نکات مهم در خرید بدلیجات چیست؟

نکات مهم در خرید بدلیجات چیست؟

فهرست مطالب

از زمان قدیم استفاده از زیورآلات برای خانم‌ها بسیار مرسوم بوده است. در ایران باستان نیز استفاده از بدلیجات و زیورآلات بخش مهمی از پوشش بوده است. علاوه بر این نقل‌قول‌های زیادی در قرآن نیز از اهمیت استفاده از زیورآلات بیان شده است. برای مثال در سوره حج آیه 23 این‌طور ذکر شده است: «خداوند کسانی را که کارهای شایسته انجام داده‌اند در باغ بهشتی وارد می‌کند که در آنجا دستبندهایی از طلا و مروارید زینت می‌شوند.» امروزه نیز بسیاری از خانم‌ها به‌جای صرف هزینه بالا برای خرید طلا، تمایل بیشتری به استفاده از بدلیجات دارند. وجود تنوع بالا، طرح‌های جدید و امروزی و هزینه پایین‌تر تنها بخشی از دلایل استفاده بدلیجات به‌جای طلا است. اما نکات بسیاری وجود دارد که قبل از خرید بدلیجات باید به آن توجه نمایید و در این مطلب به بررسی آن می‌پردازیم.

نکته اول در خرید بدلیجات: جنس بدلیجات

امروزه انواع بدلیجات در طرح‌ها و جنس‌های مختلف تولید و به فروش می‌رسند که با شناخت جنس هرکدام و بررسی ویژگی‌های آن می‌توانید محصولی را خریداری نمایید که با خواست و انتظار شما مطابق داشته باشد. در این قسمت به بررسی جنس‌های مختلف بدلیجات می‌پردازیم:

·آب نقره

آب نقره در واقع روکشی است که بر روی انواع مختلف بدلیجات کار می‌شود و دارای ضخامت‌های مختلفی است. با وجود شباهت زیاد آن به نقره اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بدلیجات آب نقره با گذشت زمان تغییر رنگ می‌دهند و رنگ آن رو به زردی می‌رود.

·تیتان

این فلز زیبا و پرکاربرد نیز با وجود داشتن رنگ سفید اما میزان براق بودن آن کمتر از طلای سفید است و با استفاده پی‌درپی از میزان براق بودن آن کم می‌شود.

·رادیوم:

این فلز نیز با ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شود اما نکته مثبت آن نسبت به دو فلز قبلی این است که حتی ضخامت‌های پایین این فلز عمر طولانی داشته و رنگ پایدارتری خواهد داشت. نکته مهم دیگر در خصوص رادیوم این است که افراد مختلف به آن کمترین حساسیت را نشان می‌دهند.

·استیل:

این فلز مرغوب که آن را با نام بدلیجات رنگ ثابت نیز می‌شناسند، به‌هیچ‌عنوان تغییر رنگ نمی‌دهد و ماندگاری بالایی دارد. بسیاری از شرکت‌های معتبر و جهانی در حیطه بدلیجات نیز بسیاری از محصولات خود را با استیل تولید می‌کنند.

نکته دوم در خرید بدلیجات: ویژگی‌های ظاهری شما

در هنگام خرید بدلیجات یا به‌طورکلی زیورآلات گوناگون همواره باید ویژگی‌های ظاهری خود را در نظر بگیرید. در ادامه تعدادی از این موارد را بررسی می‌کنیم که از لحاظ زیبایی‌شناسی توصیه می‌شود:

  • رنگ پوست سفید: هنگام انتخاب بدلیجات همواره به رنگ پوست خود توجه داشته باشید. مثلاً برای افرادی با پوست سفید یخی استفاده از بدلیجات نقره‌ای توصیه می‌شود تا جلوه درخشان پوستشان بیشتر دیده شود.
  • رنگ پوست گندمی: استفاده از بدلیجاتی با رنگ‌های طلایی و رز گلد برای این افراد مناسب‌تر است.
  • رنگ پوست سبزه: برای این افراد نیز استفاده از رنگ‌های طلایی و نقره‌ای توصیه می‌شود.
  • به افراد قدبلند با هیکل درشت توصیه می‌شود که از گردنبندهای 45 سانتی استفاده کنند.
  • افراد با قد متوسط به‌راحتی می‌توانند از هر مدل گردنبند استفاده کنند.
  • به افراد با قد کوتاه هم توصیه می‌شود که به‌جای گردنبندهای گرد، از گردنبندهای V شکل استفاده نمایند.
  • برای افرادی با صورت گرد، پیشنهاد می‌شود که از گردنبندهای 70 تا 80 سانتی استفاده کنند.
  • افرادی با صورت کشیده نیز بهتر است از گردنبندهای کوتاه استفاده کنند تا کشیدگی صورتشان کمتر دیده شود. علاوه بر این گردنبندهای U شکل نیز برای این افراد مناسب است.

نکته سوم: انتخاب گوشواره

برای انتخاب گوشواره هم باید به ویژگی‌های ظاهری خود توجه کنید برای مثال:

  • به افرادی با قد کوتاه گوشواره با طرح هندسی توصیه می‌شود.
  • به افرادی با قد متوسط می‌توانند از سایر مدل‌های بدلیجات استفاده کنند.
  • به افراد قدبلند هم استفاده از گوشواره‌های آویز دار و بلند توصیه می‌شود.

نکته چهارم: انتخاب انگشتر

پس از تعیین سایز انگشت خود و انتخاب سایز انگشتر این موارد را برای خرید بدلیجات به شما توصیه می‌کنیم:

  • کسانی که انگشتان بلندی دارند به‌راحتی می‌توانند از تمام مدل‌های انگشتر استفاده نمایند.
  • برای افرادی با انگشت‌های چاق و پهن، استفاده از انگشترهای ضخیم و بزرگ مناسب است.
  • افرادی که انگشت‌های کوتاه دارند نیز، بهتر است که از انگشترهای بندانگشتی که روی بند اول انگشتان قرار می‌گیرد، استفاده کنند.

نکات پایانی در خصوص خرید بدلیجات

به یاد داشته باشید که برای انتخاب دستبند نیز همواره باید سایز مچ دستتان را مدنظر قرار دهید. دستبند برای اینکه جلوه خوبی داشته باشد نباید خیلی تنگ یا خیلی آزاد باشد. همچنین با انتخاب بدلیجات با کیفیت از حساسیت به بدلیجات پیشگیری کنید. به‌طورکلی به افرادی با دست‌های کوچک دستبندهای ظریف و نازک، برای دست‌های متوسط استفاده از دستبند ضخیم و درشت و برای دست‌های بزرگ به‌غیراز دستبندهای ظریف، استفاده از هر دستبندی توصیه می‌شود. امیدواریم که مطالب فوق برای شما کامل و مفید بوده باشد.