چک لیست مواردی که باید برای بهبود سئو مد نظر داشته باشید

چک لیست مواردی که باید برای بهبود سئو مد نظر داشته باشید

افزونه ی سئو

افزونه سئو را بر روی CMS خود نصب کنید که به وسیله ی آن بتوانید، محتوای وبسایتتان را بنویسید، ویرایش کنید و آن را منتشر کنید. پیشنهاد ما برای این کار نصب افزونه های Yoast و All in one SEO Pack است.

سئو چیست و چگونه باید سئو را یاد بگیریم؟

سئو یکی از گسترده ترین مباحث دنیا وب است، اما آموزش سئو سایت به اندازه ای راحت است که هر کسی می تواند به راحتی آن را پیاده سازی کند، اگر به دنبال راه کارهای افزایش رتبه در گوگل هستید، به شما همراهان گرامی، پیشنهاد می کنم که تا پایان مقاله ی آموزش سئو سایت با ما همراه باشید.

سئو مخفف چیست؟

سئو مخفف سه کلمه ی search engine optimization به معنی بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل می باشد، اگر کمی در فضای اینترنت به خوبی تحقیق کرده باشید، به راحتی به درک این موضوع می رسید که هر کسب و کار اینترنتی احتیاج به سئو دارد، زیرا شما با کمترین هزینه ی ممکن، می توانید کسب و کار اینترنتی بسیار پر رونقی را داشته باشید.

سئو چیست؟

گوگل ۲۰۰ فاکتور مهمی را برای رتبه گرفتن در موتور جستجوی خودش لحاظ کرده است که اگر هر سایتی آن را پیاده سازی کند، می تواند به نتایج دلخواه خودش دسترسی پیدا کند، موضوع بسیار مهمی که باید در رابطه با سئو سایت خود در نظر بگیرید این است که باید بتوانید مهمترین فاکتورهای مهم سئو را در سایت خود پیاده سازی کنید، یعنی اینکه این ۲۰۰ فاکتور مهم، برخی خیلی مهم و برخی دیگر از اهمیت کمتری برخوردار است، اما اگر می خواهید در یک کلمه ی بسیار پر رقابت وارد شوید توصیه می شود که حتی مواردی هم که از نظر گوگل کم اهمیت است را رعایت کنید

بازاریابی سئو چیست؟

بحث سئو را کاملا با موضوع بازاریابی مرتبط است، زیرا شما به صورت هدفمند افرادی را به کسب و کار شما علاقه مند هستند را وارد سایت خود می کنید! پس از امروز به بعد، سئو را مهمترین هدف کسب و کار اینترنتی خود قرار دهید، زیرا شما ، از طریق تجارت بسیار پولسازی را داشته باشید، یادتان باشد که سئو قلب تپنده ی کسب و کار اینترتی شماست.

آیا کلمات کلیدیتان را در عنوان و توصیف ها قرار می‌دهید؟

این یک عامل بسیار مهم برای رتبه ی کلمه کلیدی شماست. شما باید عنوان های متن را با ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر و توصیف های متا را با ۱۵۰ تا ۱۶۰ کاراکتر ایجاد کنید.

آیا در مورد کلمات کلیدی تحقیق می‌کنید؟

بسیار مهم است که در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید و کلمات کلیدی مرتبط با خدمات کسب و کارتان را پیدا کنید؛ بنابراین وبسایت شما در جستجوی محلی، با یک رتبه ی خوب برجسته خواهد بود.
به جر افزونه ی Google Keyword Planner می توانید از Semrush، Ubersuggest و Kwfinder نیز استفاده کنید.

آیا هدر را بهینه سازی می کنید؟

شما باید از تگ های هدر مخصوصا تگ H1 استفاده کنید. استفاده از این تگ ها به بهبود رتبه ی شما کمک می کند. شما در هر متن تنها می توانید از یک تگ H1 استفاده کنید. پس از آن می توانید از چندین تگ H2 تا H6 استفاده کنید.

آیا از URL های تمیز و دوستانه ای برای سایتتان استفاده می کنید؟

URL ها نقش مهمی بر افزایش رتبه ی سایت ها ندارند اما URL های کاربر پسند بر نرخ کلیک نسبت به رتبه تاثیر می¬گذارند. گاهی اوقات URL ها عامل مهم و تاثیر گذاری بر تمایل کاربران برای کلیک کردن بر روی لینک سایت است.
آندرلاین ها کاراکترهای آلفا هستند که اجازه نمیدهند کلمات از هم جدا باشند بنابراین در URL ها از دش استفاده کنید.

آیا محتوای خود را بهینه سازی کرده اید؟

محتوا باید در بالاترین کیفیت ممکن باشد، موضوع آن با موضوع وبسایت مرتبط باشد، جدید باشد و برای شانس دریافت رتبه ی بهتر، حداقل بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کلمه باشد.
اگرقصد داریم وبسایت ما در بین ۱۰ نتیجه ی اول گوگل باشد، میانگین طول یک محتوای مناسب برای وبسایت، در هر کلمه ی کلیدی در گوگل حداقل ۲۰۰۰ کلمه است. هرچه شما در لیست گوگل به سمت رتبه های بالاتر حرکت کنید، خواهید دید که محتوای سایت ها نیز بیشتر می شوند.

چک لیست مواردی که باید برای بهبود سئو مد نظر داشته باشید

آیا نسبت متن به HTML را حفظ می¬کنید؟

نسبت متن به HTML، نشان دهنده ی مقدار متن در یک وبسایت در برابر کدهای HTML در همان صفحه است. یک نسبت ایده آل برای نسبت HTML مقدار ۲۵ به ۷۰ درصد است. این یک عامل مستقیم و تاثیرگذار بر رتبه ی سایت در موتورهای جستجوگر نیست؛ اما عوامل زیاد دیگری وجود دارند که مرتبط با نسبت متن به HTML هستند و مستقیم بر رتبه ی موتورهای جستجوگر تاثیر می¬گذارند.

آیا تراکم کلمات کلیدی را در هر صفحه حفظ می کنید؟

تراکم کلمات کلیدی، به درصدی از کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی گفته می شود که در مقایسه با کل متن، در هر صفحه از وبسایت به کار برده می شود. یک مقدار ایده آل برای تراکم کلمات کلیدی بین ۱ تا ۳ درصد است.
می توانید از کلمه کلیدی هدف در Permalink، تگ H1، تگ H2، سایر عنوان ها و توضیحات ابتدا و انتهای متن، نام عکس، تگ alt و در قسمتهایی که از متن که دارای لینک است استفاده کنید.

آیا از Grammar Checker استفاده می کنید؟

با این افزونه ای که گوگل کروم در اختیار شما قرار می دهد، شما یک تصحیح کننده ی عالی برای گرامر متن تان دارید که به قابل فهم بودن و شفافیت محتوای سایت شما کمک می کند.

آیا تکراری بودن محتوایی که تولید کرده اید را چک می کنید؟

برای اینکه اطمینان حاصل کنید که مشابه متن شما در جایی وجود دارد یا نه، باید جستجویی در این زمینه انجام دهید. لازم است که این جستجو را انجام دهید و نتایج را مورد بررسی قرار دهید و به طور منظم برای همه ی محتواهایی که تولید می¬کنید به کار ببرید. برای چک کردن محتوای تولید شده می توانید از نرم افزارهای Copyscope یاPlagiarism استفاده کنید.

URL ها را بازنویسی کنید

مطمئن شوید که لینک تمام صفحات را از حالت بدون WWW به لینک های دارای WWW ریدایرکت شده اند.

بهینه سازی تصاویر

لوگوی خود را بهینه کنید. همچنین تصاویر باید دارای تگ های عنوان و تگ های alt باشند.

Google Analytics

آیا گوگل آنالیزور را بر روی سایت خود نصب کرده اید؟ این یک ابزار بسیار مناسب برای ردیابی و گزارش گیری از ترافیک وبسایت است.

WebMaster Tools

آیا Search console و Being Webmaster tools را نصب کرده اید؟ این ابزارها وضعیت Index سایت شما را چک می¬کند و سایت ها را برای بهتر دیده شدن بهینه سازی می کند.

سرعت سایت

آیا تا به حال سرعت سایتتان را چک کرده اید؟ سرعت سایتتان را میتوانید توسط GTmetrix چک کنید! همچنین سرعت سایت شما برای رتبه بندی موتورهای جستجو نیز بسیار با اهمیت است. برای موتورهای جستجو یک سایت کم سرعت به این معنی است که این موتورها در یک مدت زمان مشخص در تعداد صفحات کمتری می توانند بخزند و همچنین صفحاتی با مدت بارگزاری بالا می تواند تاثیر منفی بر سرعت تبادل اطلاعات داشته باشد.

Robots.txt

Robots.txt را برای انتقال دستور العمل ها به رباط ها استفاده کنید. این کار باعث می شود به رباط ها در مورد نحوه ی خزیدن و ایندکس کردن صفحات از سایت دستورالعمل بدهید.

Sitemap

از Sitemap.xml برای کمک به موتورهای جستجو استفاده کنید تا بهتر وبسایت شما را ایندکس کنند و همچنین sitemap.html را در اختیار کاربران وبسایت نیز قرار دهید. در ادامه یک فرمت استاندارد برای فایل xml ارائه شده است.

<?xml version=”۱.۰″ encoding=”UTF-8″?>
<urlset xmlns=”http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.8″>
<url>
<loc>http://www.abc.com/xyz.htm</loc>
</url>
</urlset>

W3C Validation

کنسرسیوم جهانی وب به کاربران اجازه می دهد تا کد های HTML را برای فرمت وب چک کنند. این اعتبار سنجی، برای اطمینان حاصل کردن از کیفیت صفحات وب مورد نیاز است. در نتیجه ابزار W3C به بهبود رتبه جستجو کمک می کند و تجربه ی بهتری را برای کاربر ایجاد می کند.

ابزار Schema را اجرا کنید

برای بهبود راه هایی که وبسایت شما در SERP (صفحاتی که در نتیجه ی موتورهای جستجو نشان داده می شوند) ارائه می شود، از ابزار Schema استفاده کنید.

ارائه کننده ی خدمات برای موبایل

۵۷ درصد کاربران تلفن های هوشمند، در صورتی که بارگزاری وبسایت شما بیش از ۳ ثانیه طول بکشد آن را ترک خواهند کرد و ۳۰ درصد آنها اگر در ورژن موبایل شما قسمت کارت خرید بهینه سازی نشده باشد، عملیات خرید را برای همیشه ترک خواهند کرد.
داشتن یک سایت واکنشگرا و کاربرپسند برای موبایل به این دلیل اینقدر مهم است که اگر تجربه ی کاربری خوبی را برای کاربر ایجاد کنید ترافیک بیشتری را دریافت خواهید کرد و از امتیازات سئو بهره مند خواهید شد. برای اینکه بدانید آیا سایت شما بر روی موبایل ها کاربرپسند است یا نه، بهتر است از ابزاری که گوگل در اختیار شما قرارداده استفاده کنید. این ابزارMobile friendly test نام دارد.

ریدایرکت کردن لینک ها

ریدایرکت های ۳۰۱ و ۳۰۲ را پیدا کنید. برای این کار از برنامه ی Screaming frog استفاده کنید.

استفاده از لینک های داخلی

یک ارتباط خوبی بین لینک های داخلی برقرار کنید. در هر پست از ۲ تا ۵ لینک استفاده کنید.لینک دهی داخلی می تواند برای گسترش لینک ها از طریق وبسایت مفید باشد. لینک های داخلی به کاربر این اجازه را میدهد که بتوانند از یک صفحه به صفحات دیگر سایت مراجعه کنند و کاربر را راهنمایی میکنند تا برای بازدید از صفحات بیشتری از سایت اقدام کنند.

لینک دهی خارجی

لینک های خارجی لینکهایی هستند که از وبسایت شما به برخی دامنه های دیگر اشاره می‌کنند و این لینکها گوگل را مطلع می‌کند که سایت شما لینک های با کیفیتی دارد. این لینکها معیار درستی برای اندازه گیری محبوبیت، مربوط بودن و قابل اعتماد بودن سایت شما است. لینک های خارجی را با Open Site Explorer‌ چک کنید تا فرصت های بیشتری برای کسب قدرت بدست‌آورید. لینک دهی خارجی اهمیت بسیار بیشتری نسبت به لینک دهی داخلی دارد.

لینک های شکسته

از Xenu’s Link Sleuth یا Broken Link Check برای برطرف کردن مشکل لینک های شکسته استفاده کنید.

SSL Certificate

هنگامی که شما از https استفاده می‌کنید، در حقیقت برای موتورهای جستجو و کاربران اعتماد ایجاد می‌کنید.

دکمه های اشتراک گذاری مطالب از طریق شبکه های اجتماعی

از دکمه های اشتراک گذاری مطالب از طریق شبکه های اجتماعی استفاده کنید. این عامل در افزایش رتبه ی سئوی شما موثر نیست اما باعث انتشار بیشتر مطالب شما می‌شود.
در حقیقت سایت BrightEdge به این نکته اشاره می‌کند که اهمیت دکمه های به اشتراک گذاری مطالب از طریق شبکه های اجتماعی بسیار مهم است و می‌توانند انتشار مطالب را تا ۷۰۰ درصد بالا ببرند.
می‌توانید از افزونه های Shareaholic یا AddThis برای وبسایتتان استفاده کنید.

مطالب مرتبط

5 نظر

  1. hami

    مطالب بسیار کامل و مفیدی بود
    یک سوال:
    آیا استفاده بیش از حد از آیتمها schema بر روی یک صفحه میتواند تاثیر منفی روی سئو آن صفحه داشته باشد؟
    مثل روی یک صفحه از همزمان از آیتمها مقالات ، محصولات، فیلمها استفاده شود.

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *