تاثیر مستقیم سرعت سایت در نسخه موبایل بر روی نتایج جستجو

تاثیر مستقیم سرعت سایت در نسخه موبایل بر روی نتایج جستجو

فهرست مطالب

گوگل در وبلاگ رسمی خود اعلام کرد : مردم خواهان این هستند که تا حد ممکن در سریعترین زمان پاسخ سوال هایشان را بیابند مطالعات نشان می دهند مردم واقعا به سرعت صفحات اهمیت می دهد. با اینکه سرعت گاهی در رنکینگ اهمیت پیدا می کند، بیشتر تمرکز روی جست و جوی دسکتاپ معطوف شد.

امروز ما اعلان می کنیم که در جولای 2018، سرعت سایت ها در جستجو از طریق موبایل در رنکینگ گوگل یک عامل مهم خواهد شد.

 

استفاده از سرعت صفحه در رنکینگ جست و جوی موبایل

Speed Update ، تنها بر روی سایت هایی تاثیر می گذارد که بسیار برای کاربران دیر لود شوند و تنها بر درصد کمی از نتایج جستجو تاثیر می گذارد. بدون توجه به تکنولوژی استفاده شده برای ایجاد سایت، یک معیار و استاندارد مشابه بر روی تمام سایت ها اعمال می شود. هدف نتایج جستجو، هنوز یک عامل بسیار مهم است، لذا سایت هایی که دیر لود می شوند، در صورتی که دارای محتوایی بسیار مرتبط باشند، رنک بالایی می گیرند.

ما مدیران سایت ها و وبمسترها را تشویق می کنیم تا به این فکر کنند که عملکرد سایتشان چگونه بر روی تجربه کاربری تاثیر گذار است ، و اینکه باید معیارهای متنوعی از تجارب کاربر در نظر گرفته شود. اگرچه هیچ ابزاری وجود ندارد که به صورت مستقیم نشان دهد آیا یک سایت توسط یک عامل رنکینگ جدید تحت تاثیر قرار گرفته است یا نه. در این جا منابعی آورده شده است که می توانند برای ارزیابی علمکرد سایت استفاده شوند.

گزارش تجربه کاربر در کروم : یک مجموعه داده عمومی از معیارهای کلیدی تجربه کاربر برای مقاصد معروف در وب، که توسط کاربران کروم تحت شرایطی واقعی تجربه می شود.

لایت هوس (Lighthouse) : یک ابزار اتوماتیک و بخشی از ابزارهای توسعه دهنده ی کروم برای ارزیابی کیفیت صفحات وب (عملکرد، قابلیت دسترسی و …)

PageSpeed Insights : یک ابزار که نشان می دهد یک صفحه چگونه روی گزارش تجربه کاربری کروم (Chrome UX Report) اجرا می شود و بهینه سازی عملکرد را نیز پیشنهاد می دهد.

منبع : وبلاگ گوگل

4 دیدگاه
  1. سلام چرا بعضی صفحات و مطالب در سایت توسط گوگل به عنوان عدم سازگاری با موبایل تشخیص داده می شود و راهکار رفع مشکل چی هست؟
دیدگاه ها بسته شده اند.