نت افراز ؛ نامی آشنا در ارائه بهترین خدمات هاست وب در کشور

نت افراز ؛ نامی آشنا در ارائه بهترین خدمات هاست وب در کشور

فهرست مطالب

آیا تصمیم گرفته اید برای تجارت یا امور شخصی تان یا برای معرفی خودتان یک وبسایت داشته باشید. فارغ از اینکه هدف شما برای داشتن سایت چیست، اینکه متوجه شده اید حضور شما در دنیای مجازی در عصر اطلاعات و فناوری ارتباطات یک نیاز ضروری است به خودی خود نقطه عطفی در آینده زندگی و کسب و کار شما خواهد بود و اگر می خواهید این تجربه را به یک خاطره شیرین استفاده از تکنولوژی تبدیل کنید حتما توصیه های کارشناسان شرکت نت افراز را جدی بگیرید و از تجربه آنها استفاده کنید.
خیلی خوب! حالا که پا در راه گذاشته اید با ما همراه باشید تا بدانید برای داشتن یک سایت از کجا باید شروع کنید، هزینه ایجاد وبسایت حدوداً چقدر است؟ هاست و هاستینگ دقیقا چه کاری انجام می دهند؟ بهترین هاست را از چه شرکتی تهیه کنم؟ وردپرس و جوملا برای چی هستند؟ چقدر برنامه نویسی لازم است؟ و…. . در این مقاله کامل و جامع برای شما هر آنچیزی که برای راه اندازی یک وبسایت لازم دارید با ادبیات ساده و قابل فهم برای همه آورده ایم.
به طور خلاصه شما بعد از قصد و نیت تاسیس سایت، باید دنبال پایگاه و فضایی در وب بگردید که اطلاعاتی که در سایت شما قرار می گیرد، در آن پشتیبانی شود. مثلا یک هارد، اطلاعات مورد نیاز شما را ذخیره می کند ولی برای اطلاعات سایت شما چطور؟ هزاران گیگابایت اطلاعات که با یک جست و جوی ساده در گوگل جلوی چشمانتان قطار می شوند دقیقا در کجا ذخیره شده اند؟ اینجاست که وجود یک میزبان یا ” هاست ” مفهوم پیدا می کند. در واقع هر وبسایت ی یک میزبان یا هاست در اختیار دارد که با در اختیار قرار دادن “سرور” اطلاعات را برایش میزبانی می کند. به شرکت ها که این خدمات را در قبال دریافت پول یا به طور رایگان ارائه می دهند، “هاست” می گویند. انواع و اقسام هاست و هاستینگ وجود دارد و انتخاب بهترین خدمات هاست به کاربری وبسایت، اهمیت آن و تعداد بازدید کننده و … بستگی دارد. بعد از انتخاب هاست، نوبت انتخاب یک آدرس مناسب یا “دامنه” است. ممکن است از دامنه رایگان یا پولی برای سایت تان استفاده کنید که آن هم بستگی به کاربرد و ویژگی های سایت خواهد داشت. تا حسب نوع کاربری که سایت دارد، شما ممکن است نیاز به گواهی نامه های امنیتی مثل SSL نیاز پیدا کنید که در این مقاله به آن می پردازیم.
البته از تخصصی بودن مطالب نگران نباشید چون شرکت نت افراز همه خدماتی که برای تاسیس وبسایت نیاز دارید مثل هاست ارزان، هاست دانلود، نصب رایگان انجمن و … را با بهترین کیفیت با هزینه ای منصفانه برای رفاه حال شما عرضه می کند و این پست برای آگاهی مشتریان نت افراز به اصطلاحات فنی این حوزه ایجاد شده تا آنها با دانش کافی و بهتر خدمات شرکت نت افراز را با خدمات مشابه مقایسه کنند.

بهترین خدمات هاست وب را از چه شرکتی بخواهیم؟
هاست ارزان با کد تخفیف خرید هاست نت افراز

هاست ارزان شاید اولین چیزی باشد که هر کسی در بدو تاسیس سایت دنبال آن باشد. شاید بتوان هاست ارزان یا هاست رایگان داشت اما آیا بهترین هاستینگ با استفاده از پلن های رایگان ممکن است صورت بگیرد؟ شما می توانید برای میزبانی وبسایت خود یک سرویس رایگان را انتخاب کنید (چیزی که به ندرت اتفاق می افتد ولی ممکن است وجود داشته باشند مانند یک پلان هاستینگ تحت وردپرس) یا از طرح های پایه مثل سرویس های Weebly برای شروع کار استفاده کنید. همچنین که گزینه های بالا می تواند انتخاب های شما باشد اما شرکت هایی وجود دارند که برای هاستینگ وب مبالغ حداقلی را (اگر نگوییم هیچ) دریافت میکند. اما تفاوت سرویس های پولی و رایگان چیست؟

هاست ارزان با کد تخفیف خرید هاست نت افراز

قبل از شروع به کار ما براتون چندین کد تخفیف در نظر گرفتیم که میتوانید از آنها در هنگام خرید استفاده نمایید

این کد تخفیف ها 12 درصدی هستند که با توجه به گرانی های اخیر دلار ، که منجر به بالا رفتن قیمت سرور شده کمک قابل توجهی برای دوستان باشد. دقت کنید اگر کد تخفیف اعمال نشد به سبب این هست که هر کد محدودیت تعداد استفاده داره ، پس میتونید از کدهای بعدی استفاده نمایید.

UC847TZV

UC754VHI

UC632XMD

UC540KWZ

UC520CVD

UC474HYO

UC347OWC

UC083PJO

UC027JTN

برای کسانی که در کمتر به بحث سرویس های میزبانی آشنا هستند دانستن این مطلب ضروری است که وب هاستینگ رایگان معمولا به معنی راه اندازی وبسایت شما روی یک زیر دامنه به جای راه اندازی آن روی یک دامنه سفارشی مختص شما است. سرویس های میزبانی رایگان محدودیت‌های سختی روی امکانات ساخت تحمیل می کنند. مثلاً روی تعداد بازدیدکنندگان، تعداد صفحه ها، پهنای باند مصرفی، مقدار ذخیره اطلاعات و خلاصه سایر امکاناتی که یک سایت به بازدیدکنندگان ارائه میدهد اعمال می کنند. این محدودیت ها که سرویس های رایگان وب هاستینگ دارند باعث می شود سایت های ایجاد شده شانس بسیار کمی برای دیده شدن در جستجو های گوگل داشته باشند. این به این معنی نیست که این وبسایت ها نمی توانند برای جستجو گر ها بهینه شوند ، بلکه با در نظر گرفتن یک بازه زمانی معقول، چنین سایت‌هایی هرگز در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو قرار نخواهند گرفت.
به همین خاطر است که پیدا کردن بهترین خدمات میزبانی وب یا وب هاستینگ برای سایت شما همیشه به معنی انتخاب ارزانترین پلن میزبانی یا نوع رایگان آن نیست. پس اگر در عرصه ایجاد وبسایت ها تازه کار هم باشید حالا دیگر می دانید پارامترهای مختلفی غیر از قیمت را برای انتخاب یک سرویس مناسب در خرید هاست باید در نظر بگیرید.

نت افراز مشاور امین و متخصص شما برای هاستینگ

حالا سوال اصلی اینجاست که چگونه باید در انتخاب شرکت خدمات دهنده هاست درست تصمیم بگیریم ؟ خیلی از مردم به تبلیغات در اینترنت و یا بیلبوردهای تبلیغاتی شهری اکتفا می‌کنند و آن را معیار انتخاب خود قرار می‌دهند. اما شرکتی که همه پول خود را برای ساخت ویدئوهای تبلیغاتی پر هزینه صرف می کند احتمالاً پول کمتری برای سخت افزار یا پشتیبانی فنی هزینه می‌کند. این به معنی است که این شرکت‌ها بیشتر پول شما را صرف تبلیغات خودشان برای به دست آوردن پول بیشتر از دیگران می کنند، نه این که آن را برای بهبود کیفیت و بهتر کردن خدمات خود استفاده کنند.
شرکت نت افراز خدمات خود را بر اساس اصل انصاف قیمت گذاری می کند و در این راستا در عین صداقت با مشتری در نقش مشاوری متخصص و دلسوز بر اساس توانمندی مالی و اهداف شرکت شما، در کنار شماست تا بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت خدمات هاستینگ را برای شما ارائه دهد. سیاست ارائه کد تخفیف خرید هاست و مشاوره مناسب و ارائه پیشنهاد بر اساس کاربری و درخواست شما از دیگر برنامه های نت افراز است.

چه نوعی از هاست، برای چه نوع کاربری؟

امروز هزاران شرکت وب هاستینگ در عرصه میزبانی وب فعالیت می کند و هزاران پلن و پیشنهاد برای معرفی خدمات خود به مشتریان شان ارائه می‌دهند. این تنوع در خدمات آن هم با استفاده از کلمات فنی و تخصصی، معمولا بیشتر باعث سردرگمی در این تنوع می شود. اما واقعاً چه سطحی از هاستینگ را برای چه کاری باید انتخاب کنیم؟ کارشناسان شرکت نت افراز این کار را برای شما انجام داده اند و لیستی از ویژگی هایی که برای انتخاب یک هاست مناسب به آن نیاز دارید گرد هم آورده اند.

همچنین پارامترهایی که روی قیمت خدمات هاست تاثیر می گذارند به شما معرفی می شود. به علاوه آن، خلاصه ای از نظرات متخصصان نت افراز و پیشنهادهای آنها را برای مقایسه شما در این مطلب قرار می گیرد. حالا فقط ببینید به چه چیزی نیاز دارید و دقیقا دنبال چه چیزی می گردید تا شرکت نت افراز برای شما تدارک ببیند!

تعیین مشخصات وبسایت قبل از انتخاب هاست

در این مرحله از کار اولین چیزی که شما نیاز دارید تا یک شمای کلی از کارتان به دست دهد، نوع وبسایت ی قرار است راه اندازی کنید. یک وبلاگ با پست های متنی به همراه چند عکس ؟ یا یک فروشگاه آنلاین برای فروش کالا و خدمات ؟ و شاید یک رسانه اجتماعی؟ آیا شما مدیر یک کسب و کار هستید که برای تبلیغ محصولات خود نیاز به یک بروشور الکترونیکی دارید؟
برای تعیین طبقه بندی کلیه وبسایت تان در مورد انتظارات خاص و ویژه‌ای که برای سایت در نظر دارید فکر کنید. بسیاری از افراد در ابتدا قصد ایجاد یک وبلاگ ساده دارند ولی با گذشت مدتی می خواهند فروش محصولاتشان هم در وبسایت انجام شود. اگر شما قصد دارید روی اینترنت چیزی بفروشید حتما نیاز به نرم‌افزارهای تجاری دارید که این امکان را برای شما فراهم کنند. حتما در تماس با کارشناسان نت افراز خواسته های خود را دقیق بگویید تا بهترین پیشنهاد را به شما مطرح کنند.
خلاصه نوع وبسایت ی که شما قصد راه اندازی آن را دارید، نوع تکنولوژی مورد نیاز شما را نیز در قالب نرم افزارهای کاربردی تحت وب تعیین میکند. در تعیین بهترین هاست توجه کنید لازم است شما یک پلن هاستینگ متناسب پیدا کنید که برنامه ها و نرم افزارها هایی که قصد دارید در سایتتان پیاده سازی شوند را پشتیبانی کند. شرکت نت افراز تمام توان خود را معطوف به تهیه پلان های متنوع و به روز نموده است تا خواسته های مشتریانش را به بهترین شکل پیاده سازی کند. به همین منظور نت افراز متناسب با هر کاربری و درخواست خدمات هاست با بهترین کیفیت و قیمت منصفانه قابل ارائه هستند. برای اطلاعات بیشتر حتما با شرکت نت افراز تماس بگیرید.
در مرحله بعد شما باید در نظر بگیرید که وبسایت شما چه حجمی از بازدیدکننده را قرار است پوشش دهد. تخمین فراتر از انتظار و خریدن یک پلان هاستینگ بر این اساس لزوماً مطلوب نیست. از سوی دیگر واقع بینانه نسبت به این موضوع فکر کنید چون در صورتی که حجم بازدیدکنندگان شما بیش از آنچه در نظر گرفته اید باشد وبسایت دچار خرابی شده و از دسترس مخاطبان خارج گردد. شرکت نت افراز با پشتیبانی سریع و چند لایه این امکان را فراهم کرده که از بروز هرگونه مشکلی برای سایت ها به دلیل اشکالات احتمالی در سرور جلوگیری کند و درصورت اشکال در اسرع وقت اطلاع رسانی به مدیر سایت انجام شود.

انتخاب نت افراز و تاثیر آن بر عملکرد سایت

چرا انتخاب نت افراز برای هاست وبسایت تاثیر مثبت بر عملکرد وبسایت شما می گذارد؟ نوع این تاثیرات چگونه خواهد بود؟
شرکت میزبان وب نت افراز، وظیفه تامین تکنولوژی سرور و زیرساخت وبسایت شما و کلیه فایل ها و اطلاعاتی که روی آن قرار می گیرد را بر عهده دارد. شما به هر حال کنترل کامل بر روی محتوای سایت خواهید داشت اما نوع سرور بر روی عملکرد، سرعت و کارایی سایت تاثیر خواهد گذاشت. بهتر است بدانید: تنظیمات مربوط به سرور و کنترل آن از طریق دسترسی که نت افراز به شما میدهد امکان پذیر است و این دسترسی ها و سطح آن در کیفیت هاستینگ تعیین کننده است. به همین خاطر بسیار حیاتی است که بدانید نت افراز همه دسترسی هایی که برای مدیریت بهینه سایت لازم دارید در اختیار شما خواهد گذاشت.
شرکت نت افراز با تامین زیرساخت ها و تکنولوژی های نوین سرور تمام توانش را برای ارائه خدمات به کار گرفته است. در همین راستا حسب نوع خدماتی که مشتری تقاضا می کند، بهترین دسترسی برای رسیدن به بیشترین کارایی از سرور را در اختیار مشتریانش قرار می دهد. اگر در خصوص دسترسی به سرور سوالی دارید کارشناسان نت افراز منتظر شما هستند؛ پس همین حالا تماس بگیرید!

خدمات هاست اشتراکی در نت افراز چگونه است؟

این نوع از هاست برای کسب و کارهای تازه کار و وبلاگ هایی با ترافیک کم مناسب است. هر وبسایت ی نیاز به یک سرور دارد تا اطلاعاتش بر روی آن سرور مستقر شود. این سرور می تواند متعلق به شما یا متعلق به شرکت میزبان وب باشد. در صورتی که پلن هاست اشتراکی نت افراز به شما پیشنهاد شود، یعنی وبسایت شما و چند وبسایت دیگر با میزبانی نت افراز از یکی از سرور های نت افراز استفاده خواهند کرد و فضای موجود روی سرور بین همه وبسایت ها در اشتراک خواهد بود.
برای تعدیل قیمت خدمات، شرکت های هاستینگ پلن میزبانی اشتراکی را به مشتریانشان پیشنهاد می‌دهند. در بعضی مواقع شما حتی نمی دانید که وبسایت دیگری وجود دارد یا خیر اما به هر حال اگر هر یک از وبسایت هایی که با شما در سرور شریک هستند هر کدام یک بار ترافیکی از داده ها را به سرور تحمیل کنند، سایت شما ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد. حتی ممکن است وبسایت های هم سرور شما دچار آسیب هایی مثل هک شدن قرار بگیرند که در این صورت سایت شما هم مورد تهدید خواهد بود. اگر بخواهیم مثالی در این مورد بزنیم، وبسایت شما مثل شخصی است که در معرض یک ویروس از طرف فردی در نزدیکی خودش قرار گرفته که آن ویروس را حمل میکند.
میزبانی اشتراکی با شرکت نت افراز یک روش بسیار مقرون به صرفه از نظر هزینه ای است و همین امر باعث رایج بودن این نوع از خدمت شده است. اصولاً به همین دلیل کسب و کارهای نوپا و وبلاگ هایی با ترافیک پایین از این سرویس به عنوان هاست استفاده می کنند. فراخور مقدار بزرگی کسب و کار، سرویس های میزبانی بهتری از لحاظ فضا و امکانات باید استفاده شود.
اگر دنبال یک هاست اشتراکی می گردید حتما پلن های شرکت نت افراز را ببینید. اگر کار شما نیاز به میزبانی اشتراکی دارد، بدانید نت افراز علاوه بر تامین این خدمت برای شما، با بهره گیری از تیم پشتیبانی توانمند در صورت وجود هرگونه خرابی ناشی از تعامل اشتراکی وبسایت های هم سرور، شما را از آن آگاه می کند و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

منظور از هاست ابری(Cloud hosting) چیست ؟

(ایده آل برای سایت هایی که به سرعت بالا و همینطور امنیت بهتر نیاز دارند)
هاست ابری، در این که چند سایت در امکانات یک سرور با هم مشترک می شوند، شبیه هاست اشتراکی است. اما هاست ابری باعث بهبود کیفیت و کارایی سایت های مشترک در یک سرور می شود. طبیعتاً این نوع از هاستینگ نسبت به میزبانی اشتراکی قیمت بالاتری دارد که البته انتظار هم همین است. به طور ویژه در خصوص هاستینگ ابری می توان گفت:
-این نوع میزبانی از سیستم سرور های مجازی برای میزبانی وبسایت ها استفاده میکند.
-این سرور مجازی مجموعه ای از منابع محاسباتی که از شبکه فیزیکی سرورها تشکیل شده اند را مانند یک استخر گرد هم می‌آورد.
-در این سرویس شما به سادگی می توانید ظرفیت ترافیک سایت و یا فضای داده های خود را ارتقا دهید.
با استفاده از سیستم هاست ابری شما می توانید همیشه پهنای باند، حجم و دیگر مشخصاتی که قرار بوده به شما اختصاص داده شود را در اختیار داشته باشید. تفاوت کلیدی این جا با هاست اشتراکی این است که وبسایت شما ممکن است به صورت همزمان از سرور های مختلف استفاده کند که می تواند کیفیت کار شما را افزایش دهد. این امکان سرویس دهی پیوسته و عدم خرابی و همچنین امنیت سایت شما را تضمین می کند و اگر مشکلی روی یک سرور اتفاق بیفتد سایت شما به صورت آینه ای رو سرور های دیگری متصل است و آنها کار سرویس دهی به وبسایت شما را ادامه میدهند. مثال ملموس برای این حالت، کشتی است که دارای چند پوسته می باشد وقتی یک پوسته سوراخ شد کشتی شناور خواهد ماند. استفاده از سیستم ابری این امکان را به شما می دهد که بتوانید همزمان با سرویس دهی سایت خود برخی تغییرات را روی سایت اعمال کنید. این ویژگی برای سایت های فروش الکترونیکی بسیار مهم است. در سایت نت افراز می توانید انواع پلن های میزبانی ابری و اشتراکی را مطالعه و به تناسب نیاز خود و از کیفیت خدمات نت افراز بهره مند شوید. در صورت تماس با شرکت نت افراز از طریق تلفن و ایمیل کارشناسان شرکت بهینه ترین گزینه ممکن را به شما پیشنهاد خواهند کرد.

منظور از هاستینگ وی پی اس (VPS) چیست ؟

هاستینگ وی پی اس (VPS) برای وبسایت های مربوط به کسب و کارهای بزرگ و همچنین وبسایت های فروشگاهی ایده آل است. سرورهای اختصاصی مجازی یا وی پی اس نسبت به دو نوع قبلی نوع پیشرفته تری از هاستینگ هستند.
نت افراز برای کاربرانی که نگران امنیت وبسایت خود هستند و عملکرد سایت همچنین مشخصات سرور برایشان مهم است، میزبانی وی پی اس را پیشنهاد می کند. به این دلیل که امکان قرار گرفتن دسترسی بیشتر برای کنترل هر کدام از مشخصات سرور در این نوع هاستینگ فراهم است. در این نوع هاست یک قسمت از سرور به طور اختصاصی در اختیار شما قرار گرفته است. برخورداری از سرویس وب هاستینگ به صورت وی پی اس مستلزم برخورداری از دانش فنی برای مدیریت آن حجم از سروری است که از طرف هاست به شما اختصاص داده شده است. در صورتی که سایت شما نیاز به VPS دارد، شرکت نت افراز با همه توان فنی و پشتیبانی آماده همکاری با شماست تا نگرانی از این بابت نداشته باشید. برای آشنایی با پلن های خاص هاستینگ برای سایت هایی با حجم دیتا بالا، حتما تعرفه خدمات نت افراز را مشاهده کنید.

منظور از هاستینگ سرور اختصاصی (DSH)

این نوع خدمات هاستینگ، مربوط به پروژه‌های بزرگ مثل (سرور تلگرام، واتساپ ،یوتوب، دیجیکالا و… ) است. برای آن دسته از کاربرانی که نمی خواهند روی سروری که سایت آنها بارگذاری شده است، وبسایت دیگری نیز قرار داشته باشد، یا اگر نیاز به تمام توانایی یک سرور برای سایت باشد، هاستینگ سرور اختصاصی بهترین گزینه است. برخلاف میزبانی وی پی اس که یک انشعاب از یک سرور بزرگ در اختیار وبسایت شما قرار می گیرد، در میزبانی سرور اختصاصی تمام یک سرور را با امکاناتش در اختیار شما قرار میدهند.
این گزینه برای وبسایت های بسیار بزرگ و یا کارهایی که با حریم خصوصی و امنیت یک جامعه سرکار دارند یا همچنین وبسایت های تجاری با حجم بسیار بالایی از بازدیدکننده و تراکنش و هر نوع کاربری که نیاز به مدیریت تمام سرور برای اداره وبسایت دارد، تنها گزینه مناسب است.

منظور از هاست مدیریت شده چیست؟

این نوع از میزبانی برای مالکان آن دسته از سایت هایی که نمی خواهند درگیر جنبه‌های فنی میزبانی شوند انتخاب مناسبی است. خدمات میزبانی وب به صورت مدیریت شده معمولا همراه با سرور اختصاصی ارائه می شوند. تفاوتی که این هاست با DSH دارند این است که مالک وبسایت توانمندی فنی وقت کافی برای امور فنی مربوط به هاست وب را ندارد و در حالت میزبانی مدیریت شده این جنبه از کار به کارشناسان و متخصصان این عرصه واگذار می‌شود.
نوع بسیار رایج میزبانی مدیریت شده در سایت وردپرس موجود است که در آن مدیریت محتوا بر عهده کاربر است. فارغ از پلتفرم ها دسته از سرویس ها شبیه وردپرس طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که کار بر روی ساختار و جلوه ظاهری وبسایت تمرکز دارد در حالی که ایجاد کنندگان پلتفرم اموری مانند امنیت و بالا آمدن سایت همچنین آپدیت نرم افزار ها را مدیریت می کنند.
شرکت نت افراز افتخار دارد که خدمات نصب رایگان وردپرس و نصب رایگان جوملا را برای مشتریانش ارائه کند تا با سهولت هرچه تمام تر مدیریت وبسایت برای کاربران فراهم باشد. با استفاده از پلتفرم وردپرس و جوملا مدیران سایت به راحتی می توانند ظاهر سایت را بر حسب سلیقه بهینه کنند و مدیریت محتوا را بر عهده بگیرند.

خدمات نمایندگی هاست در نت افراز

برخی وب هاستینگ ها پلن هایی به صورت نمایندگی فروش برای میزبانی ارائه می‌کنند. این روش برای توسعه دهندگان وب و آژانس هایی که کارشان خدمات میزبانی وب است رایج و معمول است. نکته قابل توجه در خصوص این شرکت ها این است که آنها به خودی خود زیرساخت ها و فناوری سرور را برای انجام مشابه آن خدمتی که میگیرند، ندارند.
شرکت نت افراز به عنوان یکی از 10 شرکت معتبر هاست ایران بر اساس گزارش webhosting.info این امکان را برای همه فعالان حوزه IT فراهم کرده تا از طریق نمایندگی نت افراز بازوی توانمند نت افراز در سراسر عرصه های وب در کشور باشند. برای بررسی روش های گرفتن نمایندگی هاست با کارشناسان نت افراز تماس بگیرید.

نمایندگی هاست وب نت افراز چطور انجام میشود ؟

در نمایندگی هاست یک مشتری حجم مشخصی از سرور و منابع مرتبط با آن را از نت افراز خریداری می‌کند. در مرحله بعد می تواند مقدار فضای سروری که خریداری کرده به چند قسمت تقسیم کنند و به وبسایت هایی که نیاز دارند به فروش برساند. شرکت نت افراز به نمایندگی هاست این اجازه را می‌دهد که تحت نام تجاری خودشان کار کند. همچنین بعضی مواقع، میزبان اصلی پکیجی از خدمات را به نمایندگی هاست پیشنهاد می‌دهد که شامل پشتیبانی فنی برای مشتریان نماینده است. این خدمات معمولاً با نام تجاری نماینده فروش و توسط شرکت مادر انجام شود. همچنین نت افراز حسب برنامه شرکت، با ارائه پکیج های تبلیغاتی و ویدئو های آموزشی در زمان های مقتضی، فرصت هایی برای نمایندگی هاست فراهم می کنند. امکان نمایندگی هاست تحت نام تجاری مستقل که توسط نت افراز ارائه می شود فرصت های شغلی بسیاری را برای افراد پدید آورده است.
از نقطه نظر فنی به این نکته توجه داشته باشید، در صورتی که قصد دارید نمایندگی هاست از سرورهای اصلی بگیرید حتماً به نوع بازار هدفی که برای ارائه خدمات تان در نظر گرفته اید فکر کنید. بهتر است یک حجم مشخص را به مجموعه ای از وبسایت ها و کارکرد های مشابه (مثل موسیقی یا بازی و یا موارد دیگر) بفروشید. تجربه نشان داده است این نوع برنامه ریزی موفقیت بیشتری برای نماینده فراهم می‌کند.

منظور از هاست ویژه چیست؟

برخی خدمات هاست برای کاربری های خاص تعریف می شوند. این خدمات میتواند شامل سایت هایی تحت وردپرس یا دروپال شود. مثال هایی از میزبانی ویژه شامل میزبانی ایمیل، میزبانی ساخت وبسایت ، میزبانی تجارت الکترونیک و … شود. در این نوع از هاستینگ ، بهترین شرکت‌ها آنهایی هستند که پلتفرم های بالاتر از حداقل مشخصات مورد نیاز فنی برای این وبسایت ها ارائه می کند. شرکت های خوب فضای کاملا مدیریت شده برای مدیران وبسایت ها فراهم می کنند که در آن وبسایت شما می تواند مانند یک ماشین بسیار خوب تنظیم شده عمل کند.

تکنولوژی های مورد نیاز سایت و تعیین بهترین هاست

علاوه بر اینکه شما نوع میزبانی وب را تعیین کردید نیاز است تا ویژگی هایی که با انتخاب هر کدام به دست می آورید نیز در نظر بگیرید. از آنجایی که هیچ دو میزبانی شبیه نیستند مقایسه برای اینکه ببینید هر کدام از میزبان ها چه روش هایی را برای تامین خواسته های شما در وبسایت فراهم می کنند بسیار مهم است. برای مقایسه چند میزبان عواملی چون قیمت، پهنای باند، فضایی که در اختیار شما قرار می دهند و همینطور تجربه دیگر کاربران را در نظر بگیرید. در این قسمت یک سری عواملی که شما برای تعیین وب هاست نیاز دارید بیان می شود.

آنچه که باید در مورد قیمت هاست وب بدانید ؟

پیدا کردن شرکت های هاستینگ با قیمت هاست ارزان، سخت نیست. آن چیزی که مهم است پیدا کردن یک هاست مناسب است که به طور واقع بینانه همه الزاماتی که برای شما در وبسایت خودتان در نظر دارید تامین کند. در خصوص قیمت شما با دو گزینه مواجه هستید:
1- تعیین میزبانی به صورت ماهانه برای سایت هایی که قرار است به صورت موقت وجود داشته باشند.
2- تعیین میزبانی سالانه که نسبت به حالت ماهانه قیمت تمام شده مناسب‌تری دارد.
اگر از بستن قرارداد به صورت سالانه مطمئن نیستید می توانید از وبسایت هایی که تضمین برگشت هزینه را فراهم می‌کنند استفاده کنید. بعضی شرکت های هاستینگ وب تضمین بازگشت پول را برای خدماتشان در نظر میگیرند تا به مشتری این امکان را بدهند که در صورت عدم رضایت به راحتی پول خود را پس بگیرد. شرکت نت افراز علاوه بر اعتبار و اعتمادی که در مدت 11 ساله ارائه خدمت به مشتریانش کسب کرده، برای تضمین کیفیت خدمات خود به مشتریان جدید ضمانت بازگشت 7 روزه بدون قید و شرط را به همه مشتریانش و برای همه خدمات عرضه شده ایجاد کرده است.

شرکت های هاست وب شناخته شده: آری یا نه ؟

اینکه با چه شرکت و برند هاستینگ وب کار می کنید و این برند چقدر در بازار وب هاستینگ قابل اعتماد است بسیار اهمیت دارد. بعضی شرکت‌های معتبر میزبانی وب وجود دارند که پلن های مقرون به مصرفه برای میزبانی پیشنهاد میدهند. هرچند قابل اعتماد ترین شرکت های میزبانی وب برای شما امنیت وبسایت را طوری که با اطمینان خاطر از عملکرد سایت مطمئن باشید تضمین می کنند. بنابراین برای تامین همه نیازهای ضروری و اضافه بر آن مطمئن شوید که شهرت حاصل از اعتبار یک شرکت میزبانی وب را در نظر بگیرید. شرکت نت افراز با 11 سال تجربه موفق در عرصه خدمات هاست، هاست دانلود، ، ثبت دامنه، هاست وردپرس نامی آشنا برای فعالان این عرصه است. نت افراز اعتبار خود را مدیون رضایت مشتریان خود و موفقیت را در تداوم رضایت آنها می داند. در حال حاضر نت افراز جزء 10 برند برتر حوزه میزبانی وب در کشور است و چون مشتریانش را لایق استفاده از خدمات بهترین هاستینگ میداند، تمام همت مجموعه خود را برای تحقق این آرمان به کار بسته است.

ثبت دامنه ارزان و رایگان در نت افراز

هر وبسایتی نیاز دارد که یک آدرس دامنه جدید داشته باشد. این آدرس همان نام وبسایت است که در نوار جستجو توسط مخاطبان شما جستجو می‌شود. وقتی شما از یک سرویس رایگان میزبانی استفاده می کنید به صورت اتوماتیک یک زیر دامنه به سایت شما اختصاص داده می شود. چیزی شبیه به :
https://www.webhostingcompany.com/123456/yourwebsitedomain.com
همانطور که میبینید نام این آدرس دامین خیلی مطلوب نیست. این آدرس به شکل واضحی برای هر کسی که که وبسایت شما را میبیند مشخص می کند که این دامنه متعلق به شما نیست. این مسئله می‌تواند شخصیت حرفه ای و اعتبار شغلی شما را تحت تاثیر قرار دهد. علت آن است که اساس ورود یک کسب و کار به فضای مجازی و اینترنت به صورت استاندارد، داشتن یک دامنه اختصاصی است. مشتریان یا خوانندگان سایت به اینکه شما دامنه اختصاصی مربوط به خود را ندارید توجه می‌کنند و ممکن است در نظرشان این عجیب باشد. برای مثال امکان دارد فکر کنند که کسب و کار شما پایدار نخواهد بود چون داشتن یک دامنه با مبلغ خیلی کمی در سال امکان پذیر است.
شکل یک دامنه اختصاصی به صورت تعریف معمولی است که ما از آدرس یک وبسایت داریم:
https://www.yourwebsitedomain.com
برای سفارش یک آدرس دامنه جدید شما می توانید از طریق سایت هایی که خدمات ثبت دامنه را انجام میدهند اقدام کنید. همچنین شما میتوانید این کار را از طریق شرکت هاستینگ وبسایت خود انجام دهید. بیشتر خدماتی از این دست از طریق شرکت هاست قابل تهیه هستند. معمولاً کار با شرکت های هاست ارزان ‌تر برای شما تمام میشود و نتیجه بهتری نیز خواهد داشت و توسط بسیاری از متخصصان توصیه می‌شود. حتی بعضی شرکت های میزبان خدمات ثبت دامنه را به صورت رایگان برای وبسایت انجام می دهند. پس برای پیدا کردن بهترین هاستینگ این مسئله را مد نظر قرار دهید. معمولاً خدمات رایگان دامین برای هاست های اشتراکی و هاست های ابری عرضه می شود. همچنین اگر یک میزبان وب طرحی برای دامنه رایگان به همراه گارانتی بازگشت پول را به شما ارائه داد، حتما سیاست های برگشت پول را بررسی کنید. معمولاً آنها از پول اولیه شما مبلغی برای ثبت دامنه کسر خواهند کرد. مبلغ ثبت دامنه با توجه به پسوند آن متفاوت می باشد. معمولاً پسوند وند com یا co نسبت به پسوند ir گرانتر است. شرکت نت افراز علاوه بر اینکه خدمات ثبت انواع دامنه ارزان را ارائه می دهد خدمات ثبت دامنه ملی را به صورت رایگان برای مشتریانش انجام می دهد. فقط کافیست یک نام زیبا برای سایت تان انتخاب کنید و بقیه کارها را به متخصصان نت افراز بسپارید.

مقیاس پذیری هاست برای سایت های رشد محور

برای خیلی از سایتها ایجاد یک پایه ثابت برای وبسایت و بارگذاری اطلاعات در آن هدف نهایی نیست و ماهیت بسیاری از سایت ها رشد تعداد بازدیدکنندگان از سایت خواهد بود. اینکه سرور شما قابلیت ارتقاء متناسب با ترافیک ورودی را داشته باشد بسیار مهم است. در این صورت توجه داشته باشید، شرکت هایی صرفاً که چند پلن هاست اشتراکی ساده را ارائه میدهند، کفاف کار شما را نخواهند داد. در این خصوص حتما به تنوع خدمات هاست توجه کنید. زیرا تنوع در ارائه خدمات نشان از قابلیت بیشتر سرور مربوط به هاست است. شرکت نت افراز با ارائه متنوع ترین پلن های میزبانی وب، تمام کاربری های ممکن را پوشش می دهد و اگر با نت افراز کارکنید نگرانی از بابت تغییر تعداد بازدیدکنندگان و مراجعان سایت نخواهید داشت.

از زیر ساخت شرکت هاست و سرور های آن چه باید بدانیم؟

به عنوان صاحب یک سایت انتظار نمی رود که شما همه چیز را در خصوص سرور هاست بدانید با این حال، دانستن یک سری اصول بدیهی در خصوص زیرساخت های شرکت میزبان برای صاحب یک سایت نیز ضرورت دارد.
مثلاً: محل پایگاه داده هاست وب در کجا قرار دارد ؟ چند پایگاه داده وجود دارد ؟ چه نوع سیستم های حفاظتی و امنیتی برای آن محل ها تدارک دیده شده است؟ آیا محل پایگاه داده تمهیدات جلوگیری از آتش سوزی و کنترل آب و هوا دارد ؟ دانستن این اطلاعات به شما کمک می کند که در خصوص امنیت و سرعت عملکرد یک سرور اطلاعات کسب کنید و در انتخاب آن را لحاظ کنید. جالب است بدانید که نت افراز از سرور هایی در آلمان و فرانسه به عنوان پایگاه داده استفاده می کند. همچنین در تهیه سخت افزار مناسب از هیچ چیزی تکنولوژی برای سرعت و قدرت خدمات فروگذار نخواهد کرد.

از زیر ساخت شرکت هاست و سرور های آن چه باید بدانیم؟
تضمین عملکرد سایت (آپتایم)

آخرین چیزی که شما بخواهید تا با خیال راحت به یک شرکت هاستینگ وب اعتماد کنید این است که مطمئن شوید زمان هایی که امکان دسترسی به سایت شما قطع میشود در کمترین حد ممکن باشد. این موضوع به کارایی سرور و امکان اختلال در آن بستگی دارد. عمدتاً 2 عامل موجب ایجاد اشکال در سرور می‌شود:
-بروز ترافیک شدید در وبسایت هایی که با شما در سرور شریک هستند.
-نواقص امنیتی

99 درصد تضمین آپتایم در نت افرازبیشتر اهمیت آپتایم در کسب و کارهایی است که دارای تبلیغات رادیویی و تلویزیونی هستند. وجود تبلیغات رادیویی و تلویزیونی موجب ورود حجم زیادی از کاربران به داخل وبسایت خواهد شد و اگر وبسایت شما توانایی پذیرش این حجم از کاربران داشته باشد از دسترس خارج خواهد شد. همینطور در زمان هایی که با تبلیغات ایمیلی حجم زیادی از کاربران را به سایت خود دعوت می کنید و یا یک کمپین تبلیغاتی در خصوص کالا و خدمات خود راه می اندازید و در هر صورتی که احتمال می‌رود حجم زیادی از کاربر در یک مدت محدود به سایت شما مراجعه کنند، این مسئله تعیین کننده خواهد بود.
تضمین عملکرد سایت به این مفهوم است که میزبان وب اساساً متعهد می‌شود که در x درصد است زمان ها در دوره قرارداد، وبسایت فعال و قابل دسترس خواهد بود. بهترین سرویس دهندگان وب آن دسته از شرکت‌هایی هستند که نزدیک به ۱۰۰ درصد متعهد به آنلاین بودن سایت شما در دوره قرارداد می شوند.درج این تضمین در قرارداد به این مفهوم است که اگر مشکلی برای آنلاین بودن سایت شما پیش بیاید شرکت میزبانی وب متعهد به جبران خسارت خواهد بود. شرکت نت افراز متعهد است که آپتایم 99 درصد را برای مشتریان هاست خود تضمین کند. این یعنی در هر شرایطی هیچ مشکلی برای عملکرد سایت شما پیش نخواهد آمد.

گواهینامه SSL را از نت افراز بگیرید و دو ستاره شوید!

گواهینامه SSL یک بخش بحرانی برای امنیت وبسایت است و بعضی اوقات و در برخی موارد در صورتیکه این گواهینامه را نداشته باشید امکان فعالیت نخواهید داشت. برای مثال مواقعی که فروش اینترنتی انجام می‌دهید یا اطلاعاتی از مشتریان در وبسایت شما ذخیره می شود. گواهینامه SSL اساساً یک لایه ی رمز گذاری شده بین سرور وب و بازدیدکنندگان شماست که اطلاعات را از دست هکرها حفظ می‌کند.
بهتر است شما از ارائه دهنده خدمات میزبانی خود یک گواهینامه ssl درخواست کنید، فارغ از اینکه در سایت شما فروش کالا انجام می گیرد یا خیر. وجود گواهینامه ssl این اطمینان را به مشتریان شما می دهد که اطلاعات خصوصی آنها ایمن و به دور از دست هکرها خواهد بود. جالب است بدانید که گوگل برای رتبه بندی سایت ها به گواهینامه ssl شما توجه میکند و در صورت داشتن این گواهی در رده‌های بالاتر قرار می دهد.
خدمات دریافت گواهی SSL در شرکت نت افراز به دو شکل انجام می شود: طرح رایگان و طرح یکساله. تفاوت این دو طرح در شرکت صادر کننده گواهی است و با داشتن طرح یکساله می توانید ای-نماد دو ستاره برای سایت دریافت کنید.

سیستم های مدیریت محتوا

اگر قصد دارید یک وبلاگ را راه اندازی کنید و یا یک وبسایت با ترکیب چند کاربری (مانند یک وبلاگ به همراه فروشگاه) بهترین انتخاب شما احتمالاً یک سیستم مدیریت محتوا مثل وردپرس خواهد بود. یک سیستم مدیریت محتوا یک پلتفرم پایدار را برای شما ایجاد می کند تا تعدادی از فعالیت های تجاری و امور را به صورت آنلاین انجام دهید. دو نمونه دیگر در سیستم های مدیریت محتوا بیشتری دارند دروپال و جوملا هستند.
یک نکته مهم که ما باید توجه کنیم این است بهترین گزینه کار با یک شرکت میزبان وب است که اهمیت جدا بودن تکنولوژی‌ها روی سرور را درک کند. به عبارت دیگر سرور هایی که روی آنها وردپرس نصب می‌شوند نباید با سرور هایی که روی دروپال نصب می‌شوند فضا به اشتراک بگذارند. در این صورت یک فضای نا ایمن به وجود می آید و ممکن است به شدت بر عملکرد وبسایت شما تاثیر بگذارد.
برای بعضی کاربران سیستم مدیریت محتوا بسیار پیچیده تر است دانش آنها برای ساخت یک وبسایت است. اگر شما به دنبال روش ساده تری برای ساخت وبسایت هستید می‌توانید از سایت های سازنده وبسایت آنلاین استفاده کنید. این سایت ها ابزاری در اختیار شما میگذارند که معمولاً با استفاده از یک فضای کاربری ساده که بسیار راحت تر از وردپرس یا جوملا است سایت خود را ایجاد کنند نه این ابزارها معمولا دارای تعدادی تیم پلیت های بهینه شده است که برای ساده سازی فرایند ساخت سایت مورد استفاده قرار می گیرند.
معمولا سایت هایی که این نوع از خدمت را ارائه می‌دهند خدمات میزبانی نیز همراه آن عرضه می کنند. این روش یک روش جذاب برای کسانی است که نمی خواهند درگیر فرایند سخت مدیریت محتوا و برنامه نویسی های مربوط به آن شوند.
شرکت نت افراز خدمات هاست وردپرس و همچنین نصب رایگان وردپرس و نصب رایگان جوملا برای کاربرانش عرضه می کند. همین طور با استفاده از پنل کاربری کارا، این امکان را به مشتریان می دهد که به راحتی تنظیمات مربوط به دامنه را انجام دهند و تعامل هاست و وبسایت را به بهترین نحو انجام دهند.

میزان کاربر پسند بودن میزبان وبسایت شما چقدر است؟

همه صاحبان سایت دارای مهارت یکسانی در مدیریت وبسایت نیستند و به همین دلیل، میزان کاربر پسند بودن خدمات هاستینگ ها متفاوت است. برای مدیر یک کسب و کار کوچک با تجربه کم در نرم افزارهای متن باز و کد نویسی مربوط به آن، دسترسی به میزبانی VPS یا از cPanel ممکن است گیج کننده و غیر کاربردی باشد. از سوی دیگر اگر دسترسی ها به مدیر این چنین سایتهایی داده نشود عملاً محدودیت بر اختیار آنها اعمال می‌شود. بر همین اساس لیستی است از ابزار های توسعه به مثل Apache, python, MySQL, و … در پلن های خرید هاست وب تبلیغ می‌شوند. پس در انتخاب یک میزبان باید توجه داشته باشید که به زبان توسعه وب متعلق به توانمندی های فنی شرکت شما باشد.

صفحه کنترل Directadmin چیست؟

چرا نت افراز آن را پیشنهاد می کند؟

این مشخصه مهمترین مشخصه برای توسعه دهندگان وب است. استفاده از یک صفحه کنترل که برای شما آشناست و می توانید به راحتی با آن کار کنید در خرید هاست مناسب مهم است. پس اگر امکان کار با نرم افزار کنترل صفحه cPanel(سی پنل) ، (دایرکت ادمین)DirectAdmin یا WHM را دارید در انتخاب مشخصات میزبانی وب به آن توجه کنید. با توجه به اینکه کاربران ایرانی نیاز به صفحه های کنترل مستقل از شرایط تحریم دارند استفاده از سیستم های مربوط به شرکت های آمریکایی که ممکن است خدمات را به سایت های ایرانی تحریم کنند، یک ریسک است. بر همین اساس شرکت نت افراز هاست دایرکت ادمین را برای کلیه پلن های میزبانی در نظر گرفته است.

3 دیدگاه
دیدگاه ها بسته شده اند.