چرا به گوگل پلاس نیازمندیم؟

چرا به گوگل پلاس نیازمندیم؟

فهرست مطالب

در پست های قبلی در مورد اهمیت شبکه های اجتماعی در سئو توضیح دادیم.همچنین اشاره کردیم که حتما باید به گوگل پلاس توجه کرد. در آن روزها گوگل پلاس تازه ایجاد شده بود اما حال بعد از گذشت زمانی نزدیک به 3 ماه با رشد بسیار سریع کاربران این سرویس روبه رو هستیم.در این پست به بررسی دلایل اهمیت گوگل پلاس و دلایلی که همه ی ما باید به طرف گوگل پلاس برویم میپردازیم.

گوگل از زمانی که گوگل پلاس را ایجاد کرده است در حال تغییرات کلی در سیستم و الگوریتم های خود میباشد.در ابتدای ایجاد گوگل پلاس کسی فکر نمی کرد که این شبکه ی اجتماعی به این اندازه اهمیت پیدا کند و همه فکر میکردند گوگل پلاس فقط برای ایجاد یک رقابت بین گوگل و بینگ میباشد زیرا  بخش جستجوی فیس بوک در اختیار بینگ بود و گوگل این شبکه ی اجتماعی را ایجاد کرده است تا با بینگ و فیس بوک رقابت کند.اما با گذر زمان این وضع بسیار تغییر کرده و گوگل پلاس از یک شبکه ی اجتماعی بیشتر شده و تبدیل شد به یکی از الگوریتم های گوگل.

حدود یک هفته پیش گوگل تغییری بسیار بزرگ در سیستم جستجوی خود داد که به صورت خلاصه میتوان گفت که نتایج نمایش داده شده به کاربران بسیار متفاوت شدند.گوگل در تغییرات خود سیستمی ایجاد کرد به نام Search Plus Your World که یک سیستم شخصی سازی نتایج بود که در ان نتایج براساس علایق شما در شبکه ی اجتماعی گوگل پلاس به شما نمایش داده میشوند.

در این مورد میتوانید در لینک های زیر اطلاعات مناسب و کاملی به دست آورید:

Google’s Results Get More Personal With “Search Plus Your World”
سرچ پلاس و حضور پررنگتر گوگل پلاس در سئو

 اما این پایان تغییرات نبود و تغییرات ادامه پیدا کرد تا جایی که گوگل متهم شد به انحصار طلبی که تا میزان زیاد هم درست میباشد.

گوگل به انحصار طلبی متهم شد 

در این پست چند دلیل ذکر میکنیم که شما حتما باید در گوگل پلاس فعال باشید و اگر نباشید سئو شما ناقص است.

نکته : بیشتر نکات ذکر شده در حال حاضر فقط در امریکا فعال میباشند اما این سیستم در حال گسترش است و به زودی به ایران هم میرسد.

1) گوگل پلاس بیشتر از هر زمانی در نتایج تاثیر دارد:بزارید با یک مثال موضوع را توضیح دهیم اگر شما در گوگل جستجو کنید AmirSIna Zamanian و اگر در گروه دوستان من در گوگل پلاس باشید نتایج کاملا متفاوت خواهد بود برای شما.جدا از تمامی نتایج که به شما نمایش داده خواهد شد صفحه ی شخصی من در گوگل پلاس را خواهید دید.اما این پایان کار نیست در پایین اسم من شما یک سری لینک مشاهده خواهید کرد که اشاره میکند به صفحاتی که من در آنها فعال هستم

+Google

شما در این بخش میتوانید بخش بسیار زیادی از اطلاعات را به اشتراک بگذارید.سایت شما و مکان هایی که شما در انها فعالیت دارید همه و همه میتوانند دوستان و کاربران شما را وادار کنند که به شما بیشتر نزدیک شوند و همراه شما باشند.

2) دوستان و همکاران شما سایت های مورد علاقه شما را میبینند:این موضوع تازگی ندارد در پست مربوط به اهمیت گوگل پلاس و سئو هم گفتیم که اگر شما به سایتی 1+ بدهید و دوستان شما که در Circle شما هستند به ان سایت بربخورند در نتایج انها مشاهده میکنند که شما به این سایت علاقه دارید.

حال اگر تعداد کسانی که شما را در گوگل پلاس Follow میکنند زیاد باشد باز هم یک موقعیت عالی برای شماست که لینک های خودتان را بالاتر از بقیه به انها نمایش بدهید.فرض کنید در گروه دوستان شما هزاران نفر باشند این خودش یک موقعیت عالی است که ان چه را دوست دارید بهتر به بقیه نمایش بدهید.

در حال حاضر در این نوع نمایش حتی مهم نیست که مطلب شما مرتبط باشد شاید مطالبی باشند که از مطلب شما بسیار مرتبط تر باشند اما با این امکان شما مطلبتان را به راحتی و بدون نیاز به خرید بک لینک و یا هیچ گونه کار سختی بالاتر از بقیه به نمایش خواهید گذارد.

3) People And Pages On Google Plus : این بخش هنوز در ایران فعال نشده است و فقط در آمریکا میباشد.به همین دلیل در این بخش به مطالب سایت سئوموز انگلیسی اشاره میکنیم:

باکس جدید که اضافه شده است در بخش تبلیغات گوگل قرار میگیرد.نمونه ی ما در زیر جستجوی کلمه ی SEO میباشد.با جستجوی این کلمه شما در باکسی که در کنار قرار دارد مشاهده میکنید که به صفحه ی SEOmoz.org در گوگل پلاس به عنوان یک Page اشاره دارد که به نظر گوگل کاملا به کلمه ی مورد نظر شما مرتبط است و از طرف دیگر به صفحه ی شخصی Rand Fishkin به عنوان یک فرد اشاره دارد.که یک نوع پیشنهاد گوگل میباشد که خارج از تمامی نتایج شما میتوانید به این افراد مراجعه کنید تا آنچه که میخواهید پیدا کنید.اما این پایان کار نیست گوگل کمکی بسیار بزرگ هم به انهایی که در این باکس نیستند کرده است.و لینکی اضافه کرده است به عنوان How To Be There که اگر مایل هستید و فکر میکنید که صفحه ی شما در گوگل پلاس مفید خواهد بود یک سری راهکارها به شما ارائه میکند که در این بخش قرار بگیرید.

فرض کنید شما یک شرکت بزرگ تولیدی ماشین دارید و کاربر در گوگل جستجو میکند “ماشین” و در گوشه صفحه گوگل میگوید جدا از تمامی نتایج این صفحه ( صفحه شما ) ممکن است برای کاربر مفید باشد.چیزی که مشخص است کاربر به آن بخش توجه ویژه ای خواهد داشت و سپس را سراغ نتایج خواهد رفت.ببینید چه مقدار میتوانید به راحتی برای خود مشتری جذب کنید.بدون نیاز به هیچ هزینه ای کردن.

تصویر متعلق به سئوموز انگلیسی میباشد

4) تصاویر اشخاص و صفحات: گوگل پلاس شما را بهتر از همه به بازدید کننده ها معرفی میکند زیرا جدا از این که شما را در باکسی قرار میدهد که بقیه نیستند و حتی صفحه ی شخصی شما را در بالای نتایج قرار میدهد.گوگل یک قدم فراتر میرود و تصاویر اشخاص و صفحات را هم به نمایش میگذارد.در تصویر بالا مشاهده میکنید که تصویر رند فیشکین در باکس قرار دارد و یا در اولین تصویر مشاهده میکنید که تصویر صفحه ی شخصی من در گوگل پلاس قرار دارد.تصویر یک نوع اعتمادسازی است که اگر شما آن را داشته باشید کاربران بهتر از بقیه به شما اعتماد میکنند.

5 ) اسپم نشوید: این موضوع اثبات شده نیست و براساس نتایج بررسی های شخصی میباشد اما خیلی ها بر این باور هستند که اگر گوگل در بررسی سایت ها مشاهده کند که شما در هیچ شبکه ی اجتماعی فعالیت ندارید اما تعداد بسیار زیادی لینک به سایت شما اشاره کند ( Back Link ) مشکوک میشود به لینک ها و در حدی که که ممکن است تعداد بسیار زیادی از لینک های شما را حساب نکند.اما اگر در شبکه های اجتماعی مخصوصا گوگل پلاس فعالیت داشته باشید امکان اسپم شدن شما بسیار کاهش پیدا میکند.

6 ) گوگل چندین برابر فیس بوک بازدید کننده دارد: در حال حاضر تمامی توجه ها بر روی Facebook Marketing میباشد که خیلی هم مفید است اما توجه داشته باشید که فیسبوک شاید یک میلیارد عضو داشته باشد اما گوگل روزانه یک میلیارد بازدید دارد.همه ی افرادی که وارد اینترنت میشوند حتما یک بار حداقل گوگل را چک میکنند اینها همه دلایلی است که شما باید وقت بیشتری در مورد گوگل پلاس صرف کنید همچنین که اگر شما همین حالا شروغ کنید به Google Plus Marketing چون هنوز موج رقابت زیاد نشده شما یک قدم از بقیه جلوتر خواهید بود.

 

 
28 دیدگاه
  1. سلام من از وقتی با سایت شما آشنا شدم دارم تمام مقالات شما رو میخونم و لذت میبرم واقعا از شما ممنونم. یه سوال برام پیش اومده از وبمستر تولزم در قسمت site map نوشته Submitted URLs 3,133 اما 2,807 URLs in web index چرا بقیه urls ها index نمیشن؟ آیا راهی وجود داره؟ ممنونم
    1. خواهش میکنم خوشحالم که مفید بوده. در مورد اون بخش توی گوگل وبمستر تولز Submitted URLS تعداد ادرس هایی هست که توی سایت مپ شما هستند و گوگل تونسته اونارو شناسایی کنه. اما بخش بعد اون تعدادی هست که تا به حال از سایت مپ شما ایندکس کرده.همه با هم ایندکس نمیشوند هر چی سایت شما بهتر سئوسازی بشه سریع تر مطالب در سایت مپ ایندکس میشوند.این عدد اگر برابر باشه زیاد خوب نیست چون گوگل دیگه جاهایی که شما میخواید نمیره جاهایی که خودش میخواد میره
  2. سلام دوست عزيز واقعا كه كل مطالب وبتون عاليه از جمله اين مطلبه مي خواستم تشكر كنم ازتون و اينكه به ما هم سري بزنيد و يه نظري در مورد وب ما بدين ...بالاخره شما استاد اين كار هستين بازم ممنون بهترين سايت آموزش برنامه نويسي..........www.SilverLearn.ir
  3. سلام مرسی از مطالب من همیشه برای پیشرفت سایتم استفاده میکنم البته دو ماهه که سایت زدم
  4. با سلام مطالب سايت خيلي مفيد بود تا حالا جايي نخونده بودم. بازم منتظر مطالب جديد شما هستم. موفق باشيد. كرباسي
  5. با سلام مطالب سایتتون و اطلاعاتی که در اختیار قرار میدهید بسیار عالیست. www.rahbal.ir مدیر سایت هستم و در تلاش هستم که در گوگل توسط کلمات کلیدی آپ کنیو سایتُ
  6. سلام اول تشكر كنم بابت مقاله و يه نكته در مورد مقاله شما براي من مبهم است. ما شركتي تاسيس كرديم كه در ضمينه تحليل و مشاروه شركت هاي بورس اوراق بهادار و همچنين ارائه خدمات به مشتريان فعال است. در حال طراحي سايت هستيم. و خودم در فروم Boursebazan.ir يك تحليلگر هستم و يك صفحه نيمه فعال هم در گوگل پلاس دارم. سوال اينجاست كه با توجه به مقاله بالا، بهتر است ما براي شركت صفحه جديد گوگل پلاس بسازيم يا از صفحات شخصي در گوگل پلاس استفاده كنيم؟ با سپاس
  7. سلام آیا باید بعد از انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی لینک سایت خودمون رو هم بذاریم مثلا منبع:...است ولینک مطلب رو هم بهش بدیم یا نه لازم نیست ممنون
  8. سلام با تشکر از مطالب خوبتون نمیدونم چرا گوگل پلاس برام باز نمیشه ولی بازم ممنون.
  9. سلام ممنون از مطلب مفیدتون دو تا سوال داشتم یک اینکه بهتره کد گوگل پلاسی که در سایت قرار میدیم برای کل سایت فعال باشه یا هر صفحه بشه مستقل پلاس کرد. من توی این مورد دو دل بودم نمی دونم کدوم بهتره. سوال بعدی اینکه شما یک ایکون دارید سمت چپ نوشته به حلقه گوگول پلاس ما بپیوندید کد این ایکون رو می تونم داشته باشم؟
  10. سلام جناب آقای پورمحمد. خوشحالم از اینکه ،با استفاده از دانش شما وپیگیری خودم،روزی را شروع کردم که با یادگیری قطره ای کوچک از اقیانوس عظیم علم،همراه بود. خوشحالم از اینکه شخصیتی بزرگ را در کنار خودم میبینم،که با رضایت مثال زدنیش،از ثروت علم خود همه افراد دور خود را غنی میکند. در نزد خداوند ،بهترینها برای شماخواهد بود.نه بخاطره گقتار من،بلکه بخاطر لیاقت خودتان. دوستار هیشگی شما ودانشتان«احسان»
  11. با سلام تشکر از مطالب سایتتون من با گوگل پلاس تو گوشی مطالبم رو ارسال میکردم ولی الان چند روزه نمیتونم وقتی می خوام انشار رو بزنم پیام میده که امکان ایجاد پست وجود نداره لطفا راهنمایی کنین ممون و یه سوال میشه ببیند این سایت سوش خوبه یا نه mojseda.ir
دیدگاه ها بسته شده اند.