14 گام موثر برای تبلیغات برند و کسب و کار

14 گام موثر برای تبلیغات برند و کسب و کار

فهرست مطالب

اگر می خواهید برای شرکت کوچک خود تبلیغات کنید از روش های زیر استفاده کنید:
آیا چالش شما به عنوان مدیر یک شرکت تازه کار هزینه های تبلیغات است؟ آیا چالش بزرگتر ذهنی شما برای اثر بخش کردن تبلیغات، بازنگری و ایجاد تغییرات در تبلیغات قبلی است؟
پس این مقاله را برای حل این چالش ها و دغدغه ها مطالعه نمایید تا بتوانید با کمترین هزینه ممکن برای کسب و کار خود تبلیغات موثر و اثربخش انجام دهید.
یک طرح برای حمله حاضر نمایید.

پلن های تبلیغات Marketing-Plan
گام اول: در این مرحله شما باید یک طرح با سه هدف زیر آماده کنید:

1- تعریف چشم انداز کسب و کار
2- تعیین مسیر رسیدن به چشم انداز کسب و کار
3- تهیه marketing plan و یا طرح و نقشه بازاریابی کسب و کار

گام دوم: طراحی یک وب سایت برای کسب و کار شما بسیار واجب است.

پس اگر تا الان آن را طراحی نکرده اید، امروز حتما اقدام کنید. باید بدانید امروزه برای شروع و آغاز هر کسب و کار یک وب سایت طراحی می شود، ولی اگر توان مالی و فنی، طراحی و اداره یک وب سایت را ندارید می توانید از قالب های آماده گروه هایی مثل Mihan blog، Iran blog و …. استفاده کنید و بعدا آن را به سایت اصلی وصل نمایید. اما قبل از استفاده تحقیق کنید تا آن قالب ایراد فنی نداشته باشد.

گام سوم:شما باید با استفاده از نام تجاری کسب و کارتان به شبکه های اجتماعی بپیوندید و به معرفی کسب و کار خود بپردازید.

در اینجا لازم است به شما گوشزد کنم که تاثیر شبکه های اجتماعی در رونق کسب و کارتان بسیار زیاد است. شما باید در Facebook،google +، Linkdin، Viber، Telegram عضو شوید. قابل باور نیست طی آمارگیری ها، مشخص شده است که شبکه اجتماعی Facebook به تنهایی روزانه 2.7 میلیارد لایک و google + حدود 135 میلیون کاربر دارد. آمار بدست آمده نشان دهنده وجود مشتریان بالقوه برای هر برند است، که اگر برندی در این شبکه ها فعالیت نماید مطئنا می تواند عده زیادی از این مشتریان بالقوه را بالفعل نماید.

گام چهارم: برای کسب کار خود یک ست اوراق اداری شامل کارت ویزیت و بقیه ادوات تهیه کنید.

هر چه زودتر برای کسب و کارتان یک ست اوراق اداری که شامل کارت ویزیت، سربرگ، پاکت نامه، پیش فاکتور و …. است را تهیه کنید و حتما بر روی آنها شماره تماس، آدرس، آدرس وب سایت، آدرس ایمیل خود را درج کنید به کرات تجربه شده است که مشتری پس از دیدن این اطلاعات اعتماد بیشتری خواهد کرد.

گام پنجم: یک ایمیل با نام تجاری کسب و کارتان بسازید.

شما می توانید از طریق این ایمیل اطلاعات جدید در خصوص کالاها و خدمات خود با بازه زمانی مشخص ارسال کنید.
گام ششم: هر صنف برای خود یک انجمن تخصصی و صنفی دارد شما باید در انجمن تخصصی و صنفی کسب و کار خود عضو شوید.
لازم است بدانید که بهترین راه برای پیدا کردن مشتریان جدید عضویت در انجمن های تخصصی و صنفی است. با عضو شدن در انجمن های صنفی و تخصصی و اتاق های بازرگانی هم از آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به صنف خود باخبر می شوید و هم می توانید با مشتریان جدید ارتباط برقرار کرده و آنها را جذب کنید.

گام هفتم: نمایندگی های فروش یکی از بهترین نوع تبلیغات برای شما هستند.

این روش تبلیغات یکی از ارزان ترین و ساده ترین نوع تبلیغات برای هر کسب و کاری است. مثلا شرکت های تولیدی مواد غذایی با استفاده از سوپرمارکت ها برای خود تبلیغات می کنند.

گام هشتم: در نشریات تخصصی با استفاده از انتشار مقالات برای خود تبلیغات کنید.

این روش تبلیغاتی یکی از روش های تبلیغات غیر مستقیم است. با استفاده از این روش شما می توانید با کمترین هزینه اطلاعاتی در خصوص خدمات و محصولات خود به مخاطبان انتقال دهید.

گام نهم: در شبکه های اجتماعی ویدئو به اشتراک گزارید.
در شبکه های اجتماعی با استفاده از ویدئوهایی که از محصولات تهیه کرده اید برای خود تبلیغ کنید. شما می توانید ویدئو ها را در سایت های رایگانی مثل آپارات و یوتیوب به اشتراک بگذارید.

گام دهم: با افرادی که در زمینه کسب و کار شما متخصص هستند مکاتبه کنید.

سعی کنید افرادی که در زمینه فعالیت شما تخصص دارند و می توانند برای شما تبلیغ کنند راشناسایی کرده و برای آنها اطلاعات تبلیغاتی ارسال کنید.

گام یازدهم:بر روی خودروهای کابین دار تبلیغات کنید.

خودرو های کابین دار پخش در سطح شهر می گردند بنابراین یکی از بهترین و ارزان ترین روش های تبلیغاتی برای شما هستند.

گام دوازدهم: از محصولات خود نمونه کار تهیه کنید.

به هر جایی که فکر می کنید برای شما می تواند تبلیغات و فروش انجام دهد نمونه محصول بفرستید .

گام سیزدهم: عوامل فروش خود را گسترش دهید.

شما می توانید با در نظر گرفتن درصدی از فروش به عنوان پور سانت عده زیادی ویزیتور مویرگی داشته باشید تا محصولاتتان را پخش و به فروش رسانید.

گام چهاردهم: با برگزاری فستیوال و مسابقه برای خود تبلیغات کنید.

شما می توانید در زمینه کسب و کارتان سوالاتی طراحی کنید و برای پاسخ های صحیح جایزه در نظر بگیرید. لازم به ذکر است که این روش یکی از بهترین روش های تبلیغاتی است .
حتما به این نکته توجه کنید که نباید اثر بخشی هر روش را با آزمون و خطا بیابید بلکه باید بتوانید میزان اثربخشی هر روش را اندازه گیری نماید.

از جناب دکتر میرکاظمی مدیر محترم پارک بازاریابی ایران بابت ارسال این مقاله سپاسگذاریم.

7 دیدگاه
  1. سلام خیلی سایت خوبی دارید و آموزش های کاملی میدید از سایت خوب و مفیدتون تشکر میکنیم
  2. بهترین کار برای برندسازی اینه که خیلی باحوصله و باکیفیت روی سایت و محصولات کار کرد. نباید فکر کرد که میشه یک شبه به همه آرزوها رسید.
  3. مسیر پر فراز و نشیبی هست این تبلیغات ، مخصوصا برندینگ اما واقعا باید بسیار حوصله داشت و برای هر گامی برنامه ای از پیش فکر شده. سپاس از مطلب خوب تان ..
  4. واقعا عالی بود .. میشه تو همه کسب و کاراها ازش استفاده کرد اما بیشتر برد کارهای برندینگ استفاده کرد و واس کسب و کارهای غیر فروش و کوچک بعضی روش ها کارساز نیست مثل کسب و کارهایی که محلیت داره مثل مثلا تاکسی سرویس کع فقط مختص به همون منطقه هست و فیس بوک و گوگل و کابین خودرو و کارایی نداره
دیدگاه ها بسته شده اند.