سئو خارجی چیست؟ مهمترین عوامل تقویت در سئو خارجی

سئو خارجی چیست؟ مهمترین عوامل تقویت در سئو خارجی

فهرست مطالب

وب سایت زیبایی ایجاد کرده­ اید ولی  هنوز افزایش فروش را در کار خود احساس نمی­کنید؟ متأسفانه حتی بهترین گرافیک و مجموعه­ی خوب نیز گاهی برای جذب مشتری کافی نیست .تنها تضمین سود بیشتر، موقعیت­یابی وب سایت به گونه­ای که در بالای لیست موتورهای جستجوی گوگل قرار گیرد، می­باشد. زمانی که در صفحه­ی اول گوگل هستید، مورد توجه مشتری بالقوه قرار خواهید گرفت. وجود وب سایت، در خط مقدم موتورهای جستجو، جریان مداوم مشتریان جدید را برای شما تضمین می­کند. پیاده سازی قوانین سئو خارجی می­تواند به دیده شدن وب­سایت شما کمک کند.

درباره­ی سئو خارجی

سئو چیست؟ بهینه سازی موتورهای جستجو که اغلب به اختصار، سئو نامیده می­شود، پایه و اساس بازاریابی دیجیتال است. وب سایت­های زیبا اگر در نتایج جستجوی گروه هدف مربوطه از گوگل ظاهر نشوند، ارزش ندارند!

سئو امروزه به دو قسمت سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم بندی می شود؛

  • سئو داخلیاشاره به تمام فعالیت­هایی دارد که داخل صفحه سایت انجام می­شود و به بررسی فعالیت­های نوشته شده می پردازد مانند توضیحات،  عکس، متن و غیره.
  • سئو خارجیشامل تکنیک هایی است که بیرون از سایت به منظور بهینه سازی آن انجام می شود شامل فعالیت در شبکه های اجتماعی، فعالیت در فروم ها و غیره .

در این مقاله چند تکنیک سئو خارجی که به بهینه سازی سایت شما کمک می کند، معرفی می­شود.

رابطه­ی الگوریتم گوگل و سئو خارجی

الگوریتم های گوگل مسئول همه چیز هستند که وب سایت را ارزیابی می­کنند و سپس موقعیت آن را در نتایج جستجوی ارگانیک مشخص می­کنند. چگونه این کار را انجام می­دهند؟ بیش از 200 فاکتور، رتبه بندی مختلف موقعیت وب سایت را تعیین می­کند.

هنگام انجام موقعیت مکانی یک وب سایت معین، سئوخارجی باید معیارهای زیادی را برای سئو سایت در رتبه بندی گوگل رعایت کند. بنابراین، موقعیت یابی وب سایت یک فرآیند دشوار و وقت گیر است، زیرا همه­ی عوامل رتبه بندی باید به طور سیستماتیک برای بهبود یا حفظ موقعیت های بالا در گوگل کنترل شوند. مهمترین عوامل عبارتند از:

  • بهینه سازی وب سایت: شامل تمام عناصرفنی موجود در وب سایت است. مهمترین فعالیت­ها در زمینه بهینه سازی وب سایت عبارتند از: صحت از HTML ، سرعت وب سایت، پاسخگویی وب سایت، نسخه تلفن همراه وب سایت، پروتکل امن، اعتبارسنجی­ها، ساختارهای سرصفحه ، قرار دادن کلمات کلیدی در زیر صفحات و کل وب سایت می باشد.
  • در مورد بقیه کسب وکارها نقد و بررسی بنویسید یا این کار را از کاربران بخواهید و آن را وب سایت یا شبکه های اجتماعی خود قرار دهند. باین کار هترین منبع برای سئو خارجی است چراکه می تواند لینک های زیادی را به سایت شما هدایت کند.
  • به اشتراک گذاری عکس: اگر عکس­های استفاده شده در وب­سایت، در وب سایت های به اشتراک گذاری عکس مانند فلیکر، پیکاسا و غیره به اشتراک بگذارید، بقیه افراد می توانند عکس های شما را مشاهده کنند و زیر آن کامنت گذاشته و اگر عکسی نظر آن ها را به خود جلب کرد، با لینکی که شما قرار دادید، وارد سایت شما شوند.
  • محتوای موجود در صفحه: گوگل یک موتور جستجوی محتوا است، بنابراین یک عامل رتبه بندی بسیار مهم است. این الگوریتم کیفیت، حجم و منحصر به فرد بودن متون موجود در سایت را ارزیابی می کند. مسئله بسیار مهم اشباع ماهرانه متون با عبارات کلیدی است.
  • بازاریابی محتوا: یکی از تکنیک های سئو خارجی، بازاریابی محتوامی باشد. بهترین راهی آن، نوشتن نظر خود به همراه لینک اصلی سایت در بلاگ های دیگر سایت ها می باشد. این لینک توسط موتورهای جستجو مورد جست­وجو قرار می گیرد و باعث افزایش رتبه سایت شما می­گردد.
  • یکی از بهترین تکنیک های سئو خارجی برای افزایش رتبه سایت می­باشد که لازم است آخرین پست و صفحات ایجاد شده خود را در سایت های بوکمارک قرار دهید. موتورهای جستجو به هر لینک و مطلبی که داخل این سایت ها قرار داده می شود، امتیاز ویژه ای می دهند.
  • پیوندها به یک وب سایت: تعداد پیوندهای وب سایت از وب سایت های دیگر باعث افزایش رتبه بندی وب سایت می­شود. الگوریتم موتور جست­وجو کیفیت پیوندها را ارزیابی می­کند. قابل ذکر است فقط پیوندهای وب سایت های محبوب و به روز شده باارزش هستند.
  • گوگل وقتی مطالب کپی شده را مشاهده کند سریعا آن را جریمه می کند. برای اینکه رعایت حق کپی را بکنید، بهتر است در قالب یک لینک منبع اصلی را معرفی کنید. وقتی شما منبع اصلی را معرفی کنید، این کار باعث افزایش محبوبیت سایت شما بین دیگران می گردد. که باعث بهبود رتبه سایت در سئو خارجی می باشد.
  • یک فروشگاه اینترنتی برای افزایش سئو خارجی و فروش محصولات خود می تواند از شبکه ها و سایت های فروش محصولات آنلاین کمک بگیرد.
  • بازاریابی ویدئو: همانطور که می دانید در بازاریابی اینترنتی، تاثیر ویدئو و عکس، خیلی بیشتر از متن می باشد. سایت هایی وجود دارند که می توان ویدئو های مربوط کسب و کار خود را در آن قرار داد و لینک صفحه مربوط به ویدئو خود را در آن قرار داد.

نتیجه گیری

بازاریابی اینترنتی راه موفقیت بسیاری از شرکتهایی است که مایل به جذب مشتری با کمک یک کانال مدرن برای توزیع کالا و خدمات هستند ، که بدون شک اینترنت است. موفقیت کسب و کار شما بستگی به قرار گرفتن در صف اول نتایج ارگانیک دارد .تنها با زیر طبقه بندی رقبای خود می توانید مطمئن باشید که ترافیک وب سایت شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و این در نهایت به فروش کالا یا خدمات تبدیل می شود که همه­ی این ها با رعایت نکات سئوخارجی امکان پذیر است.