سئو تمام چیزی است که یک سایت نیاز دارد؟

سئو تمام چیزی است که یک سایت نیاز دارد؟

فهرست مطالب

سئو اهمیت خیلی زیادی در پیشرفت یک سایت دارد، اما آیا همه چیز تنها به سئو بستگی دارد؟
پاسخ به طور قطع خیر است. سئو بخشی از نیاز یک وب مس‌تر برای راه اندازی یک سایت موفق است؛ بنابر این یک سایت زمانی موفق است که به تمام فاکتورهای لازم به درستی عمل کنید. حال اینکه این فاکتور‌ها چه هستند؟ در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت.

متاسفانه با بزرگتر شدن مساله ی اهمیت سئو و نقش مهمی که ان در ایجاد یک سایت موفق دارد به نوعی یک بازار کار کاذب و پوچ برای تعدادی از افراد و شرکت ها پدید آمده که با استفاده از نام سئو و به نام سئوکار هر روز از سایت‌های تازه کار مبالغ بسیار هنگفتی دریافت کنند و به آن‌ها وعده وعیدهای دروغین بدهند. گا‌ها حتی مدیران وب سایت‌های با سابفه و بزرگ هم به دام اینگونه افراد می‌افتند.

سئو تمام چیزی است که یک سایت نیاز دارد؟
اما دلیل این اشتباه چه می‌تواند باشد؟ از نظر ما یکی از مهم‌ترین دلایل آن تکیه بی‌اساس به سئو و فراموش کردن ده‌ها و بلکه صد‌ها فاکتور و عامل مهم دیگر در پیشرفت یک سایت است. به طور مثال به سایتی مثل یاهو توجه کنید که چطور به زیر‌ترین نکات سئو در ساختار خود توجه کرده!
یاهو هزینه‌های هنگفتی را برای سئو کردن خود به بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا پرداخته، با همه این موارد سقوط ۵ درصدی ارزش تبلیغاتی یاهو و به تبع برکناری تعدادی از مدیران یاهو و تغییرات بزرگ در یاهو (که احتمالا خود شما نیز آن‌ها را حس کرده‌اید)، خود بهترین مثال برای اثبات حرف ماست!
حال یک شرکت خوب و ایده آل در زمینه سئو چگونه شرکتی باید باشد؟ در کنار سئو، فاکتور‌های مهم چه هستند؟
بهترین شرکت، روراست‌ترین شرکت خواهد بود. یک شرکت سئوی خوب هیچ وقت به شما تعهدی در قبال افزایش پیج رنک نخواهد داد. بهتر نیست اطلاعات کامل را از شرکت دریافت کنید و خود دست به اصلاح خود بزنید؟ یکی از مهم‌ترین وظایف اینگونه شرکت‌ها افزایش چگالی تعدادی از کلمات کلیدی در سایت هاست و این امر امکان پذیر نیست جز با همکاری و تلاش خود وبمس‌تر. اگر سایت خود را به یک شرکت سپردید و بدون تغییر جایگاه در موتورهای جستجو، شاهد افزایش ورودی بودید، بهتر است کمی نگران شوید!
سئوکار حرفه‌ای کسی است که به شما وعده‌های غیر معقول ندهد. هیچ کس جز معدود کارمندان گوگل اطلاعی از ویژگی‌های اپدیت بعدی ندارند و هیچ کس نمی‌داند چه سایتی پیشرفت خواهد کرد چه سایتی پسرفت؛ پس اگر سایتی به شما مثلا قول رنک ۲ یا ۳ داد بدانید که یک جای کار مشکل دارد! شاید شما در اپدیت اول رنک بگیرید اما احتمال افت شما در اپدیت بعدی بسیار زیاد می‌باشد چون در هر اپدیت تعدادی از الگوریتم‌های گوگل تغییر می‌یابند. گوگل در یکی از اعلامیه‌های خود در ماه ژانویه امسال اعلام کرد که ممکن است گوگل در هر آپدیت به یک الگوریتم توجه بیشتری داشته باشد.
در رابطه با اینکه چه عواملی جز سئو در پیشرفت سایت اهمیت دارند و مهم‌ترین فاکتورهای پیشرفت یک سایت چه مواردی می‌توانند باشند به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

۱. شبکه‌های اجتماعی
۲. طراحی سایت
۳. برررسی امار بازدید
۴. استفاده از تبلیغات و مخصوصا ایمیل‌های گروهی
۵. کیفیت مطالب و بررسی علاقه مندی‌های بازدید کننده‌ها

 

لینک این مطالب درانجمن: سئو تمام چیزی است که یک سایت نیاز دارد؟