در مقاله قبل در مورد Canonical Url برای شما توضیح دادیم در این مقاله قصد داریم در مورد موارد استفاده از این تگ مفید و تاثیر ان در سئو برای شما توضیح بدهیم.
امیدواریم این سری مقالات مربوط به این تگ مورد توجه واقع شود و برای شما مفید باشد.
حالا سوالی که پیش میاید این است که موارد استفاده از این تگ در کجا میباشد و چگونه باید از ان استفاده کرد.
بسیاری از مدیران وب سایت ها با مشکل صفحات یکسان برخورد میکنند صفحاتی که دارای محتوای یکسان هستند ولی Url های انها متفاوت در اینجا این مشکلات پیش میاید:
1.موتوهای جست و جو نمیدانند کدام یک از صفحات را مورد بررسی قرار دهند و ایندکس کنند.
2.موتورهای جست و جو نمیدانند در بخش نمایش نتایج جست و جو کدام یک از صفحات را به نمایش در اورند.
3.موتورهای جست و جو نمیدانند کدام یک از صفحات را بر اساس فاکتورهای مورد بررسی خود بیشتر رنک بدهند.
زمانی که این اتفاق می افتد مدیران وب سایت ها با مشکل از دست دادن بازدید کننده و از دست دادن مقام و رتبه ی خود در موتورهای جست و جو رو به رو میشوند که نتیجه ی ان از دست دادن رنک خود میباشد همچنین این امر موجب ان شده که رنکی که به هر صفحه داده میشود تقسیم بر تعداد صفحات شده و مقدار پایینی به دست بیاید.برای رفع این مشکل مدیران وب سایت ها یا کسانی که وظیفه ی بهینه سازی وب سایت ها را برعهده دارند ( سئوسازی) شروع به استفاده از این تگ میکنند:
این مقاله اموزش سئو توسط سئوموز ترجمه شده و تغییرات و توضیحات اضافه شده اختصاصی سئوموز فارسی میباشد
Canonical Url Tag :
<link rel=”canonical” href=”http://www.seomoz.org/blog” />