استفاده از Segmenting برای آمار از شبکه‌های اجتماعی

استفاده از Segmenting برای آمار از شبکه‌های اجتماعی

فهرست مطالب

این آموزش به جهت پی بردن صاحبان سایت به ارزش شبکه‌های اجتماعی و استفاده صحیح از آن‌ها تهیه شده.

این اموزش سئو اختصاصی سئوموز بوده و کپی برداری مجاز نمی‌باشد.

آشنا‌ترین امکان Google Analytics آمار مربوط به درصد ورودی‌ها از سایت‌های مختلف است.

 استفاده از Segmenting برای آمار از شبکه‌های اجتماعی google analytic
در این آموزش برای درک بیشتر آمارهای شبکه‌های اجتماعی، با Referring Sites آشنا خواهید شد. با استفاده از این نوع از آمار و تکنیک Segmenting یا‌‌ همان بخش بندی در این بخش از گوگل، آموزش را شروع می‌کنیم.
برای شروع از منوی کنار Traffic Sources را انتخاب کنید در بر روی Referring Sites کلیک کنید از بالا بر روی All Visits کلیک کنید تا همچنین صفحه‌ای برای شما باز شود:
در این صفحه بر روی Create A new Advanced Segment کلیک کنید.
وقتی بر روی این صفحه کلیک کنید همچین صفحه‌ای برای شما باز می‌شود.
در این قسمت بر رویTraffic Sources کلیک کنید تا منویی برای شما باز شود در منوی باز شده به دنبال Source بگردید و ان را پیدا کنید بکشید بر روی جاهای خالی موجود در صفحه تا چیزی شبیه به این ایجاد شود.

پیشنهاد سئوموز به شما استفاده از Conditions انتخاب شده توسط ما یعنی Contains می‌باشد
و همچنین به جای استفاده از ادرس کامل از اسم استفاده کنید.
در مرحلهٔ بعدی برای Segment خود اسمی انتخاب کنید در این بخش:

اسم کاملا انتخابی میباشد و نیاز نیست الزاما نام سایت یا ادرس سایت باشد.
بر روی Create Segment کلیک کنید در صفحهٔ بعدی به قسمت امار خواهید رفت حالا از تب بالای باز هم بر روی All Visits کلیک کنید و در صفحهٔ باز شده نام Segment خود را تیک بزنید و بر روی Apply کلیک کنید توجه کنید این بخش کاملا انتخای می‌باشد شما می‌توانید تیک All Visits را بردارید و فقط برای Segment مورد نیاز خود قرار دهید و یا می‌توانید به صورتی که ما توضیح دادیم انجام دهید.
حالا شما یک بخش جدید برای آمار گیری دقیقتر از شبکه های اجتماعی ایجاد کرده اید.
موفق باشید

3 دیدگاه
دیدگاه ها بسته شده اند.