۵ راه برای ایجاد محتوا قوی

محتوای قوی مهم ترین اصل این روزهای سئو میباشد.در مقاله های بسیاری در مورد محتوای بهینه سازی شده نوشته شده است.اما میخواهیم به شما ۵ روش را اموزش بدهیم که از طریق ان به بزرگ ترین سوال این روزهای وبمستران پاسخ دهیم انهم به دست اوردن بک لینک  میباشد.

۵ راه برای ایجاد محتوای قوی

قبل از بررسی و اشاره به نکات ایجاد محتوای قوی لازم به ذکر است که تمام راه حل های پیشنهادی از طرف ما اولین و مهم ترین لازمه ی آن قدرت بخشش میباشد.چون در تمام روش های یاد شده شما ابتدا باید به دیگران لینک بدهید از نام انها استفاده کنید تا بتوانید لینک به دست بیاورید.

محتوای قوی – بهینه سازی محتوا

الف ) افزایش درصد مشارکت 

روش های بسیاری برای مشترک کردن دیگران در پست شما وجود دارد شما میتوانید از انها بخواهید پست های شما را Share کنند و یا میتوانید از انها بخواهید در مورد مطلب شما نطر بدهند.به طور مثال شما میخواهید مطلبی در مورد آی تی بنویسید شما چندین راه در پیش رو دارید اما بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که ابتدا به مدیران وبسایت های بزرگ ایمیل بزنید و از انها سوال کنید که نظر شما در مورد این موضوع خاص چیست؟اینها گزینه های من برای ارسال پست میباشد اینها مواردی میباشد که من میخواهم در پست شرکت دهم به نظر شما کدام یک از انها بهتر است؟بهتر است به کدام موارد بیشتر توجه کنم.

آنها به طور معمول به شما پاسخ خواهند داد و شما میتوانید از نظرات انها در پست ارسالی خود استفاده کنید.دقت داشته باشید در هنگام ارسال پست به نام انها اشاره کنید و بیان کنید که در پست و در بخش های خاصی از ان به طور خاص نظرات حرفه ای انها میباشد.در اخر هم از بیان نظرات تشکر کنید.پس از ارسال پست شما عملا پست خود را کاملا معتبر سازی کرده اید و اشاره کردن به نام بزرگان آی تی باعث میشود که کاربران پست شما را به عنوان منبع شناسایی کنند.شما حتی میتوانید قدمی جلوتر بروید و کساتی که از انها سوال کرده اید ایمیل ارسال کنید و بگویید با تشکر از نظر شما در مورد پست من این پست را ارسال کرده ام کمک شما برای من خیلی با ارزش بود و خوشحال میشوم نظر کلی شما را در مورد پست بدانم و اگر امکان دارد ان را به اشتراک بگذارید حتی اگر یک نفر هم برای شما این کار را بکنید این یعنی یک بک لینک حرفه ای و عالی.

ب ) به روز بودن براساس نیازهای اجتماعی,اقتصادی و … 

بیشتر شرکت های بزرگ در دنیای مجازی به دنبال گروه های هستند که در مورد موضوع خاصی فعالیت میکنند انها سعی میکند این گروه را به سمت خود جذب کرده و اعلام همکاری با انها کنند.اگر شما میخواهید در مورد یک موضوع خاص پستی بنویسید مثلا وضعیت اقتصادی کشورهای جهان پس از بحران اقتصادی بهتر است یک گروه خیلی قوی پیدا کنید که بسیار با هم متحد هستند انها شناخته شده هستند و در مورد یک موضوع خاص بسیار با اشتیاق هستند.شما مقاله خود را با استفاده از قدرت انها قدرتمند میسازید عملا شما قدرت و اشتیاق انها به موضوع خاص را به پست خود منتقل میکنید.شما اگر از انها حمایت کنید و از کاربران خود بخواهید به انها کمک کنند باعث میشود ان گروه بزرگ از شما حمایت کنند.مثال ساده این میباشد که بسیاری از شرکت ها و سایت ها از سازمان هایی مانند محک در ایران و به طور کلی از مسائل مربوط به کودکان و زندگی کودکان حمایت میکنند.

ج ) تبدیل کردن اطلاعات 

ایجاد ارتباط – محتوا

سعی کنید اطلاعات و یا حتی تصاویری که موجود هست را تبدیل کنید به اطلاعات و تصاویری که زیباسازی شده است.به طور مثال وبسایتی در مورد موضوع سرعت اینترنت کشورهای جهان مقاله ای را مینویسد شما هم به این موضوع علاقه مند هستید پس سعی کنید ان اطلاعات و حتی تصاویر موجود را در پست خود قرار دهید با این تفاوت که انها را بهینه سازی کنید و از انها محتوای قوی بسازید.بهترین روش برای این کار این میباشد که برای اطلاعات متنی سعی کنید به جدول و لیست تبدیل کنید که مرتب  و منظم اطلاعات را در اختیار کاربر قرار دهد و در مورد تصاویر میتوانید از Info graphic استفاده کنید.پس از انجام این کارها به سایت مرجع مراحعه کنید و از انها بخواهید در مورد کار شما نظر بدهند و حتی اگر میتوانند از انها در سایت خود استفاده کنند.با انجام این کار اولا شما مساله ی Copyright را به خوبی رعایت کرده اید و دوما شما خود ان افراد و بازدید کننده هایشان را پشتیبان خود میکنید و میتوانید از انها بخواهید از تصاویر شما استفاده کنند و یا ان را Share کنند.

د ) شرکت در مباحث روز و داغ

همیشه در دنیای مجازی بحث های زیادی در حال انجام است.از بحث های ورزشی تا سیاسی و اقتصادی.سعی کنید خود را وارد این بحث ها کنید.خیلی مهم است که شما همیشه در بخش فعالیت خود فعالیت قوی و پرشوری داشته باشید.بهترین راه برای این که به دیگران نشان بدهید دارای اطلاعات به روزی هستید و شما هم صاحب نظر هستید این است که در بحث ها شرکت کنید.سعی کنید بحث های داغ را پیدا کنید و خود را وارد انها کنید با افراد محتلف بحث کنید نشان بدهید شما به عنوان نماینده سایت فردی هستید که با علم و دانش در جامعه مجازی حضور دارید.بهترین مکان ها برای پیدا کردن بحث ها انجمن ها میباشند همیشه به دلیل متمرکز بودن کاربران در انجمن ها بحث های بسیاری زیادی در این سایت ها انجام میشود.شما همچنین میتوانید از طریق وبسایت های گوناگونی مانند topsy.com به دنبال یک موضوع خاص بگردید و خود را وارد ان کنید.به خاطر داشته باشید در هنگام شرکت در بحث ها حتما به افراد بزرگ حاضر میل بزنید و از انها نظر بخواهید و حتی در توئیت های خود به انها اشاره کنید و بگویید با این فرد موافق یا مخالف هستید.در بحث هایی که شرکت میکنید به مطالب خود هم اشاره کنید به مطالب لینک بدهید با این کار شما انها را مشتاق میکتید که محتوای شما را چک کرده و اگر با ان موافق بودند و در ان نکته های جالبی پیدا کردند سعی میکنند در بحث های خود سایت شما را هم همیشه دخالت دهند.این کار بسیار مفید میباشد زمانی که شما میخواهید وارد یک موضوع خاص بشوید و یا میخواهید پرچم دار موضوع خاصی در دنیای مجازی باشید.مهم ترین اصل شرکت در بحث ها این میباشد که شکست یا موفقیت در یک بحث پایان کار نمیباشد بلکه شروعی میباشد برای بحث های حرفه ای تر.

ه ) رتبه بندی

این کار خیلی ساده است و نیاز به دانش خاصی هم ندارد.اما بسیار مفید میباشد.همه ی ما دوست داریم که از ما اسم برده شود و ما را به عنوان بهترین و یا منبع در کار خاصی شناسایی کنند.هرکدام از ما زمانی که در موضوع خاصی اغاز به کار میکنیم برای خود یک سری اهداف داریم که به طور معمول یکی از انها این میباشد که شناخته شویم و بتوانیم با استفاده از دانشی که داریم خود را میان جامعه وارد کنیم.چه چیزی میتواند برای ما بهتر از این باشد که یک فرد ما را به عنوان بهترین های موضوع کاریمان مشخص کند؟

هیچ نیازی نیست که شما دانش خاصی داشته باشید و یا با همه کار کرده باشید تنها چیزی که شما نیاز دارید یک سری تئوری شخصی میباشد که بر پایه انها افراد را رتبه بندی کنید.به طور مثال شما سابقه ی چند ساله در نت دارید و با افراد بسیار زیادی هم برای طراحی قالب کار کرده اید پس میتوانید یک لیست از بهترین ها با دلایل شخصی خود درست کنید و ان را منتشر کنید.پس از انتشار با استفاده از شبکه های اجتماعی و روش های دیگر سعی کند انها را مطلع کنید که چنین کاری انجام داده اید انها با این کار شما خوشحال خواهند شد و از شما حمایت خواهند کرد.نیازی نیست که حتما افراد را رتبه بندی کنید شما  میتوانید شبکه های اجتماعی , محتوای قوی و یا  سایت هایی با طراحی زیبا همه را رده بندی کنید.این کار یک کار جدید نمیباشد بلکه یک کار قدیمی میباشد که همیشه یک نتیجه عالی داشته و خواهد داشت.

همچنین بخوانید :

Overcoming Your Winter of Dis-Content – Whiteboard Friday

خبرنامه ایمیلی سئوموز فارسی
(1 votes, average: 1٫00 out of 5)

مطالب مرتبط

20 نظر

  1. آرش

    سلام. از تمام زحمات شما تشکر میکنم و امیدوارم که همیشه پیروز باشید.
    سوالی دارم در مورد تغییری در محتوای سایت:

    اگر توی سایتی که بیشتر مطالبش متنی هست (مجله اینترنتی) و شاید ربطی به دانلود نداشته باشه. بخش معرفی و دانلود نرم افزارهای رایگان و مفید – نه نرم افزارهای پولی – قرار داده بشه، از نظر گوگل مشکل مطالب بی ربط پبش میاد و به ضررم هست؟ یا مشکلی نداره؟
    مثلا فرض کنید ۸۰% مطالب متنی و غیر مرتبط با دانلود و ۲۰% مطالب دانلود و معرفی نرم افزار

    البته نا با عنوان دانلود بلکه بیشتر معرفی نرم افزارها و ر آخر هم لینک دانلود …

    بازهم از تمام تلاش های شما تشکر میکنم.

    پاسخ
  2. ولدخان

    سلام به مدیرت واقعا مطالب شما قوی است خیلی عالی عمل میکنید فکر کنم در اینده نزدیک بهتر هم میشه و اینکه سایت رسمی برای سئو است که مطالب خوبی دارد فقط اگر در رابطه اپدیت پیج رنکها هم مطلبی بزارید ممنون میشم که به درک بهتر از اون برسیم

    پاسخ
  3. REZA

    سلام سایت خیلی خوبی دارید من که خیلی استفاده کردم
    قالبتون اصلا بهینه نیست فکر کنم بخاطر همینه که توی صفحه ی صفحات اول گوگل نیستید(برای جستجوی کلمه سئو)

    پاسخ
    1. AmirSina

      بهینه بودن قالب ۱۰ درصد ماجرا هست.قالب ما هم از نظر سئو و کدنویسی کاملا اوکی هست مشکلات قالب در مورد کدنویسی نیست.در صفحات اول گوگل بودن چیزیو اثبات نمیکنه ما نیازی به صفحه ی اول بودن نداریم.

      پاسخ
  4. سید مسعود پزشک زاده

    ابتدا از مطلب خوبتون تشکر کنم.واقعا عالی بود.
    سئوال من اینه که اگه سایتی داشته باشیم که تقریبا ۹۰ درصد مطالبش کپی باشه و ۱۰ درصد از خودش باشه از نظر موتور جستجوگر ایراد داره؟
    منابع بهتره به سایت ارائه دهنده مطلب لینک بشه و یا اینکه باید به خود مطلب به صورت مستقیم لینک بشه؟
    ممنون

    پاسخ
  5. ممتاز دانلود

    با سلام و خسته نباشید من مطالب ۸۰ درصد توسط خودم ترجمه میشه و فقط ۲۰ درصد از سایت های دیگر کپی می کنم و البته آن را هم ویرایش می کنم بعد منتشر حالا می خواستم بدانم بنظر شما حداقل و حداکثر در روز چند پست باید در سایت منتشر کنم خیلی ضروری با تشکر

    پاسخ
  6. آموزش php

    سایت شما واقعا محشره.من هر روز به سایت سر میزنم و از مطالب جدیدش استفاده میکنم.به خاطر همین لازمه یه تشکر ویژه داشته باشم از این همه زحماتتون.
    اگر ممکنه آموزش های تصویری هم بذارید

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *