متاتگ توضیحات {ِDescription}

متاتگ توضیحات {ِDescription}

فهرست مطالب

متاتگ توضبحات در جملاتی کوتاه به معرفی سایت میپردازد.در این مقاله توضیحاتی در مورد این متاتگ میدهیم.با ذکر این موضوع که این مقاله سئو اخصتصاصی سئوموز میباشد و کپی برداری تنها با ذکر منبع و لینک منبع مجاز میباشد./

Meta Tag

تگ توضبحات و یا Description به انگلیسی تگی میباشد HTML  که به معرفی سایت میپردازد,این متاتگ بیشتر مورد استفاده ی موتورهای جستوجو میباشد تا در Snippet خود توضبحات را نوشته و متناسب با مورد سرچ شده قرار دهند.

نمونه ای از این کد به صورت زیر است:

<head> 
<meta name="description" content="This is an example of a meta description. This will often show up in search results.">
</head>

نکته: بهترین توضیحات باید حداکثر دارای 155 کاراکتر باشد.

کار متاتگ چیست؟

این متاتگ جدا از بحث رنکینگ که اصلا تاثیر ندارد در موتورهای جستوجو به انها کمک میکند که سایت ها را دقیق تر و بهتر رده بنده کنند به این معنا که هر چه توضیحات شما به مطالب و محتوا نزدیک تر باشد سایت دارای ارزش سئو بهتری میباشد.این توضیحات در بخشی مهم میباشد که به ان SERP و یا به فارسی ورودی کاربران براثر کلیک کاربران بر روی لینک ها در موتورهای جستوجو.این مطلب بسیار کوتاه این امکان را به وب مسترها میدهد که در کوتاه ترین صورت ممکن به بهترین شکل سایت خود را به بازدیدکننده ها خود معرفی کنند و به انها این فرصت را بدهند که سایت انها را به بهترین شکل و انگونه که مد نظر مدیر وب سایت هست مورد بررسی قرار دهند.

توضیحات باید تلفیقی از کلمات کلیدی همراه با محتوا باشد اما باز هم جمله باید به صورت کلمات کلیدی نیباشد.

اشتباهی که بسیاری از وب مسترها مرتکب میشوند این است که فکر میکنند توضیحات همان کلمات کلیدی هستند با یک فعل اضافه در صورتی که اینگونه نمیباشد جمله بندی توضبحات بسیار مهم میباشد پس دقت کنید.

نکته ای که باید متذکر بشویم این میباشد که از نظر مدیران سایت سئوموز فارسی اولین کاری که باید در هنگام راه اندازی سایت در جهت سئوسازی انجام داد کلمات کلیدی و توضیحات میباشد زیرا اساس و بنای اینده سایت شما براساس این 2 بخش کوتاه ولی مهم میباشد. در نمونه کارهایی که تیم سئوموز انجام میدهد اولین فاکتوری که به بررسی و رفع ایرادات ان میپردازد توضیحات و کلمات کلیدی میباشد.

ایا متاتگ توضیحات در پیج رنک گوگل موثر میباشد؟

گوگل در سپتامبر سال 2009 اعلام کرد که متاتگ های کلمات کلیدی و توضبحات دیگر در جمله موارد سئو از نظر گوگل نمی باشند بدین معنا که توضیحات سایت شما بر دریافت رنک موثر نیست.اما گوگل از این فاکتور استفاده میکند که نتایج را براساس موارد جستوجو شده به کاربران نمایش دهد پس هنوز این فاکتور مهم بوده و نباید به خاطر کم شدن اهمیت ان به راحتی از کنار ان بگذریم.

ایا میتوان از ” ” در توضیحات استفاده کرد؟

بسیاری از این کاراکتر نقل قول استفاده میکنند تا متنی را در توضیحات خود قرار دهند جدا از موردی که ما به هیچ وجه این کار را توضیه نمیکنیم گوگل نیز اعلام نموده که استفاده از این کاراکتر باعث میشود نقل قول چند بخشی شده و دیگر در نتایج به درستی نمایش داده نشود.

با توجه به این امر که دیگر توضبحات در فاکتورهای گوگل موثر نمیباشد ایا باید باز هم به این موضوع توجه کنیم؟

پاسخ ما بله میباشد زیرا,هر چند این فاکتور دیگر مهم نمی باشد اما باز هم هیچ فاکتوری جایگزین این موضوع نشده و این اصل که هنوز گوگل در نتایج خود توضبحات را نمایش میدهد نمایان این امر است که توضیحات نقش بسیار موثری در سئو دارد. همچنین براساس بررسی های سئوموز انگلیسی بیش از یک سوم ورودی های سایت ها از گوگل از طریق توضبحات انها میباشد یعنی کلمه ای جستوجو میشود./

در اخر هم باید متذکر شویم که سئو مخصوص گوگل نیست و باید در امر سئو دیدی وسیع داشت و به موتورهای دیگر مانند بینگ و یاهو هم نیم نگاهی داشت.

2 دیدگاه
دیدگاه ها بسته شده اند.