازدید بیشتری خواهید داشت.هرچه بازدید کننده ها بیشتر بشود انتظار آنها هم بیشتر میشود.یکی از ابتدایی ترین و مهم ترین انتظارات از شما محتوای حوب و به روز میباشد.بالاتر بودن از بقیه رقبا نباید برای شما این تصور را ایجاد کند که کار تمام شده است.بازدید بیشتر اغاز کار بیشتر است.

خبرنامه ایمیلی سئوموز فارسی
(No Ratings Yet)

مطالب مرتبط

8 نظر

    1. AmirSina

      ما در هر مقاله امکانشو نداریم برای هر کلمه ای که مینویسیم چند خط توضیح بدیم چون توضیحات میتونه موضوع اصلی را منحرف کنه.بعضی وقتا شما خودتون باید دنبال موضوع باشید.

      پاسخ
  1. ف

    اینقدر نوشته های سایتت کم رنگه که نمیشه خوندش درست . خیلی خسته کننده است. میشه یه زمینه سفید براش بزارید و نوشته ها رو هم مشکی کنید .واقعا از شما بعیده دیگه آخه ……. !

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *