۵ دلیل برای کپی نکردن

کپی برداری نکردن از مطالب در سئو بسیار مهم میباشد زیرا این کار براساس فاکتورهای سخت گیرانه ی جدید گوگل میتواند باعث شود سایتی از نتایج به طور کلی خذف شود در این مقاله ۵ دلیل منطقی ارائه میکنیم که نباید کپی برداری کرد.

copy

۱.شما هیچ وقت به پیج رنک حقیقی نمیرسید

کپی برداری شما را هیچ وقت به رنک حقیقی نمیرساند و رنک شما غیرواقعی میباشد. در الگوریتم های جدید گوگل کپی برداری و شناخت سایت های کپی بردار دارای اهمیت بالایی میباشد شاید در ابتدا شما با کپی برداری موفق به رسیدن به پیج رنک و حتی رسیدن به صفحات اول گوگل بشوید اما به زودی این روند سیر سقوطی طی خواهد کرد و شما رنک خود را از دست خواهید داد . اگر هنوز شک دارید مطالب و لینک های مفید را کپی کنید و در نتایج اولیه ظاهر شوید ولی خواهید دید بعد از مدتی شما از نتایج پاک خواهید شد.

۲.غیرواقعی و نامتوازن است

گوگل خیلی با دقت به لینک های سایت های دقت میکند و به شدت انهارا انالیز میکند به صورتی که اگر به سایتی شک کند در مورد نتایج و لینک های ان به راحتی سایت را از نتایج حذف میکند پس به بدست اوردن لینک های سریع ولی بدون پشتوانه ی قوی نمیتواند هیچ چیزی را در اینده ی سایت شما تضمین کند.

۳.امکان گزارش داده شدن به گوگل

هیچ مقاله نویسی در هیچ جایی دوست ندارد ببیند مطلبش کپی میشود. این در میان سئوکارها خیلی بیشتر هم میباشد زیرا انها در مطالب خود بسیار دقت میکنند و بهترین ها را مینویسند. پس اگر شما مطلب را کپی کنید این ریسک را قبول کرده اید که به گوگل گزارش داده شوید به عنوان کپی بردار و این برابر با حذف کلی و رفتن به لیست سیاه گوگل میباشد.

۴.لینک های شما به راحتی از بین میرود

اگر شما مطلب را کپی کنید عملا بر استراتژی های لینک بیلدینگ بقیه تکیه کرده اید. در بالا ذکر کردیم که گوگل بسیار به لینک ها دقت میکند پس اگر سایتی که شما از ان کپی برداری کرده اید استراتژی خود را عوض کند سایت شما نیز تغییر خواهد کرد و این را گوگل درک میکند و شما را به عنوان کپی بردار اگر شناسایی کند ( که در ۹۹.۹۹ درصد مواقع میکند) شما با مشکلات جدی روبه رو خواهید شد.

۵.شما هیچ وقت همه چیز را نمیبیند

هیچ سایتی حتی گوگل تمامی اطلاعات خود را به نمایش نمیگذارد یعنی اگر شما کپی کنید از سایتی همراه با مطالب شما مقداری از اطلاعات مخفی ان سایت نرد گوگل را نیز کپی کرده اید. این اطلاعات مانند کلیک مخصوص سایت میباشد گوگل این کلید را اگر در سایت دیگر نیز ببیند پی میبرد که کپی برداری کرده است و باز هم ممکن است شما از نتایج حذف شوید.

این مقاله اختصاصی سئوموز میباشد و استفاده از مطلب تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز میباشد.

خبرنامه ایمیلی سئوموز فارسی
(No Ratings Yet)

مطالب مرتبط

8 نظر

  1. حسین

    ممنون

    گوگل زمان ارسال تمام پست ها و مطالب رو داره؟
    از چه طریقی پی میبره کدوم سایت ها منبع و کدوم سایت ها کپی کننده هستن؟
    مثلا یه سایت تازه زده شده به اون صورت سریع ایندکس نمیشن قایل هاش و یه سایتی که قدرت ایندکسش بهتره میاد و کپی می کنه و زودتر هم ایندکس میشه اون مطلبش. گوگل منبع اصلی رو متوجه میشه؟

    و یه مورد دیگه . اگه مطالب کپی مدام از یه سایت نباشن مثلا تک تک پست های یه سایت کپی نشه و گاهی اوقات که مطالب جالبی داشتن با ذکر منبع کپی بشه هم تا این حد مشکل داره؟

    پاسخ
    1. AmirSina

      خواهش میکنم.شما وقتی ارسال میکنید پستی را در بیشتر CMS ها یک پینگ به گوگل ارسال میشه همین پیتگ یکی از راه کارها است وقتی ۲ تا مطلب در ۲ سایت جداگانه قرار میگیرند که دارای محتوای یکسان هستند اون سایتی به عنوان منبع شناخته میشه که پینگ زودتری به گوگل داده در اون پست خاص.
      ایندکس شما زیاد ملاک نیست همون راه پینگ راحت ترین راه فهمیدن این موضوع هست.
      خیلی مهم هست که شما هر چی پست میزارید از یک سایت نباشه بهترین کار اینه که شما خودتون بنویسید و در میان پست ها یکی دو تا هم از سایت های دیگه با ذکر منبع بزارید.این که شما منبع ذکر کنید از دید کاربر هم بهتر هست و همین باعث میشه دید گوگل و سایت موتورهای جستجو نسبت به سایت شما عوض بشه چون سئو بیشترش در مورد بازخورد کاربر در سایت شما نسبت به محتوای سایت شما هست.
      در سایت هایی که HTML5 استفاده میکنند این کار بسیار ساده تر و اصولی تر میتونه انجام بشه

      پاسخ
  2. fasletaze

    بسیار ممنون از پاسخ کاملتون.
    خیلی عالی میشه اگه در این مورد ( پینگ ) یه مقاله با توضیح کامل بنویسید تا بهتر آشنا بشیم . هر چند منظورتون رو کامل متوجه شدم.راستی ویبولتین هم این امکان رو داره؟
    ممنون میشم این سایت ها رو ببینید و نظرتون رو بفرمایید :
    http://pingomatic.com/
    http://pingoat.com/
    این ها همین کاری رو میکنن که فرمودید؟ استفاده کنیم خوبه؟

    من از ویبولتین استفاده میکنم و لینک از مهمان مخفی هست . برا همین اکثرا منبع رو به صورت متنی میذارم که مهمان ببینه . بهتره همین طوری بذارم یا فرقی نمیکنه و حتما باید لینک باشه

    پاسخ
    1. AmirSina

      ویبولتین اگر سایت مپ نصب کرده باشید با هر لینکی که بره توی سایت مپ خودش پینگ میده.پینگ دادن خیلی خوبه اما زیاد پینگ دادن باعث میشه سایت شما مشکوک به نظر بیاد و حتی اسپم شناخته بشید پس در استفاده از این سایت ها دقت کنید.
      کلا قرار دادن لینک به ۲ دلیل خوبه یکی به دلیل اخلاقی و یکی هم به دلیل این که گوگل حتی اگر لینک های شما Nofollow باشه بسیار اهمیت میده که یک لینک خارجی در مطلب شما باشه اون لینک خارجی اگر از نظر سئو بالاتر از شما باشه باعث میشه که شما هم بالا برید چون به مطلب شما ارزش میده.

      پاسخ
  3. miad

    سلام
    تجربه کار کردن با گوگل زمانی که درست کار کنید خیلی لذت بخش خواهد بود .چند وقت پیش شخصی مطالب من رو عینا کپی کرد و حتی برای فریب دادن گوگل یک منبع تقلبی گذاشت و ۱ هفته ای دقیقا رتبه زیرین من بود با همون کلید واژه اما بعد از چند وقت کاملا از نتایج حذف شد و حتی نیاز به گزارش دادن من هم نبود.

    پاسخ
  4. طراحی سایت

    با سلام خدمت همه دوستان
    موضوع مطرح شده البته در مورد زبان فارسی هنوز به خوبی عمل نمیکند هرچند این عمل ناپسند بوده و تایید نمیشود اما سوال اصلی اینجاست:
    تکلیف وب سایتهایی مثل خبرفارسی که تمام مطالبشان کپی بوده و دارای پیج رنک بالا در گوگل و رتبه عالی در الکسا هستند چیست؟؟
    بنظر میاد گوگل با کپی مجاز مطالب یعنی حفظ کپی رایت مطلب و لینک به منبع اصلی مطلب مشکلی ندارد و حتی از وب سایت هایی مثل خبر فارسی که جمع کننده محتوایی با ارزش برای بازدیدکنندگان خود هستند و بازدید بالایی هم دارند و باعث افزایش بازدید سایت منبع نیز میشوند حمایت میکند.

    پاسخ
    1. امیرسینا زمانیان

      الگوریتم های گوگل هنوز در حال رشد هستند و تا ۲ ۳ سال دیگه میشه ازشون انتظارات بالایی داشت هنوز نباید سطح انتظارات از این الگوریتم ها را خیلی بالا برد.

      پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *