تشخیص باتری موبایل سامسونگ اصلی از تقلبی

تشخیص باتری موبایل سامسونگ اصلی از تقلبی

فهرست مطالب

در حال حاضر گوشی های سامسونگ بیشترین طرفدار را از بین برندهای دیگر در جهان و ایران دارند.
باتری موبایل جزء اصلی ترین قطعات موبایل می باشد،و از آنجایی که همه ی باتری های موبایل بعد از گذشت مدتی کارایی خود را از دست می دهند و باید تعویض شوند،هم چنین باتوجه به قیمت های بسیاز بالای گوشی ،نمیتوان هرچنددوقت یک بار آن را عوض کرد.و برای اینکه بتوانیم از یک گوشی در مدت بسیار زیادی استفاده کنیم باید به تعویض باتری آن اقدام نمود.
در بازاز نمونه های تقلبی بسیاری از باتری های گوشی سامسونگ به بازار آمده است .در این مقاله قصد داریم با توضیح چند روش به شما کمک کنیم تا باتری موبایل اصلی را از تقلبی تشخیص دهید.
ساده ترین راه برای تشخیص باتری اصلی سامسونگ
امروزه گوشی های هوشمند در زندگی ما نقش بسیار مهمی دارند.و زندگی کردن بدون آن ها بدون شک برای همه بسیار دشواراست‌. زیرا در حال حاضر بیشتر امور مانند برقراری تماس،انجام دادن کارهای بانکی،پیدا کردن مسیر،گوش دادن موسیقی ،تماشای ویدئو،کارهای اینترنتی و فعالیت در شبکه های اجتماعی ،به وسیله ی گوشی های هوشمند انجام می شود.
بخاطر این که گوشی به یک ابزار بسیار مهم برای انسان تبدیل شده است،کمپانی های سازنده ی آنها ،سعی در بهینه کردن گوشی ها با بزرگ تر کردن صفحه نمایش،استفاده از پردازشگر های بسیار قوی با سرعت خیلی بالا.دوربین های با کیفیت های بالا و مناسب و استفاده از اینترنت تولید می کنند. که همه ی این موارد باعث مصرف بیشتر انرژی باتری می شود.هم چنین شرکت های سازنده برای ظرافت و سبک تر بودن گوشی های هوشمند به نسل باتری های پلیمر و لیتیوم ایون استفاده می کنند.این باتری ها هم انرژی بیشتری نگه می دارند هم وزن سبک تری نسبت به باتری های دیگر دارند.از آن جا استفاده ی ما از گوشی های هوشمند رو به روز در حال افزایش است،این باتری جوابگوی شارژی که ما نیاز داریم نمی باشند،و باید در روز چندین بار باتری را شارژ کنیم.زیاد شارژ کردن موبایل باعث کاهش طول عمر باتری می شود. و بعد از مدتی باید آن را تعویض کنیم.
وقتی که اقدام به خرید گوشی میکنید و به بازار می روید با انواع مدل باتری با قیمت های مختلف رو به می شوید و در بعضی مواقع نیز مدل های یکسان با قیمت های مختلف شما را دچار سردرگمی میکند.در ادامه با آموزش چند روش قصد داریم که شما بتوانید به راحتی باتری اصل را با اطمینان کامل خریداری کنید.
بجز گوشی ها و لوازم جانبی گوشی،که تقلبی آن ها در بازار بسیار شده ،انواع تقلبی باتری و شارژر نیز در بازار به شدت فراوانی پیدا کرده است .
به عنوان مثال باتری گوشی اس ۵ که ظرفیت ۲۸۰۰امپری دارد،.وارد کننده های باتری برای پایین امدن قیمت سفارش این باتری را با ظرفیت کم تری سفارش می دهند.از مهم ترین عامل های اصلی قیمت باتری های پلیمر یا لیتیوم ،ظرفیت این باتری ها می باشد.ظرفیت کم باتری هایی که تقلبی باعث می شود که مانند باتری های اصلی ، شارژ نگه ندارند و زود خالی شوند.بعد از گذشت مدتی باتری باد می کند و باعث اسیب به اجزای موبایل و هم چنین شکستگی درب پشت ،گوشی نیز می شود.
خریداری کردن باتری یا شارژر تقلبی به گوشی آسیب های بسیاری می زند و ممکن است باعث انفجار وآتش سوزی شود.
برای تشخیص باتری اصلی از تقلبی می خواهیم دوباتری سامسونگ مدل جی ۵ و نوت ۴را بررسی کنیم.باتری های اصل به دو صورت به بازار عرضه می شوند با بسته بندی یا بدون داشتن بسته بندی.که بسته بندی برای جلوگیر از نفوذ رطوبت یا گردو خاک مناسب تر است.

البته بعضی از گوشی های هوشمند که تازه به بازار امده اند دارای باتری داخلی(جدانشدنی )هستند.که اولین بار توسط کمپانی اپل به بازار عرضه شد.باتری های داخلی از نوع پلیمری هستند و مثل باتری های لیتیومی دارای برچسب یا اتصالات خاصی نیستند.در باتری های پلیمری همه ی اطلاعات باتری روی باتری پرینت شده است‌.
باتری هایی که قابل تعویض هستند معمولا دارای بسته بندی می باشند.
برای بررسی باتری برچسب روی باتری را جدا کنید ،در باتری های جدید،زیر پوسته ی آن ها یک برچسب سیاه رنگ به نامNFCوجود دارد و باتری های تقلبی فاقد این برچسب می باشند.و فقط یک برچسب مشکی که جنبه ظاهری دارد روی باتزی قرار گرفته است.

 

در باتری های اصلی روی بدنه ی آن ها برند سامسونگ و ظرفیت باتری و کدفنی هک شده است.ولی در باتری های تقلبی،برند سامسونگ مشاهده نمی شود.و مقدار ظرفیت نیز کم تر است هم چنین کیفیت چسبیدن برچسب های روی باتری های اصلی و تقلبی با یک دیگر بسیارتفاوت دارد ،دلیل آن این است که چسباندن برچسب روی باتری های اصلی با دستگاه مخصوص انجام می شود اما چسباندن برچسب روی باتری های تقلبی با دست انجام داده می شود.

تفاوت کیفیت زائده های پلاستیکی با قرار دادن دوباتری اصلی و تقلبی در کناز هم کاملا قابل تشخیص می باشد..
جهت خرید انواع باتری باکیفیت و اورجینال همراه با شش ماه گارانتی میتوانید از فروشگاه آنلاین فونی شاپ اقدام به خرید نمایید.

محل اتصال باتری
محل اتصال باتری در باتری های اصلی و تقلبی کاملا متفاوت و حتی گاهی اوقات سازندگان باتری های تقلبی روی محل اتصال باتری برچسب های زرد رنگ قرار می دهند که به راحتی می توان آن را تشخیص داد

برای خرید باتری های اصلی باید به فروشگاه های معتبر مراجعه کرد،ممکن است باتری های اصلی کمی گرانتر باشند اما سلامت گوشی شما وعملکرد درست آن را تضمین می کند.