مشاهده نتایج هم‌زمان با تایپ در گوگل Google Instant

مشاهده نتایج هم‌زمان با تایپ در گوگل Google Instant

فهرست مطالب

google-instant-search-as-you-type

درباره Google Instant چه میدانید

قطعا تا به حال با سرچ کلمه ای در گوگل ( گوگل اینستنت ) به پیشنهاداتی که گوگل ارائه میده برخورد کردید این نتایج به جهت تسریع در امر نمایش نتایج مرتبط خیلی کاربرد داره و نیاز به تایپ کامل کلمات نیست که در این مقاله توضیح داده شده و اگر ، مرورگر شما این قابلیت رو نداره علت رو هم میتونید در ادامه این مطلب بخونید.

گوگل اینستنت یک برنامه بهبود جستجو است که نتایج جستجو را در حین نوشتن شما نشان می‌دهد. به منظور کمک به شما در کسب نتایج بهتر و سریع‌تر جستجو ،  رویکرد فنی اصلی گوگل این است که افراد آهسته تایپ می‌کنند ولی سریع می‌خوانند، معمولاً بین ضربات کلید ۳۰۰ میلی ثانیه طول می‌کشد، اما نظر انداختن به بخش دیگری از صفحه فقط ۳۰ میلی ثانیه (یک دهم آن زمان!) طول می‌کشد. این یعنی اینکه شما می‌توانید در حین نوشتن صفحه نتایج را از نظر بگذرانید.

وقتی شروع به تایپ عبارت جستجویتان می‌کنید، گوگل اینستنت چیزی را که به دنبالش هستید پیش‌بینی می‌کند و نمایش نتایج برای جستجو را شروع می‌کند. اگر نتایج مورد نظرتان را نمی‌بینید، همچنان به تایپ ادامه دهید تا نتایج به روز شوند.

واضح‌ترین تغییر این است که شما محتوای مورد نظر خود را بسیار سریع‌تر پیدا می‌کنید زیرا مجبور نیستید کلمات جستجوی خود را به طور کامل بنویسید، یا حتی « جستجو » را فشار دهید. تغییر دیگر این است که مشاهده نتایج در حین نوشتن به شما کمک می‌کند با ارائه بازخورد فوری، کلمات جستجوی بهتری را تنظیم کنید. اکنون می‌توانید جستجوی خود را در حین حرکت تغییر دهید تا وقتی که نتایج دقیقاً با آنچه می‌خواهید منطبق باشد. پس از مدتی، ممکن است از خود بپرسیم چگونه جستجو تاکنون با روش‌های دیگری انجام می‌شده است.

مزایا

جستجوهای سریع‌تر: با پیش‌بینی جستجوی خود و نمایش نتایج قبل از پایان تایپ، Google Instant می‌تواند ۲ تا ۵ ثانیه در هر جستجو صرفه‌جویی کند.

پیش‌بینی‌های هوشمندانه‌تر: حتی وقتی شما دقیقاً نمی‌دانید در جستجوی چه هستید، پیش‌بینی‌ها شما را در جستجو راهنمایی می‌کنند. پیش‌بینی برتر مستقیما در کادر جستجو به رنگ خاکستری نشان داده می‌شود، بنابراین می‌توانید به محض دیدن آنچه لازم دارید تایپ کردن را متوقف کنید.

نتایج فوری: شروع به تایپ کنید، نتایج درست جلوی چشمان شما ظاهر می‌شوند. تا الان شما مجبور بودید کلمات جستجو را به طور کامل تایپ کرده، روی کلید Enter بزنید و امیدوار باشید نتایج درست را مشاهده کنید. اکنون نتایج در حین تایپ کردن شما فوراً نمایش داده می‌شوند، و در هر قدم به شما کمک می‌کنند که ببینید به کجا هدایت می‌شوید.

آیا می‌دانید:

  • قبل از Google Instant، وارد کردن یک کلمه جستجو بیش از ۹ ثانیه وقت جستجوگر را می‌گرفت، و نمونه‌های بسیاری از جستجوها وجود دارند که تایپ آنها ۳۰ تا ۹۰ ثانیه وقت گرفته است.
  • استفاده از Google Instant می‌تواند ۲ تا ۵ ثانیه در هر جستجو صرفه‌جویی کند.
  • اگر همه در سراسر جهان از Google Instant استفاده کنند، تخمین می‌زنیم که روزانه بیش از ۳.۵ میلیارد ثانیه صرفه‌جویی شود. این یعنی ۱۱ ساعت صرفه‌جویی در هر ثانیه.
  • ۱۵ فن‌آوری جدید به قابلیت عملکرد Google Instant کمک می‌کنند.

تغییر تنظیمات نتایج جستجوی فوری

توجه: اگر می‌خواهید تنظیم Google Instant در همه مرورگرهایی که استفاده می‌کنید یکسان باشد، حتماً قبل از به‌روزرسانی تنظیماتتان، به سیستم حساب Google خودتان وارد شوید.

  1. در رایانه یا رایانه لوحی به صفحه تنظیمات جستجو بروید.
  2. ‫در قسمت «پیش‌بینی‌های Google Instant»، انتخاب کنید چه زمانی Google باید نتایج را هم‌زمان با تایپ، به شما نشان دهد.
  3. ذخیره را انتخاب کنید.

google-instant

نتایج فوری از کجا ارائه می‌شوند

جستجوهای احتمالی مشاهده شده بر اساس جستجوهای افراد دیگر و محتوای صفحه‌های وب فهرست‌برداری‌ شده توسط Google ارائه می‌شوند.

نتایج فوری نشان داده نمی‌شوند

اگر Google Instant روشن است اما نتایج جستجوی فوری را نمی‌بینید، موارد زیر را بررسی کنید.

تنها در صورتی پیش‌بینی‌ها را می‌بینید که سرعت اینترنت شما به اندازه کافی سریع باشد.

آزمایش کنید که آیا مشکل از سرعت است

  1. به صفحه تنظیمات جستجو بروید.
  2. ‫در قسمت «پیش‌بینی‌های Google Instant»، انتخاب کنید چه زمانی Google باید نتایج را هم‌زمان با تایپ، به شما نشان دهد.
  3. ذخیره را انتخاب کنید.
  4. به نوشتار خاکستری که زیر «تنها زمانی که رایانه من از سرعت کافی برخوردار است» نشان داده می‌شود، نگاه کنید.
    • اگر می‌بینید که Instant اکنون برای جستجوی وب روشن است، مشکل از سرعت نیست.
    • اگر می‌بینید که Instant اکنون برای جستجوی وب خاموش است، مشکل از سرعت است.

روش‌هایی برای بهبود سرعت

  • به آخرین نسخه از مرورگر ارتقا دهید.
  • اگر در حال تماشای ویدئوی آنلاین و یا دانلود فایلی هستید آنها را قطع کنید.
  • به یک رایانه جدیدتر ارتقا دهید.
  • به یک اتصال اینترنت سریع‌تر ارتقا دهید. برای مثال اگر اتصال اینترنت شماره گیری (dial-up)‌ دارید، آن را به یک اتصال اینترنت ADSL  تغییر دهید.

فقط در صورتی که الگوریتم گوگل ایده خوبی از آنچه به دنبالش هستید داشته باشد، نتایج را هم‌زمان با تایپ می‌بینید. بنابراین اگر بعد از تایپ چند حرف اول جستجویتان، نتایج Google Instant را نمی‌بینید، تایپ حروف بیشتری را امتحان کنید. اگر کار نمی‌کند، برای دیدن نتایج، Enter را فشار دهید.

  • نتایج Google Instant فقط از صفحه اصلی Google یا یک صفحه از نتایج جستجوی Google کار می‌کند.
  • Google Instant بر روی Firefox 3 و بالاتر، Safari 5 و بالاتر، Internet Explorer 9 و بالاتر یا Google Chrome 5 و بالاتر کار می‌کند. اگر از یک مرورگر قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، برای مشاهده نتایج فوری باید آن را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید.
  • در دامنه‌ای از Google یا زبانی هستید که Google Instant از آن پشتیبانی نمی‌کند.
5 دیدگاه
  1. چطوری میشه آخه ؟؟؟؟ این یعنی ۱۱ ساعت صرفه‌جویی در هر ثانیه. اگه ساعته پس چطوری در یه ثانیه 11 ساعت صرفه جویی میشه؟؟؟ لطفا ویرایشش کنین
    1. سلام محمد رضا عزیز . اول خیلی ممنونم که مقاله رو با دقت مطالعه کردید و در جواب شما که فرمایش کردید اشتباه نوشته شده و ویرایش کنیم باید بگم که منطور از 11 ساعت صرفه جویی در هر ثانیه این هستش که برای جستجوگر گوگل و تخمینی که از کلیه جستجوها زده شده محاسبه شده . لطفا این متن رو مجدد با دقت بخونید: قبل از Google Instant، وارد کردن یک کلمه جستجو بیش از ۹ ثانیه وقت جستجوگر را می‌گرفت، و نمونه‌های بسیاری از جستجوها وجود دارند که تایپ آنها ۳۰ تا ۹۰ ثانیه وقت گرفته است. استفاده از Google Instant می‌تواند ۲ تا ۵ ثانیه در هر جستجو صرفه‌جویی کند. اگر همه در سراسر جهان از Google Instant استفاده کنند، تخمین می‌زنیم که روزانه بیش از ۳.۵ میلیارد ثانیه صرفه‌جویی شود. این یعنی ۱۱ ساعت صرفه‌جویی در هر ثانیه.
دیدگاه ها بسته شده اند.