آنالیز سئو سایت

آنالیز سئو سایت

فهرست مطالب

اگر جزء آن دسته افرادی هستید که برای کسب و کار خود سایت طراحی کرده اید، باید این را در نظر داشته باشید که به صورت پیوسته شرایط سایت خود را بررسی کنید تا نقاط قوت و ضعف آن را بیابید. در این خصوص ابزارهای آنلاین بسیاری وجود دارند که می توان از طریق آن ها سایت خود را مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر ابزارهایی مانند yoast seo  که بر روی سایت نصب می شوند، برخی از این ابزار ها و وب سایت های آنلاین نیز وجود دارند که از طریق آن ها وضعیت سایت را به صورت رایگان مورد بررسی  قرار می دهند.

همواره باید این را در نظر داشته باشید که بدون آنالیز سئو نمی توان انتظار بهبود شرایط و پیشرفت تا رسیدن به رتبه ای مناسب را داشت. زیرا گوگل همواره به سایت هایی علاقه مند است که بالاترین میزان بهبود را در قالب تصاویر و محتوا داشته باشند و رسیدن به این مرحله مستلزم آگاهی از بخش های مختلف سئو و ساختار آن است  که از طریق آنالیز می توان به طور موازی همه این موارد را ارتقا داد. امروزه با گذر زمان سایت های رقیب رو به افزایش است که هرکدام شیوه، طرح و ایده ای جدید را ارائه می دهند و اگر خواهان رقابت در این مورد هستید می بایست همواره آنالیز سایت را در دستور کار خود قرار دهید.

بازار بزرگ تهران
یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی ایران، بدون هیچ شک و تردیدی بازار بزرگ تهران است که از آن با نام بازار ۱۵ خرداد نیز یاد می شود. از این بازار می توان به عنوان قلب تپنده اقتصادی در شهر تهران نام برد
بازار بزرگ تهران علاوه بر آن که از نظر اقتصادی اهمیت بسیار زیادی دارد، از نظر تاریخی و معماری نیز جز مهم ترین بناهای تاریخی ایران به حساب می آید.

ابزارهای حرفه ای برای سئو

از چند ابزاری که برای آنالیز سایت وجود دارد هر کدام در زمینه خاصی به فعالیت خود ادامه می دهند. برای مثال یکی از آن ها در زمینه بررسی ایرادات کدنویسی قالب و برخی در زمینه تست سرعت صفحات و دیگری در رابطه با بررسی کیفیت و تعداد بک لینک ها  به صورت رایگان فعالیت دارند.

SEO SiteCheckup

این ابزار که برای آنالیز سایت مورد استفاده قرار می گیرد، بسیاری از فاکتورهایی که در آنالیز سایت لازم است را در بر دارد. برای مثال این ابزار‌، سرعت، مطابق پذیر و بهینه بودن برای موبایل، شبکه های اجتماعی و امنیت را به طور دقیق نشان می دهد. این ابزار یکی از بهترین ابزارهایی است که می توان از طریق آن، وضعیت سایت را به طور دقیق بررسی کنید و در صورت منفی بودن آن ها را بهینه نمایید.

Meta Tag Analyzer

متا تگ ها یکی از مهم ترین ابزارهایی هستند که گوگل توجه خاصی به آن ها دارد.  این ابزار به شما کرده تا همه ی تگ هایی که باید در کد های سایت خود به کار ببرید را مورد بررسی دقیق قرار دهید  و آن ها را تحلیل کنید.

 The Web Checker

این ابزار آنالیز نیز در راستای بررسی وب سایت هایی مانند سئو، عملکرد، طراحی موبایل، امنیت و کارایی نیز به شما کمک خواهد کرد. اگر چه احتمال این که تمامی این ابزارها خروجی و هدف یکسانی داشته باشند وجود دارد اما برای سئو نیاز است که مجددا سایت خود را با تمامی این ابزار ها بررسی کنید.

 Bing Seo Analyzer

از دیگر ابزار های رایگان برای تحلیل بکلینک و کلمات کلیدی و جستجوی آن ها این ابزار می باشد که پیشنهاد هایی نیز توسط همین ابزار برای بهبود سایت به کاربر داده می شود.

 SEO Analyzer

این ابزار یکی از ابزار های بسیار مفید در زمینه بررسی سئو، سرعت سایت، شبکه های اجتماعی و آنالیز سایت می باشد که از طریق اسکرین شات هایی که به کاربر ارائه می دهد، برای بهبود سایت راه کارهای موثری نیز پیشنهاد می دهد. در واقع می توان گفت که این ابزار در زمینه آنالیز یک ابزار حرفه ای و همه کاره است که در یک بسته سئو جمع آوری شده است.

 Woorank

ورنک یکی دیگر از ابزارهایی است که به طور دقیق و موشکافانه به بررسی و تحلیل سایت می پردازد. این ابزار در سطوح بالاتر، اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه قابلیت هم خوانی با موبایل، بهبود وضعیت سایت و … ارائه می دهد. این ابزار یکی از ابزارهای معروف و رایگان در زمینه آنالیز سایت است که ۷۵۰۰۰ وبسایت تحت نظر آن پردازش شده اند.

تاثیر سئو در سایت

امروزه با شکل گرفتن سایت های گوناگون، بررسی وضعیت آن ها در نتایج جستجو و آنالیز سایت در موتورهای جستجو اهمیت بسیاری پیدا کرده است. به طوری که تمامی سایت ها می بایست چگونگی نمایش صفحات در گوگل ، رفتار کاربر هنگام مشاهده سایت و یا ورود به آن را تحلیل کنند. این اطلاعات بدست آمده که از طریق کنسول جستجوی گوگل و آنالیتیکس می باشد یکی از بهترین معیارها برای سنجش عملکرد و وضعیت سایت ها هستند.

به طور کلی برای بهبود وضعیت سایت نه تنها باید نحوه دسترسی، ایندکس شدن و وضعیت سایت در موتور جستجو بررسی شود، بلکه نحوه مشاهده سایت توسط کاربران،  زمانی که روی صفحات وقت گذاشته می شود، نحوه ورود و خروج کاربر از سایت، صفحات مورد علاقه کاربران و … نیز بررسی شود تا اینگونه هم سایت مورد نظر ارتقا یابد و هم به هدف سئو که ایجاد ارتباطی خوب بین کاربر و موتورهای جست و جو است، دست یابید.