۳۰ روش افزایش بازدید – بخش سوم

در دو مقاله قبلی در مورد روش های افزایش بازدید صحبت کردیم روش هایی که شما میتوانستید در وبسایت خود و وبسایت های دیگران پیاده سازی کنید تا افزایش بازدید داشته باشید.در بخش آخر این سری مقالات به شما روش هایی را اموزش خواهیم داد که چگونه از طریق شبکه های اجتمای ( Social Medias ) افزایش بازدید داشته باشید.

قبل از هر گونه توضیحی لازم است اولین و مهم ترین قانون فعالیت در شبکه های اجتماعی را بدانید.
قانونی نانوشته وجود داره که اگر میخواهید در شبکه های اجتماعی موفق باشید شما باید خودتان و سایتتان را فراموش کنید اگر شما فرد مشهوری هستید اگر بهترین سایت جهان را دارید اگر ایده ای دارید که در هیچ سایت دیگری پیدا نمیشود اینها هیچ کدام در ملاک های اولیه نیستند شما باید یاد بگیرید که از مردم و میان مردم باشید و برای انها فعالیت کتید.شما باید یاد بگیرید که در شبکه های اجتماعی بزرگ یا کوچک بودن مهم نیست ان چیزی که مهم است نحوه ی فعالیت شما است.بسته به نوع فعالیت شما میتوانید سایت کوچک خود را به یک سایت بزرگ در شبکه های اجتماعی تبدیل کنید و بالعکس.

۱. فیس بوک
بزرگترین شبکه اجتماعی جهان فیسبوک میباشد.که از افراد عادی تا افراد بزرگ سیاسی و اجتماعی در ان فعالیت دارند.نمونه حقیقی اهمیت فیسبوک را میتوان در انتخابات آمریکا مشاهده کرد جایی که باراک اوباما توانست با فعالیت در فیسبوک تعداد بسیار زیادی طرفدار پیدا کند همچنین او توانست خود را به جوانان معرفی کند و اهداف خود را در مکانی که بیشتر فعالان ان جوانان هستند بیان کند.
اگر شما شرکت بزرگ یا کوچکی دارید و یا حتی یک سایت شخصی دارید باید در فیسبوک فعالیت کنید.زیرا شبکه های اجتماعی بخش جدانشدنی سئو میباشند و در سئوی نوین سئو بدون شبکه های اجتماعی بی معنی میباشد.
برای اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از فیسبوک به لینک زیر مراجعه کنید :
۱۵ نکته ی طلای برای ساختن پیج در فیس بوک

۲. توییتر

استفاده از این شبکه اجتماعی زیاد میان همه ی ایرانیان رایج نیست.اما به جرات میتوان در صورت استفاده حرفه ای از این شبکه تاثیر ان بیشتر از فیسبوک است.

یکی از بهترین نکات توییتر این میباشد که شما به راحتی میتوانید مخاطب خود را انتخاب کنید یعنی شما اگر فرد خاصی را مد نظر دارید میتوانید او را Follow کنید و همچنین اگر فرد خاصی هم به موضوع فعالیت شما علاقه مند باشد شما را Follow خواهد کرد.همچنین افرادی که در توییتر حاضر هستند در میان فارسی زبانان به یک گروه خاص خلاصه میشوند.یعنی گروه خاصی از افراد که اکثر انها وبمسترها و فعالان وب هستند در توییتر فعالیت متمرکز دارند این خود نشان میدهد که هر کلیک بر روی یک لینک شما در توییتر چندین برابر فیسبوک ارزش دارد.همچنین نکته ی جالب اینجاست که توییتر هرچند که از فیسبوک اعضای کمتری دارد و در رقابت با فیسبوک عقب تر هست اما گوگل به ان پیج رنک ۱۰ داده است که نشان میدهد که یک لینک از این سایت با این که Nofollow هم میباشد اما دارای Authority بسیار بالایی میباشد.

برای طلاعات بیشتر در مورد استفاده حرفه ای از توییتر به لینک زیر مراجعه کنید:

The Ultimate Cheat Sheet for Expert Twitter Marketing

۳. گوگل پلاس

همه ما میدانیم که قوانین سئو را گوگل تعیین میکند خیلی کم پیش میاید که یاهو و بینگ و یا دیگر موتورهای جستوجو قوانین جدیدی را اضافه کنند.اما از جمله قوانینی که بینگ اضافه کرد شبکه های اجتماعی بود.زمانی که بینگ به سمت فیسبوک رفت و تعداد لایک ها را در نتایج خود دخالت داد با کمی تاخیر گوگل هم به سمت شبکه اجتماعی دیگری رفت که اختصاصی خود بود یعنی گوگل پلاس.

گوگل به قدری بر اهمیت شبکه های اجتماعی افزود که خیلی ها گوگل را متهم کردند که به کاربران امکان انتخاب نمیدهد.از زمانی که گوگل پلاس ایجاد شد.

افزایش بازدید از طریق شبکه های اجتماعی

قبل از هر گونه توضیحی لازم است اولین و مهم ترین قانون فعالیت در شبکه های اجتماعی را بدانید.
قانونی نانوشته وجود داره که اگر میخواهید در شبکه های اجتماعی موفق باشید شما باید خودتان و سایتتان را فراموش کنید اگر شما فرد مشهوری هستید اگر بهترین سایت جهان را دارید اگر ایده ای دارید که در هیچ سایت دیگری پیدا نمیشود اینها هیچ کدام در ملاک های اولیه نیستند شما باید یاد بگیرید که از مردم و میان مردم باشید و برای انها فعالیت کتید.شما باید یاد بگیرید که در شبکه های اجتماعی بزرگ یا کوچک بودن مهم نیست ان چیزی که مهم است نحوه ی فعالیت شما است.بسته به نوع فعالیت شما میتوانید سایت کوچک خود را به یک سایت بزرگ در شبکه های اجتماعی تبدیل کنید و بالعکس.

افزایش بازدید از طریق شبکه های اجتماعی

۱. فیس بوک

بزرگترین شبکه اجتماعی جهان فیسبوک میباشد.که از افراد عادی تا افراد بزرگ سیاسی و اجتماعی در ان فعالیت دارند.نمونه حقیقی اهمیت فیسبوک را میتوان در انتخابات آمریکا مشاهده کرد جایی که باراک اوباما توانست با فعالیت در فیسبوک تعداد بسیار زیادی طرفدار پیدا کند همچنین او توانست خود را به جوانان معرفی کند و اهداف خود را در مکانی که بیشتر فعالان ان جوانان هستند بیان کند.
اگر شما شرکت بزرگ یا کوچکی دارید و یا حتی یک سایت شخصی دارید باید در فیسبوک فعالیت کنید.زیرا شبکه های اجتماعی بخش جدانشدنی سئو میباشند و در سئوی نوین سئو بدون شبکه های اجتماعی بی معنی میباشد.
برای اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از فیسبوک به لینک زیر مراجعه کنید :
۱۵ نکته ی طلای برای ساختن پیج در فیس بوک

۲. توییتر

استفاده از این شبکه اجتماعی زیاد میان همه ی ایرانیان رایج نیست.اما به جرات میتوان در صورت استفاده حرفه ای از این شبکه تاثیر ان بیشتر از فیسبوک است.

یکی از بهترین نکات توییتر این میباشد که شما به راحتی میتوانید مخاطب خود را انتخاب کنید یعنی شما اگر فرد خاصی را مد نظر دارید میتوانید او را Follow کنید و همچنین اگر فرد خاصی هم به موضوع فعالیت شما علاقه مند باشد شما را Follow خواهد کرد.همچنین افرادی که در توییتر حاضر هستند در میان فارسی زبانان به یک گروه خاص خلاصه میشوند.یعنی گروه خاصی از افراد که اکثر انها وبمسترها و فعالان وب هستند در توییتر فعالیت متمرکز دارند این خود نشان میدهد که هر کلیک بر روی یک لینک شما در توییتر چندین برابر فیسبوک ارزش دارد.همچنین نکته ی جالب اینجاست که توییتر هرچند که از فیسبوک اعضای کمتری دارد و در رقابت با فیسبوک عقب تر هست اما گوگل به ان پیج رنک ۱۰ داده است که نشان میدهد که یک لینک از این سایت با این که Nofollow هم میباشد اما دارای Authority بسیار بالایی میباشد.

برای طلاعات بیشتر در مورد استفاده حرفه ای از توییتر به لینک زیر مراجعه کنید:

The Ultimate Cheat Sheet for Expert Twitter Marketing

۳. گوگل پلاس

همه ما میدانیم که قوانین سئو را گوگل تعیین میکند خیلی کم پیش میاید که یاهو و بینگ و یا دیگر موتورهای جستوجو قوانین جدیدی را اضافه کنند.اما از جمله قوانینی که بینگ اضافه کرد شبکه های اجتماعی بود.زمانی که بینگ به سمت فیسبوک رفت و تعداد لایک ها را در نتایج خود دخالت داد با کمی تاخیر گوگل هم به سمت شبکه اجتماعی دیگری رفت که اختصاصی خود بود یعنی گوگل پلاس.

گوگل به قدری بر اهمیت شبکه های اجتماعی افزود که خیلی ها گوگل را متهم کردند که به کاربران امکان انتخاب نمیدهد.از زمانی که گوگل پلاس ایجاد شد یکی از مهم ترین قوانین سئو شد شبکه های اجتماعی که درصد زیادی از ان را گوگل پلاس تشکیل میداد.شما با فعالیت در گوگل پلاس این امکان را برای خود فراهم میکنید که شانس کلیک بر روی لینک های شما در نتایج ۲ برابر بقیه باشد.

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید :

چرا به گوگل پلاس نیازمندیم؟

۴. Pinterest

در مورد این شبکه اجتماعی در پست ۸ پیش بینی در مورد سئو در سال ۲۰۱۲ توضیح دادیم.رند فیشکین مدیر سئوموز انگلیسی پیش بینی کرده بود که این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۱۲ بزرگ ترین شبکه اجتماعی برای اشتراک گذارنده های تصویر خواهد شد به سایتی تبدیل خواهد شد به عظمت فیسبوک.در این سایت هم مانند توییتر شما میتوانید به راحتی مخاطب خود را مورد هدف قرار دهید و با مرتب کردن تصاویر در بخش های مختلف به بازدید کننده ها نشان دهید که جوزه ی فعالیت شما در چه محدوده ای میباشد.

۵. اشتراک گذاری پیاپی

اگر شما در توییتر فعالیت میکنید در بازه های زمانی مختلف به عناوین مختلف پست های قبلی خود را دوباره توییت کنید.شاید کمی عجیب به نظر برسد اما کاملا واضح هست که ما همیشه نمیتوانیم تمام توییت ها را ببینیم شما با تکرار کردن پست های خود در واقع به خود این امکان را میدهید ان گروه که ممکن است توییت شما را ندیده باشند انها هم ببینند.

افزایش بازدید از طریق شبکه های اجتماعی – Social Bookmarking

۶. Social Bookmarking

سایت های Social Bookmarking به سایت هایی گفته میشوند که مانند دیگر شبکه های اجتماعی فعالیت میکنند اما این تفاوت که کاربران میتوانند پست ها و لینک های مورد علاقه خود را در اختیار دیگران نیز قرار بدهند.این سایت ها میتوانند مقدار بسیار زیادی از بازدید را برای شما فراهم کنند.معروف ترین سایت های انگلیسی زبان در این مورد Reddit و Digg میتوان برشمرد در زبان فارسی شبیه ترین وبسایت ها این گونه وبسایت ها بالاترین میباشد.

۷. StumbleUpon

StumbleUpon این امکان را فراهم میکند که شما دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.شما با ارسال مقاله خود در این وبسایت به گونه ای پست و دانش خود را با گروه بزرگی از کاربران اینترنت به اشتراک میگذارید.StumbleUpon نوعی وبلاگ میباشد که کاربران میتوانند به شما امتیار مثبت ( Thumb Up ) یا منفی ( Thumb Down ) بدهند.یکی دیگر از امکانات این سیستم این میباشد که کاربران میتوانند پست های وبلاگ شما را در وبلاگ خود قرار دهند.

۸. ارتباط برقرار کنید

فعال بودن در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاشتن لینک ها کافی نیست شما باید یاد بگیرید که با بقیه ارتباط برقرار کنید.شبکه های اجتماعی بزرگ مانند فیسبوک و توییتر براساس برقراری ارتباط میان کاربرها بنا شده اند.اگر شما در فعالیت خود سعی کنید با دیگران ارتباط برقرار کنید باعث میشود نه تنها به خود ان فرد بلکه به دوستان او هم وبسایت و خود را معرفی کنید.

۹. LinkedIn

این شبکه اجتماعی زیاد میان کاربران فارسی شناخته شده نیست.اما هر وقت اسمی از Social Marketing اورده میشود این سایت جزو اولین سایت هایی میباشد که باید در ان فعالیت کرد.این وبسایت در سال ۲۰۱۱ نزدیک به ۴۰۰ درصد افزایش بازدید از طریق موبایل داشته.

۱۰. Myspace

مای اسپیس قبل از فیسبوک و توییتر هم محبوب بود اما بعد ها با امدن شبکه های اجتماعی جدید این سایت از مرکز توجه خارج شد و حتی در یک بازه ی زمانی افت هم داشت.اما هنوز هم این وبسایت مکان عالی میباشد برای ایحاد ارتباط با بقیه افراد.سعی کنید از طریق منوی Browse تعداد زیادی دوست برای خود اضافه کنید و سپس لینک وبسایت خود را به اشتراک بگذارید.

خبرنامه ایمیلی سئوموز فارسی
(No Ratings Yet)

مطالب مرتبط

28 نظر

  1. سیاوش

    “قانونی نانوشته وجود داره که اگر میخواهید در شبکه های اجتماعی موفق باشید شما باید خودتان و سایتتان را فراموش کنید اگر شما فرد مشهوری هستید اگر بهترین سایت جهان را دارید اگر ایده ای دارید که در هیچ سایت دیگری پیدا نمیشود اینها هیچ کدام در ملاک های اولیه نیستند شما باید یاد بگیرید که از مردم و میان مردم باشید و برای انها فعالیت کتید.شما باید یاد بگیرید که در شبکه های اجتماعی بزرگ یا کوچک بودن مهم نیست ان چیزی که مهم است نحوه ی فعالیت شما است.”

    این نکته واقعا می تونه یک سایت رو بالا بیاره …
    ممنون از مطلبتون …

    پاسخ
  2. سینا

    سلام
    وب سایت خیلی خوبی دارین.
    امیدوارم که بتونم به خوبی از مطالب آموزشیتون استفاده کنم.
    با حرف شما سیاوش جان کاملا موافقم و سعی میکنم آویزه ی گوشم بکنم.

    پاسخ
  3. esmail

    سلام
    یه سوال
    این سایتایی که شما گفتید فکر می کنم همشون فیلترن برای استفاده از این سایت ها باید از بوق شکن استفاده کرد که غیر قانونیه و مجازات داره!!!!
    خب.
    پس چی کار کنیم؟؟؟

    پاسخ
  4. مهدی طاهرخانی

    با سلام .با تشکر از سایت خوب شما.من یک سوال داشتم امیدوارم کمکم کنید.من یک دامنه خریدم و اونو رو یک هاست فروشگاهی پارکش کردم.وبا معرفی اون به گوگل تونستم اونو تو گوگل ثبت کنم.ولی بعد از یک ماه از ثبت سایتم در گوگل هنوز وقتی اسم فروشگامو به فارسی می نویسم ویا موضوعی از سایتمو تو گوگل می زنم اصلا گوگل اونو پیدا نمیکنه.یعنی ورودی گوگل ندارم.میشه کمکم کنید و بگید مشکل کارم چیه که ورودی گوگل ندارم.اگه اینجا نمیتونید جواب بدین بهم میل بزنید.مرسی

    پاسخ
  5. یاس98

    با سلام و خسته نباشید
    در مورد فعالیت در شبکه های اجتماعی باید با موضوع سایت یکی باشه؟یا فرقی نمیکنه فعالیت داشته باشم و گاهی لینک سایت قرار بدم توی پست های صفحات

    پاسخ
  6. سوشیانت

    سلام
    لطفا سایت من را نگاه کنید:
    http://www.historybook.ir
    من هرکاری کردم نتونستم یه فروم ساده و بی دردسر با افزونه های موجود بسازم . (وردپرسم)
    از وی بی و غیره نمیخوام استفاده کنم یه فروم کوچیک و شکیل با افزونه های موجود میخوام.
    کمکم میکنید آموزشی چیزی در اختیارم بزارید?

    ممنون

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *