۱+ ۹ راهکار اینترنتی کــه برای شما بازاریابی می کنند

تبلیغات یکی از بزرگترین دغدغه های کسب و کارهای نوپا می باشد . محدودیت های مالی دارندگان اینگونه از کسب و کارها در بسیاری از موارد باعث می شود تا آنها به دنبال راهکاری تبلیغاتی رایگان و یا کم هزینه جهت معرفی کالا و خدمات خود باشند. اینترنت با ضریب نفوذ قابل قبول در بین مردم کشور ما یکی از رسانه هایی مناسب جهت تبلیغ رایگان می باشد . شما هم می توانید آگهی تبلیغاتی خود را به رایگان در اینترنت منتشر نمائید. با ما در معرفی مهمترین ابزارهایی اینترنتی با قابلیت ارائه خدمات تبلیغاتی رایگان همراه باشید.

بازاریابی اینترنتی

۱) بهره گیری از انجمن ها (forum)

در حوزه فعالیت کسب و کار خود به دنبال انجمن های مرتبط باشید . در اینگونه انجمن ها بخشی جهت ارسال تبلیغ از سوی خدمات دهندگان فراهم می شود . از این امکان نهایت بهره را برده و با انتشار مطلبی در این بخش به معرفی کسب و کار خود بپردازید. امضاء زیر پست های شما در این انجمن ها می تواند محل مناسبی برای تبلیغ کسب و کارتان باشد . سعی کنید در بحث ها شرکت کرده و با ارسال پاسخ به سوالات دیگران ، نظر کاربران را به کسب و کار خود جلب کنید. فراموش نکنید که امضاء شما توسط سایر کاربران دیده می شود .

 ۲) آگهی نامه ها و نیازمندی های اینترنتی

خدمات قابل ارائه از طریق کسب و کار خود را در قالب یک متن تبلیغاتی مکتوب کرده و بهمراه یک تصویر مرتبط در سایت های نیازمندی اینترنتی پربازدیدی چون ایستگاه ، نیازروز، لوکوپوک ثبت نمائید . این سایت ها دارای خدمات آگهی رایگان می باشند و بدون پرداخت هزینه می توانید آگهی خود را جهت نمایش برای مدیران آنها ارسال نمائید.

۳) تعامل با کاربران از طریق فیسبوک

در شبکه اجتماعی فیسبوک برای کسب و کار خود صفحه ای به رایگان ایجاد کنید و در آن به انتشار مطالب،تصاویر و ویدیوهای جذاب ، ارزشمند و مرتبط با خدمات خود کنید. از دوستان خود بخواهید صفحه شما و مطالبتان را لایک و به اشتراک بگذارند تا شما بیشتر دیده شوید . به طور مثال اگر خدمات پشتیبانی کامپیوتری می دهد انتشار مطلبی در رابطه با نحوه پاک کردن یک ویروس جدید می تواند نظر بسیاری از کاربران را به سمت شما در فیسبوک جلب کند .

 ۴)ایجاد پروفایل در دایرکتوری های مشاغل

به طور خلاصه دایرکتوری های اینترنتی محلی برای دسته بندی مشاغل مختلف بر اساس موضوع هستند . کتاب اول و ایکامیران دو دایرکتوری ایرانی در این زمینه هستند که به شما امکان ثبت رایگان اطلاعات کسب و کار خود را می دهند . معرفی کسب و کار ، خدمات قابل ارائه و نحوه ارتباط با خود را بصورت خلاصه در این دایرکتوری ها ثبت کنید . استفاده از خدمات این دایرکتوری ها رایگان می باشد.

۵) وبلاگ نویسی

با استفاده از ابزاهایی چون پرشین بلاگ ، بلاگفا و میهن بلاگ شما می توانید به رایگان برای کسب و کار خود یک وبلاگ ایجاد کنید. در وبلاگ خود تلاش کنید تا بصورت مستمر اقدام به انتشار مطالب مرتبط با کسب و کار خود کنید . موتورهای جستجویی چون گوگل ، یاهو و بینگ با ایندکس کردن مطالب شما ، کاربرانی که به دنبال موضوعات مرتبط با کسب و کار شما هستند را روانه این وبلاگ می کنند . سعی کنید در وبلاگ خود حتما بخشی با عنوان ارتباط با ما ایجاد نمائید تا بازدیدکنندگان براحتی بتوانند درصورت نیاز با شما تماس بگیرند .

 ۶) ارسال خبرنامه در قالب ایمیل

ایمیل همواره یکی از پل های ارتباطی بین یک کسب و کار و مشتری می باشد . سرویس MailChimp ابزاری است اینترنتی که خدمات رایگان ارسال ایمیل می دهد . این سرویس ابزارهای برای ادغام شدن با وبلاگ ، وب سایت و یا صفحه فیسبوک شما دارد تا اشخاص بتوانند براحتی عضو خبرنامه شما شوند. سعی کنید با این روش با مشتریان خود در ارتباط باشید و دقت کنید که هرگز هرزنامه و یا اسپم برای کسی ارسال نکنید و ایمیلی را ناخواسته وارد لیست خبرنامه های خود نکنید که نتیجه ای معکوس خواهید گرفت .

 ۷) وب سایت رایگان راه اندازی کنید

اگر بودجه لازم برای راه اندازی یک وب سایت کامل را ندارید به شما توصیه می کنم با استفاده از خدمات Google Sites برای خود یک وب سایت رایگان ایجاد نمائید . قالب های متنوع و ابزارهای طراحی شده جهت ویرایش قالب و محتوا به شما این امکان را می دهد تا به راحتی وب سایت خود را به روز نمائید. در این وب سایت به معرفی کسب و کار خود ، خدمات قابل ارائه ، محصولات ، مشتریان و نحوه ارتباط با مجموعه تان را قرار دهید .

 ۸) تولید محتوا و انتشار بصورت میهمان

فرض کنید شما یک مطلب مفید تهیه کرده اید ، می توانید آن را در یک وبلاگ پرطرفدار منتشر کنید ، یا ویدیو را بصورت اختصاصی در یک صفحه پرطرفدار فیسبوک منتشر نمائید.  به این شکل محتوای شما بیشتر و بهتر دیده می شود . سعی کنید به همراه محتوای تولید شده ابزاری جهت پیوند دادن مخاطب با خود فراهم کنید . آدرس وب سایت یا وبلاگ خود را در انتهای مقاله یا انتهای ویدیو قرار دهید .

 ۹) انتشار ویدیو

ویدیو آموزشی تولید کنید و در یوتیوب منتشر کنید . در تهیه ویدیو الزامی برای مرتبط بودن با کسب و کار شما وجود ندارد چرا که در آغاز ، پایان و یا اواسط این ویدیو می توانید کسب و کار خود را به عنوان حامی تهیه ویدیو معرفی کنید . به دنبال موضوعاتی باشید که مخاطب زیادی دارند و  تلاش کنید تبلیغات شما در ویدیو آزاردهنده نباشد . به طور مثال ، آموزش ویدیوی نحوه به روز رسانی سیستم عامل iOS و یا ساختن AppleID برای دانلود برنامه از App Store می تواند یک موضوع پرمخاطب باشد . اگر موضوعاتی مرتبط با کسب و کار خود پیدا کردید برای آنها ویدیو تهیه کنید . اگر برای انتشار ویدیو از یوتیوب استفاده می کنید به یاد داشته باشید که برای خود یک کانال ویدیویی تهیه کنید . همچنین می توانید از سرویس آپارات برای انتشار ویدیوهای خود بهره بگیرید . انتشار ویدیو در این سایت ها کاملا رایگان می باشد.

راهکار ۱ + ۹ : حامی شوید!

راهکار دهم تفاوت کوچکی با ۹ راهکار قبلی دارند . در این روش وب سایتی به صور مستقیم یار و یاور شما نخواهد بود.  حامی رخدادهای مرتبط شوید و به عنوان یک حامی می توانید خدمات خود را با تخفیف ارائه دهید . به طور مثال اگر یک شرکت نوپا ارائه دهنده خدمات هاستینگ هستید، به دنبال رخدادهای اینترنتی مثل مسابقه های بین برنامه نویسان بگردید و حامی این رویدادها شوید . قرارگرفتن در بین حامیان باعث خواهد شد تا نام و نشان کسب و کار شما در معرض دید دیگران قرار بگیرد . پس بهتر است حامی رخدادهای شوید که مخاطبان آن رخداد می توانند مشتریان شما باشند .

در این مطلب تلاش کردم تا با معرفی ابزارهای رایگان اینترنتی به شما دید استفاده از این ابزارها را بدهم . بدیهی است جهت بهره برداری حداکثر از این ابزارها لازم است تا در رابطه با هر کدام از آنها بیشتر مطالعه کنید . به طور مثال در مبحث آگهی نامه ها ، قواعد و استانداردهای وجود دارد که به شما کمک می کند تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید .

این مقاله توسط مهدی ولیخانی نوشته شده و برای سئوموز ارسال شده است.

خبرنامه ایمیلی سئوموز فارسی
(No Ratings Yet)

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *