پوکو f3 بخریم یا نه، بررسی مشخصات poco f3

پوکو f3 بخریم یا نه، بررسی مشخصات poco f3

فهرست مطالب

بدون شک، هنگام آغاز فعالیت برند شیائومی، هیچکس فکرش را نمی‌کرد که گوشی‌های پوکو تا این حد مورد استقبال قرار بگیرند! امروزه، تمام افراد گوشی‌های پوکو را به‌عنوان گوشی‌های قدرتمندی می‌شناسند که به‌راحتی می‌توانند رقبای مطرح خود را کنار بزنند. حتی می‌توان گفت که با مستقل شدن زیر برند پوکو از شرکت شیائومی، محصولات آن از برند مادر سابق خود هم جلو زده‌اند! یکی از محصولات موفق این برند، poco f3 است که می‌تواند یک انتخاب مناسب برای تمام افراد باشد. اگر می‌خواهید بدانید که آیا پوکو f3 ارزش خرید دارد یا نه، این مطلب برای شما نوشته شده است.

گوشی‌های شیائومی به دلیل قیمت نسبتا ارزان و قابلیت‌های بسیاری خوبی که در مقایسه با دیگر شرکت‌ها پیش روی مخاطب قرار می‌دهند، از جمله گوشی‌های هوشمندی به حساب می‌آیند که در طول سال‌های گذشته توانسته‌‌اند نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کنند. دلیل این اتفاق هم کاملا مشخص است. همه دوست دارند با کمترین هزینه، بهترین امکانات را داشته باشند و گوشی‌های شیائومی این امکان را برای گروه زیادی از افراد فراهم کرده‌اند. خرید گوشی شیائومی در اکثر مواقع یک انتخاب هوشمندانه به حساب می‌آید؛ مخصوصا در شرایطی که نمی‌توان برای در اختیار داشتن گوشی‌های رده بالا پول زیادی هزینه کرد.

کیفیت ساخت و طراحی پوکو F3

پوکو f3 یکی از زیباترین طراحی‌های ممکن را دارد که در سه رنگ آبی، سفید و مشکی به بازار عرضه شده است. در رنگ آبی این مدل سه طیف متنوع رنگ آبی مشاهده می‌شود که جلوه خاصی به ظاهر آن می‌بخشند. نکته مهم در طراحی این مدل، آن است که بدنه شیشه‌ای آن لکه یا اثر انگشت را جذب نمی‌کند.

بدنه Poco f3 از جنس شیشه تهیه شده که با گوریلاگلس 5 محافظت می‌شود. این محافظ در قسمت نمایشگر هم وجود دارد، با این تفاوت که فریم آن از جنس پلاستیک ساخته شده است. در مقایسه با گوشی‌هایی که فریم آلمینیومی دارند، می‌توان گفت که پوکو اف تری در این زمینه آسیب پذیری بیشتری دارد. علاوه‌بر آن، این گوشی گواهی مقاومت دربرابر گرد و غبار و پاشش آب را دارد، اما متاسفانه به‌صورت ضد آب طراحی نشده است.

نمایشگر

شرکت پوکو در مدل f3 از یک نمایشگر امولد 6.67 اینچی با قابلیت پشتیبانی از +HDR10 و نرخ ‌تازه‌سازی 120 هرتز استفاده کرده است. در هر اینچ از این نمایشگر 395 پیکسل قرار دارد، رزولوشن آن 2400 در 1080 است، میزان روشنایی آن به 1300 نیت می‌رسد و نسبت صفحه در آن 20:9 است.

نمایشگر استفاده شده در این مدل از پوشش رنگی RGB از نوع DCI-P3 پشتیبانی می‌کند، درنتیجه تصاویر نمایش داده شده در آن کاملا طبیعی هستند و بسیار واقعی به نظر می‎رسند. به‌طور کلی، می‌توان گفت که پوکو f3 نمایشگر باکیفیتی دارد، اما از نظر غنی بودن رنگ‌ها به‌پای نمایشگرهای سامسونگ نمی‌رسد.

برخلاف مدل‌های رقیب که با وجود استفاده از پنل‌های امولد از حسگر اثر انگشت اپیتکال زیر نمایشگر استفاده کرده‌اند، سنسور این مدل با دکمه پاور ادغام شده است. این سنسور دقت بسیار بالایی دارد و در کسری از ثانیه عمل می‌کند.

سخت‌افزار

poco f3 در زمینه سخت‌افزار بسیار عالی عمل کرده چراکه در ساخت آن از اسنپدراگون 870 نسخه 5G استفاده شده است. تراشه به کار رفته در این مدل از 8 پردازنده Kryo 585 بهره می‌برد. همچنین، در این مدل از نسل پنجم هوش مصنوعی موتورهای پردازشی کوالکام، شتاب‌دهنده Hexagon و پردازنده گرافیکی Adreno 650 استفاده شده است. درنتیجه،  پوکو f3 برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین بسیار عالی عمل می‌کند و با تهیه آن نیازی نیست که نگران داغ شدن گوشی خود باشید.

گوشی پوکو F3 از تراشه اسنپ‌دراگون 870 5G استفاده می‌کند و بلندگوهای استریو با استاندارد دالبی استموس دارد. در پشت گوشی پوکو اف 3 هم سه دوربین پشت دیده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توانیم به پشتیبانی از شارژ سریع هم اشاره کنیم. در نگاه اول متوجه می‌شوید که با محصولی فوق‌العاده سروکار دارید که با قیمت عالی راهی بازار شده است.

میزان رم و حافظه شیائومیpoco f3 در دو نسخه با رم 6 و حافظه 128 گیگابایت و رم 8 و حافظه 256 گیگابایت عرضه می‌شود. البته در نظر داشته باشید جای کارت حافظه جانبی در این گوشی تعیین نشده است.

دوربین

دوربین سه گانه پوکو f3 در یک ماژول تیره به ‌صورت برآمده در قسمت بالا سمت چپ گوشی طراحی شده است. این ماژول شامل دو تیکه می‌شود که برروی یکدیگر آمده‌اند. همانطور که گفتیم، در این مدل خبری از 4 لنز متداول که در گوشی‌های دیگر دیده می‌شود، نیست!

هرچقدر که این جدیدترین مدل گوشی شیائومی در زمینه سخت افزار عملکرد خوبی دارد، به همان اندازه از ایجاد هزینه اضافی برای دوربین‌ها دوری کرده است. دوربین poco f3 شامل سه لنز واید، اولتراواید و ماکرو می‌شوند که کیفیت بسیار معمولی دارند.

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی دیافراگم f/1.8، لنز 26 میلی‌متری، با سایز پیکسل 0.8µm و فوکوس خودکار تشخیص فاز
دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی دیافراگم f/2.2 و زاویه دید 119 درجه
دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی دیافراگم f/2.4، لنز 50 میلی‌متری، با سایز پیکسل 1.12µm و فوکوس خودکار
دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی دیافراگم f/2.5 و اندازه پیکسل 0.8µm

باتری

گوشی پوکو f3 از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند که ظرفیت آن نسبت به اکثر رقبای این مدل 500 میلی آمپر کمتر است. با این وجود عملکرد باتری این گوشی خوب است، به‌طوریکه در استفاده معمولی می‌تواند حدود یک روز و نیم شارژ کامل را نگه دارد. درون جعبه پوکو F3 یک شارژر نسبتا بزرگ 33 واتی قرار دارد که در مدت 55 دقیقه باتری را به‌طور کامل شارژ می‌کند.

بسیاری از کاربران درمورد مشکل داغ شدن این گوشی هنگام شارژ شدن گله کرده‌اند که این موضوع می‌تواند در طولانی مدت به باتری صدمه بزند.

نتیجه گیری

به‌طورکلی، اگر شما اهل گیم هستید و نمی‌خواهید برای خرید گوشی بیشتر از 10 میلیون تومان خرج کنید، poco f3 می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. در مقایسه با رقبا، این مدل از نظر سخت‌افزاری بسیار قدرتمندتر عمل کرده است اما متاسفانه نمی‌توان این جمله را برای دوربین و باتری این مدل هم به‌کار برد. درنتیجه، اینکه آیا پوکو f3 ارزش خرید دارد یا نه کاملا به اولویت‌های خودتان بستگی دارد.