نکات مهم در زمان اجاره خودرو های مختلف

نکات مهم در زمان اجاره خودرو های مختلف

فهرست مطالب

هر شخصی که قصد اجاره خودرو  با راننده دارد قطعا در پروسه اجاره، استفاده و تحویل لازم است یک سری نکات را رعایت کند. خودروهای اجاره ای چند سالی است مورد توجه افراد زیادی واقع شده اند و همیشه یک سری افراد در شرایط خاص به دنبال این خدمات هستند. در گذشته بیشتر افراد چندان با کالای اجاره ای احساس خوبی ندارند اما رفته رفته سبک زندگی افراد، مشکلات فردی و کارها و گسترش تجارت سبب شد تا بیشتر افراد ناخودآگاه مجبور هستند در شرایطی خاص ماشین اجاره کنند.

اما اگر از بعد دیگر به این قضیه نگاه کنیم همیشه شرایط  اجاره ماشین  با راننده  برای همه ی افراد فراهم نیست و متقاضیان زیادی هستند که نمی توانند از این خدمات استفاده کنند. دلیل عدم انتخاب بیشتر افراد به شرایط سخت اجاره برمی گردد. قطعا همه شما می دانید که برای اجاره هر چیزی لازم است تا تضمینی در قبال آن به دارنده کالا یا خدمات بدهید. شرکت های اجاره دهنده هم دقیقا همین سیاست را اعمال می کنند و تمام افرادی که برای اجاره کردن خودرو مراجعه می کنند از قبل برای جور کردن تضمین تصمیمات خود را گرفته اند.

نکات لازم حین اجاره خودرو برای کاهش خطرات احتمالی

تمام شرکت هایی که در حوزه اجاره خودرو فعال هستند یک سری دستورالعمل اختصاصی دارند. یکی از مهمترین نگرانی هایی که افراد حین اجاره خودرو دارند مشکلاتی است که ممکن است در تایم اجاره اتفاق بیفتد مثلا خودرو تصادف کند و خسارت و مشکل ببیند حال اگر خودرو از مدل های تشریفاتی و لوکس باشد ممکن است این ضرر ها چندین برابر شود همین موضوع دلیلی است تا افراد کمتر سراغ اجاره بروند. اما در آراد سیر این مشکل تا حدودی رفع شده و با بیمه کردن خودرو نگرانی متقاضیان را رفع کرده است. تمام خودروهای این مجموعه بیمه شده هستند و اگر اجاره گیرنده دچار سانحه ای شود مقدار زیادی از خسارت ها را بیمه جبران خواهد کرد.

زمانی که خودرو را بدون راننده اجاره می کنید کاملا در برابر خودرو مسئول هستید و باید از قطعات و لوازم خودرو به خوبی مراقبت کنید و برای جلوگیری از اتفاقاتی از قبیل تصادفات تمام قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنید. شما پس از امضای قرارداد اجاره و تحویل خودرو باید ضامن سلامت خودرو باشید و متعهد شوید که کاملا بر اساس اصول و قوانین رانندگی می کنید. اگر حین رانندگی جریمه شوید بایستی خودتان مبلغ جریمه را پرداخت کنید.

پیش از آنکه به فکر اجاره ماشین باشید بهتر است اهداف خود را از اجاره تعیین کنید معمولا افراد با اهداف انجام کارهای معمول روزانه، مراسمات خاص از قبیل تولد، عروسی، ترحیم و …، استقبال میهمانان ویژه در شرکت ها و سازمان های اداری، برای سفر و گردش گردشگران و … خودرو اجاره می کنند. زمانی که هدف را تعیین می کنید به راحتی می توانید مدل خودرو خود را انتخاب کنید چون قطعا شما برای انجام کارهای روزانه خود یک خودروی لوکس و تشریفاتی اجاره نمی کنید.

معمولا افراد برای مسافرت های بین شهری با مسافت طولانی از خودرویی با کیفیت با بیمه خوب استفاده می کنند. از آنجا که شما در آراد سیر گزینه های متنوعی پیش روی خود دارید پس به راحتی می توانید از بین مدل های مختلف با توجه به نیازتان خودرو انتخاب کنید.

در بیشتر مواقع شرکت ها و سازمان های اداری قصد جابجایی میهمانان و مقامات مهم شرکت را دارند در این شرایط یک خودروی لوکس و تشریفاتی می تواند در نشان دادن قدرت و کیفیت شرکت شما بسیار تاثیر گذار باشد.

قوانین راهنمایی و رانندگی در اجاره خودرو

شما ممکن است یک خودرو را اجاره کنید و با تصور اینکه با اجاره خودرو قوانین رانندگی مشمول شما نمی شود بخواهید تخلف کنید. در قوانین راهنمایی و رانندگی شما اگر با وسیله نقلیه تخلف کنید و راننده وسیله باشید متخلف شناخته می شوید و با توجه به تخلفی که انجام داده اید مشمو جریمه و مجازات خواهید شد پس به هوای اینکه اجاره ماشین مشمول جریمه نمی شود قوانین را زیر پا نگذارید. در کل هر گونه تخلفی بر عهده ی راننده می باشد و مالک خودرو هیچ مسئولیتی در قبال تخلفات پیش آمده ندارد.

مزایای اجاره خودرو

بیشتر افراد توانایی خرید خودروهای لوکس و گران قیمت را ندارند و در عین حال آرزوی سوار شدن این خودروها را بر دوش می کشند. اجاره خودرو امکان سوار شدن خودروی رویاییتان را فراهم می کند. با آپشن اجاره شما مجبور به پرداخت هزینه های نگهداری خودرو نیستید.

از مزایای دیگری که شما را به سمت اجاره کردن خودرو می کشاند عدم نیاز به پرداخت هزینه های بیمه می باشد. از آنجا که خودروهای لوکس از هزینه بیمه بالایی برخوردارند پس شما از این آیتم معاف خواهید شد و شرکت موظف است تمام این هزینه ها را به موقع پرداخت نماید.

یک آیتم جذابی که اجاره خودرو به همراه دارد این است که شما می توانید خودروی خود را با راننده اجاره کنید. در این شرایط شما نیازی به پرداخت هزینه های سوخت و استهلاک

نیستید و مسئولیتی بابت خودرو نخواهید داشت. اگر شما از اراد سیر اجاره خودرو با راننده را درخواست کنید نیازی به تامین سند و مدارک ندارید و تنها با کارت شناسایی و پرداخت مبلغ اجاره، خودرو در اختیارتان قرار داده می شود.

اگر تشریفاتی پیش رو داشته باشید می توانید بهترین و لوکس ترین خودروها را در اراد سیر بدون سند ملکی اجاره کنید. در این شرایط شما هنگاه عقد قرارداد قسمتی از مبلغ اجاره را پرداخت می کنید و مابقی آن را بعد اجرای مراسم عروسی پرداخت خواهید کرد.

شما اگر خودروی شخصی داشته باشید باید نگرانی هایی بابت پارکینیگ هم داشته باشید و سالانه هزینه های لاستیک و استهلاک را ندارید.

شما زمانی که از اراد سیر خودرو اجاره می کنید ممنوعیت تردد نخواهید داشت و می توانید خودرو را از شهر تهران خارج کنید. در این شرایط تعرفه ها با توجه به میزان مسافت طی شده تعیین می شود.

خودروها تنها به افرادی که دارای گواهینامه رانندگی هستند اجاره داده می شود و باید خود اجاره گیرنده رانندگی خودرو را انجام دهد.