۸ پیش بینی در مورد سئو در سال ۲۰۱۲

هرسال Rand Fishkin مدیر سایت سئوموز انگلیسی و یکی از معروف ترین سئو کارهای جهان چندمورد از پیش بینی های خود را در مورد سئو در سال پیش رو اعلام میکند.امسال هم پیش بینی هایی در مورد آینده سئو در این سال و فاکتورهای مهم ارائه کرده که به بررسی انها میپردازیم.

ابتدا به بررسی پیش بینی ها در سال ۲۰۱۱ میپردازیم :

  • تعداد کلیک ها/بازدیدها بر رنکینگ تاثیر خواهد داشت
  • گوگل مپ در نتایح تاثیر خواهد داشت و هر نتیجه براساس مختصات محلی نمایش داده خواهد شد
  • شبکه های اجتماعی تاثیر بیشتری از سالهای قبل خواهند داشت
  • بیشتر ورودی ها و بازدید کنندهایی که از طریق موتورهای جستوجو وارد میشوند براساس کلمات کلیدی خواهند بود.( این مورد اشتباه بود )
  • موبایل و مخصوصا هماهنگی سایت با نسخه های موبایل تاثیر بسیار مهمی بر روی سئو خواهد داشت.

نرم افزارها بر سئو تاثیر خواهند داشت

  • تعریف کلیشه ای سئو تغییر خواهد کرد و ما به چیزی بیش از Search Engine Optimization خواهیم رسید
اما امسال رند ۸ پیش بینی انجام داد که بعضی از انها در راستای پیش بینی های سال قبل خود میباشد.
به بررسی این پیش بینی ها میپردازیم:
پیش بنیی #۱: بینگ در بازارهای آمریکا و جهان سهم بیشتری خواهد داشت اما همچنان سهم بیش از ۸۰ درصدی متعلق به گوگل خواهد بود و سهم بینگ ۲۰ درصد خواهد بود.
براساس آمار سایت ComScore  نزدیک به ۳۵ درصد بازار امریکا را موتورهای جستوجوی بینگ و یاهو در اختیاز داشتند و نزدیک به ۶۵ درصد هم متعلق به گوگل بود.اما این امار زیاد به واقعیت نزدیک نیست نزدیک ترین امار به واقعیت متعلق به سایت statcounter به واقعیت نزدیکتر باشد.امار این سایت بیان میکند که ۸۲ درصد متعلق به گوگل بوده و ۱۶ درصد متعلق به یاهو و بینگ میباشد.
پیش بینی #۲: سئو بدون در نظر گرفتن شبکه های اجتماعی هیچ است
در حال حاضر هم ما شاهد این هستیم که شبکه های اجتماعی در سئو تاثیر قراوانی دارند اما در سال آینده سئویی که در ان شبکه های اجتماعی تاثیر نداشته باشد اصلا سئو نیست یک کار پوچ و بیهوده است.مانند سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ که سئو بدون لینک بیلندینگ دیگر معنا نداشت.فقط کار به اینجا ختم نمیشود بلکه این تاثیر تاجایی پیش میرود که شبکه های اجتماعی یک فاکتور میشوند و تاثیر هایی خواهند داشت به صورت مستفیم و غیرمستقیم.شبکه های اجتماعی تنها راهی خواهند بود که ما رفتار بازدید کننده ها را در سایت میتوانیم مشاهده کنیم و براساس انها برنامه ریزی کنیم. link graph همچنان یک عامل خواهد بود و حالا حالا ها با ما خواهد ماند.
پیش بینی #۳: پاندای گوگل قوی و قوی تر میشود و برای خود یک نوع استایل ایجاد میکند
یکی از ضعف های گوگل و حتی بینگ ضعف انها در انتخاب سایت خوب و بهترین است. حتی گاهی پیش میاد که نمیتوانند فرق بین یک مطلب خود و ضعیف را تشخیص بدهند.انها هنوز براساس لینک ها نتایج را مرتب میکنند و نگاه و تمرکز انها بر روی بک لینک ها است به جای محتوای سایت,همه ی ما به صفحاتی برخوردیم که اسپم هستند صفحاتی که اصلا به چیزی که ما نیاز داریم مرتبط نیستند.باور رند براین است که در سال ۲۰۱۲ الگوریتم های گوگل فرق عمده ای خواهد کرد و مهم ترین انها تغییر در بررسی انواع لینک ها میباشد.یعنی لینک هایی که ارزش کمی دارند و سایت هایی که محتوای انها خوب نیست به نتایج پایین تر خواهند رفت.همه اینها را ما مدیون پاندا کوچولو هستیم.
پیش بینی #۴: Pinterest نقش مهمی خواهد داشت
تاحالا نام این سایت را شنیده اید؟اگر نشنیده اید به این مقاله در سایت ۱پزشک مراحعه کنید:

«پینترست»، شبکه اجتماعی عاشقان عکس 

در سال های گذشته چند شبکه ی اجتماعی خاص فقط بازی سئو را در اختیار داشنند شبکه هایی مانند فیس بوک , توییتر و فرندقید اما در سال ۲۰۱۲ این شبکه ی اجتماعی که نسل جدید شبکه های اجتماعی است به جایگاه انها خواهد رسید و سهم مهمی از دنیای سئو را به خود اختصاص خواهد داد.

پیش بینی #۵: تبلیغات زیاد گوگل باعث میشود که نارضایتی مردم زیاد شود و امار جستوجو واقعی کم میشود

در حال حاضر جستوجوی گوگل را تبلیغات به اختیار در اورنده اند.

aggressive-ppc-1

این یک نمونه ی واقعی از جستوجو یک کلمه در گوگل میباشد البته این روند در جستوجوهای فارسی کمتر است اما در انگلیسی وضع خیلی خراب است.رند پیش بینی کرده است که در سال ۲۰۱۲ ورودی سایت ها براساس جستوجو به حدود ۸۴ درصد خواهد رسید که به سقوط شدید روبه رو خواهیم بود.مقصر هم تبلیغات زیاد گوگل است.

پیش بینی #۶: Not Provided نزدیک به ۲۵ درصد جستوجوها را تسخیر میکند

 رند پیش بینی میکند که در سال ۲۰۱۲ درصد نمایش Not Provided به نزدیک به ۲۵ درصد خواهد رسید. این کلمه زمانی نمایش داده میشود که یک کاربر که در سیستم گوگل وارد شده باشد یک کلمه ی خاص را در گوگل جستوجو کند گوگل اعلام کرد که تغییر انجام شده در جهت امنیت بیشتر اطلاعاتی کاربران خواهد بود.همه ی ما امیدواریم که این تغییرات به قبل بازگردد چون همه میدانیم که از این اطلاعات استفاده ی خاصی نمیتوان کرد.

پیش بینی #۷: ما به رشد قابل توجه در بخش نرم افزارهای آنلاین سئو روبه رو خواهیم شد

در حال حاضر سایت های زیادی سرویس بررسی سایت و Marketing ارائه میکنند که از انها میتوان به  SEMPO, Market Motive, Inbound Marketing University اشاره کرد در سال پیش رو رند پیش بینی میکند که روند ادامه خواهد داشت که این خوب است زیرا سایت های بررسی داده های آماری خوب کم هستند و افزایش این سایت ها بسیار مفید خواهد بود.

پیش بینی #۸: گوگل کاری میکند که سئو بدون +Google غیر ممکن شود

گوگل به تازگی شروع کرده است که صفحات گوگل پلاس را در نتایج قرار دادن.سایت های زیادی هستند که از rel=author استفاده میکنند.انها سیرکل های گوگل پلاس و ۱+ را در نتایج جستوجو نمایش و دخالت میدهند.در سال ۲۰۱۲ رند پیش بینی میکند که این روند به جایی ختم میشود که در کنار همه ی شبکه های اجتماعی حتما باید گوگل پلاس هم قرار گیرد و اگر قرار نگیرد غیرممکن و یا خیلی سخت خواهد شد سئوسازی سایت ها.این به خیلی سایت ها کمک میکند که خود را بهتر در نتایج به نمایش بگذارند و همچنین یک رقابت سخت خواهد بود بین موتورهای جستوجو و اسپمرها.

منبع : ۸Predictions for SEO in 2012 

ترجمه شده اختصاصی توسط سئوموز فارسی

خبرنامه ایمیلی سئوموز فارسی
(No Ratings Yet)

مطالب مرتبط

4 نظر

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *