سئو اینستاگرام چگونه است؟

سئو اینستاگرام چگونه است؟

فهرست مطالب

اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی که بر پایه عکس و فیلم طراحی شده است، امروزه به یک مکان و پلت فرم بازاریابی تبدیل شده که بیشتر از یک میلیارد کاربر دارد. قطعا با آشنا شدن با این شبکه پرمخاطب می توانید از آن در جهت دلخواه و درست آن استفاده کنید. در این شبکه می توانید بازاریابی کنید و محصولات خود را به کاربران این شبکه نشان دهید، اما این کار نیازمند تکنیک ها و علومی است که می توان به راحتی آن را آموخت. برای دسترسی کاربران این شبکه به پیج و محصولات شما، می توانید از سئو اینستاگرام استفاده کنید.

سئو اینستاگرام چیست؟

سئو اینستاگرام یا بهینه سازی موتور جستجو، می تواند به عنوان ابزاری سودمند و مفید برای افرایش ترافیک سایت شما استفاده شود. به عنوان کسی که می خواهد در صدر لیست موتور جستجو قرار گیرد، باید از تکنیک هایی برای این کار استفاده کنید. باید به یاد داشته باشید که تکینیک های بهینه سازی می تواند مفیدتر از دیگر موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ باشد.

اینستاگرام به طور خودکار صفحاتی که رتبه پیج اینستاگرامی بالاتری دارد را بالاتر از سایر پیج های دیگر نشان می دهد. این کار به نوع خود باعث افزایش بازدید این پیج ها و به دنبال آن افزایش فالوورهای این پیج ها می شود. به این ترتیب تعامل این پیج بالاتر رفته و نمره اعتماد اینستاگرام به این پیج بهتر می شود.

چند ترفند سئو پروفایل اینستاگرام

بهینه سازی پروفایل به عنوان اولین اقدام برای افزایش دسترسی اینستاگرام می باشد. بهینه سازی پروفایل در طولانی مدت می توانید برای پیج شما بسیار مفید واقع شود.

یکی از ترفندهای سئو پروفایل اینستاگرام عمومی کردن پروفایل است. بهتر است برای پروفایل اینستاگرام خود یک تصویر یا برند جذاب را انتخاب کنید تا نظر مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند. نام کاربری شما باید قابل تشخیص و قابل جستجو باشد. به یاد داشته باشید که از یک نام تجاری راحت و قابل دسترسی استفاده کنید. حساب خود را به حساب بیزنیس تغییر دهید و در بیو خود از لینک قابل کلیک استفاده کنید.

تکنیک های رایج سئو کلاه سیاه اینستاگرام

افزایش رتبه یکی از اهداف اکثر پیچ های اینستاگرامی است اما این کار می تواند هم به روش غلط و هم به روش درست آن انجام گیرد. روش های سئو کلاه سیاه روش هایی است که به جای رقابتی منصفانه برای بالا بردن رتبه پیج دست به فریب دادن موتور جستجو می زند و از روش های نادرست به اهداف خود دست می یابد. باید توجه داشت که استفاده بیش از حد از تکنیک های سئو کلاه سیاه، به حضور شما در نتایج جستجو لطمه وارد می کند. چند مورد از این تکینیک ها به شرح زیر هستند:

  • استفاده نادرست و بی رویه از کلمات کلیدی: این کلمات به تعریف گوگل شامل لیستی از شماره تلفن های بلا استفاده و بی معنی، استفاده از متن های طویل از کلمات و یا اسامی شهرها و تکرار غیرطبیعی عبارات یا کلمات یکسان، می باشد.
  • مخفی کاری یا cloaking: در این تکینیک محتوایی که به کاربران ارائه می شود با آنچه به موتورهای جستجو نشان داده می شود متفاوت است. این تکنیک معمولا مورد استفاده سایت های اسپم برای مخفی کردن محتوای خود از ربات ها است.
  • محتوای بی کیفیت: این محتواها ارزشی برای کاربران ایجاد نمی کند. یکی از این محتواهای بی کیفیت کپی محتوای دیگر سایت ها می باشد که توسط الگوریتم پاندا قابل شناسایی است.
  • تکینیک فروش و تغییر: در این تکنیک، پیج محتوایی با موضوعی خاص تولید می کند و پس از کسب مخاطب و رسیدن به رتبه دلخواه در نتایج جستجو، محتوایی دیگری جایگزین می شود.

بهترین روش افزایش فالوور در اینستاگرام چیست؟

برای محبوبیت پیج در اینستاگرام می توانید از روش های اصولی استفاده کنید که بتواند در مدت کوتاهی پیج شما را به پیجی پرطرفدار و محبوب تبدیل کند و در عین حال غیر قانونی و فریب دهنده نباشد. در ادامه به برخی از این روش ها اشاره می کنیم:

  • پروفایل جذاب: پروفایل به عنوان اولین تصویری که مخاطب از پیج شما می بیند می تواند در ایجاد انگیزه برای دنبال کردن پیج شما در کاربران بسیار موثر باشد. در پروفایل خود از تصاویری خلاقانه و جذاب استفاده کنید تا کاربران جذب پیج شما شوند و در پی دنبال کردن آن برآیند.
  • استفاده از هشتگ ها: به همراه قابلیت جدید اینستاگرام به عنوان فالو کردن هشتگ ها، این قابلیت توانایی معرفی پیج شما به آن دسته کاربران دنبال کننده هشتگ خاص را می دهد و خود نوعی تبلغ برای شما به حساب می آید. مثلا برای تبلیغ پیج خود می توانید از هشتگ های مرتبط و یا پرمخاطب مانند هشتگ تورقشم و یا هشتگ کیش استفاده کنید.
  • راه اندازی مسابقات در اینستاگرام: این مسابقات این امکان را به شما می دهد تا کاربران و شرکت کنندگان در مسابقه را در معرفی پیج شما به دوستان خود ترغیب کند. به این ترتیب در مدتی کوتاه شاهد افزایش چشم گیر فالوورهای خود خواهید بود.

از دیگر ترفندها میتوان به استفاده از ربات اینستاگرام، تبلیغ در پیج های مربتط با حوزه شما،تگ کردن لوکیشن، تولید مستمر محتوا و استفاده از سوالات چالشی، اشاره کرد.