محتوای همیشه سبز چیست؟

تغییرات موتورهای جستجو مخصوصا گوگل به هدف این است تا بهترین و مرتبط ترین مطالب را به کاربران ارائه کند.گوگل و دیگر موتورهای جستجو روش های خاص خود را برای شناسایی بهترین و مرتبط ترین مطلب دارند اما نکته ای که حتما مورد توجه آنهاست٬ محتوای به روز و تازه است.محتوایی که هر زمان که پس از ارائه به کاربران بتواند حس رضایت آنها را به دنبال داشته باشد.

همیشه سبز

از زمان ارائه آپدیت پاندا اهمیت و توصیه گوگل بر روی محتوای تازه و به روز ( Fresh Content )‌ بود.آپدیت های بعدی گوگل هرچند نکات جدیدی همراه خود داشتند اما نه تنها از اهمیت محتوای تازه کم نکردند بلکه بر اهمیت آن افزودند.

محتوای همیشه سبز یا Ever Green Content به نوعی از محتوا گفته میشود که همیشه برای خواننده ها به روز و تازه است و پیاپی به روز رسانی میشود.

به بیانی دیگر این نوع محتوا همیشه برای خوانندگان وبسایت یا وبلاگ شما ارزشمند است و مطلبی مرتبط با آنچه میخواهند به آنها ارائه میدهد.

درخت همیشه سبز – که نام این نوع محتوا از آن گرفته شده – نماد زندگی همیشگی و در جریان است٬ زیرا این درخت در فصل های مختلف سال برگ های خود را سبز نگه داشته و ریزش برگ ندارد. مانند درخت همیشه سبز٬ محتوای همیشه سبز باید همیشگی و ثابت باشد.

مثال ساده ی آنچه میخواهیم توضیح دهیم را در یک وبسایت مرتبط با بهینه سازی توضیح میدهیم.فرض کنید در این وبسایت مقاله ای با عنوان “ سئو چیست؟” قرار بگیرد٬ مشخصا این مقاله از دست مقاله هایی است که بسیاری از کاربران تازه کار به دنبال آن هستند و از آنجایی که لغت SEO همیشه یک معنا خواهد داشت٬ تغییر چندانی در ساختار کلی محتوا ایجاد نخواهد شد.این نوع محتوا که همیشه میتواند مورد استفاده کاربران باشد و مورد نیاز آنهاست در دسته مقالات همیشه سبز قرار میگیرد.

قبل از هر چیز لازم است بدانید که محتوای همیشه سبز:

  • متن اخبار
  • آمار و ارقام که ممکن است در هر لحظه تغییر کند
  • مقالات در مورد یک اتفاق خاص یا یک فصل خاص سال
  • مقالاتی با تکیه بر تمایلات حال حاضر کاربران
  • و …

نیست.

محتوای همیشه سبز را میتوان در دسته های زیر بخش بندی کرد:

  • لیستی از منابع
  • سوالات رایج
  • بهترین نکات
  • مقالات How To
  • بررسی محصولات
  • ویدئو

تولید محتوا در چارچوب دسته بندی های گفته شده٬ مقاله ی شما را خود به خود تبدیل به محتوای همیشه سبز نمی کند اما این چارچوب ها به شما کمک میکنند تا در تولید محتوای همیشه سبز قدرت مانور بیشتری داشته باشید.

از وبسایت هایی که محتوای همیشه سبز تولید میکنند میتوان به:

  • wikipedia.com
  • imdb.com
  • ehow.com

اشاره کرد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد آپدیت لحظه ای گوگل به لینک زیر مراجعه کنید:

آپدیت جدید گوگل: تغییرات لحظه ای

خبرنامه ایمیلی سئوموز فارسی
(No Ratings Yet)

مطالب مرتبط

11 نظر

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *