not provided و not set در Google Analytics چیست ؟

این مقاله برای مدیرانی می باشد که از گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) برای بررسی آمار وب سایت خود استفاده می نمایند . گوگل آنالیتیکس ابزاری به جهت بررسی آمار وب سایت می باشد که توسط گوگل طراحی گردیده است. در صورتی که در این ابزار به بخش جستجوهای انجام گرفته مراجعه نمایید دو آیتم با عنوان not provided و not set مشاهده خواهید نمود که در زیر معنای آن را برای شما توضیح خواهم داد.

not provided و not set به چه معنای هستند؟

همیشه این سوال برای ما مطرح بوده که این دو در کنترل پانل ابزارهای بررسی آمار سایت به چه معنای هستند.

Not Provided به معنای بازدید طبیعی از نتیجه جستجو می باشد

not provided در گوگل آنالیتیکس

not provided در گوگل آنالیتیکس

در سال ۲۰۱۱ گوگل به سرورهای امن https خود مهاجرت نمود که نتایج جستجو را کد گذاری می نماید. این به آن معناست که زمانی که به حساب گوگل خود وارید می شوید و یا زمانی که مستقیما بر روی این پروتکل کار می کنید نتایج جستجوی شما در موتور جستجو ذخیره نمی گردد. با توجه به این مسئله گوگل عنوان جستجوهایی که از سایت شما بازدید می نمایند و در پروتکل https انجام می گردد را Not Provided نامگذاری نموده است. در حدود ۵۰% از جستجوهای سایت ها به صورت Not Provided نمایش داده می شوند.

Not Set به معنای بازدید مستقیم ارجاع داده شده از سایتی دیگر است

این مورد مقداری پیچیده تر می باشد و به این معناست گوگل آنالیتیکس اطلاعاتی را که قابلیت تشخیص ندارد به صورت Not Set اعلام می نماید. به عنوان مثال در صورتی که صفحه ای را یافتید که نتیجه جستجوی آن Not Set بود ممکن است که به این معنا باشد اطلاعات در متغیر sesssion ثبت نگردیده اند.

این مقاله توسط مدیر محترم سایت سایت دار  برای سئوموز ارسال شده است.

خبرنامه ایمیلی سئوموز فارسی
(No Ratings Yet)

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *