بهینه سازی نرخ تبدیل:قدم اول

بهینه سازی نرخ تبدیل:قدم اول

فهرست مطالب

آیا تاکنون فراتر از بهینه سازی برای موتور های جستجو و در مسیر بهینه سازی نرخ تبدیل حرکت کرده اید؟در رابطه با این موضوع چیزی نشنیده اید؟این پست در این زمینه سخن خواهد گفت.

بهینه سازی نرخ تبدیل

با توجه به ویکیپدیا، “بهینه سازی نرخ تبدیل علم و هنر ایجاد تجربه برای بازدید کننده وب سایت با هدف تبدیل بازدید کننده به مشتری است.”

در حالی که به نظر من باید توصیف دقیق و مختصری از این فر آیند در اختیار شما قرار دهم این نکته نیز مهم است که بهینه سازی نرخ تبدیل چه مواردی را شامل نمی شود.

  • بهینه سازی نرخ تبدیل شامل بهتر شدن،زیباتر به نظر رسیدن و ارتقا رتبه وبسایت نمی شود.
  • تمرکز اصلی آن مشتریان فعلی نیستند. در واقع برخی از فرآیندها می تواند در تقابل با بهترین شیوه ها برای حفظ مشتریان فعلی قراربگیرد، و ما باید متوجه این موضوع باشیم.
  • نکته آخر اینکه نسبت به محتوا و ساختار وبسایت بی توجه نیست.

نکته مهمی که در هنگام شروع پروژه بهینه سازی  نرخ تبدیل باید مورد توجه قرار گیرد برنامه ریزی است و نسبت به آزمایش پروژه از اهمیت یکسانی برخوردار است.
قبل از اجرای یک پروژه بهینه سازی نرخ تبدیل ما باید اطمینان حاصل کنیم که در حال حرکت در مسیر صحیحی می باشیم. بخش اول است که معین می کند کدام صفحات باید برای بهینه سازی مورد بررسی قرار گیرند.

معیار های مهم:  بازدیدها و خروجی ها

اول، نگاهی به صفحات با آمار عدم بازدید / نرخ خروج بالا بیندازید. این آسان ترین راه است٬ صفحاتی که آمار بازدید بالایی  ندارند باید بهینه سازی شوند؟خوب، شاید. در اینجا برخی از تقسیم بندی ها را بیان می کنم که می تواند مفید باشد. به یاد داشته باشید، ما در اینجا عمدتا به دنبال بازدید کنندگان جدید هستیم،آنهایی که قبل از وبسایت شنا بازدید نکرده اند و لازم است برای اینکه آنها بیشتر به سایت شما مراجعه کنند راهنمایی اضافی در اختیار آنها قرار دهیم. سعی کنید با استفاده از تقسیم بندی های پیشرفته برای تبدیل کاربران جدید بیشتر اقدام کنید.

اکنون صفحاتی که آمار بازدید بالایی دارند چگونه به نظر می رسند؟صفحاتی  را انتخاب کنید که میزان بازدید از آنها بالاتر از میانگین بازدید از کل وبسایت بوده است و از خود بپرسید:

  • آیا صفحات نقش به سزایی از ترافیک وبسایت را به خود اختصاص داده اند؟
  • آیا می توتان از آنها در مرحله تبدیل استفاده کرد؟

بیش از دو صفحه مجزا را برای پیگیری انتخاب نکنبد ، به گزارش موجود نگاه کنید تا ببینید که کاربران بعد از بازدید از این صفحه به کجا می روند. هنگامی که به این سوال پاسخ دادید شما باید تعدادی از صفحات (یا گروهی از صفحات) را برای تجزیه و تحلیل در عمق بیشتر در اختیار داشته باشید.

تجزیه و تحلیل پیشرفته

صرف نظر از صفحاتی که شما در مرحله قبل مشخص کردید، این موضوع قطعا ارزش این را دارد که صفحاتی را که به طور مستقیم در فرآیند تبدیل نقش دارند مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهید،چه در حد فرآیند اصلی تبدیل یا فروش تجارت الکترونیک. این شامل ردیابی هر صفحه از قیف می شود، بلکه ایجاد قیف های متعدد برای تجزیه و تحلیل کاربرانی که از مناطق مختلف از وب سایت شما بازدید کرده اند. شما می توانید این کار را با انجام گام های ابتدایی مورد نیاز برای صفحات مختلف انجام دهید، به عنوان مثال محصول یا صفحات دسته بندی.

این امر مستلزم حس تجزیه و تحلیل شما است که این امکان را می دهد تا اهداف متعدد خود را ایجاد کنید . من اغلب به این موضوع میرسم که که تفاوت های ظریف در نحوه تعامل کاربران با دسته بندی سایت های مختلف و یا نوع محتوا آنها وجود دارد. هنگامی که قیف های خود را راه اندازی کردید، داده ها را جمع آوری کنید و به بررسی و تجزیه و تحلیل صفحاتی بپردازید که باعث می شوند کاربران فرآیند را ترک کنند. یک کلمه برای رعایت احتیاط در اینجا اشاره می کنم٬ به خاطر داشته باشید که “خروج” در اینجا چه معنی ای دارد.

به کاربران خود توجه کنید

زمان بیان حکایت: من به تازگی به انجام یک پروژه برای یک وب سایت که تا به حال حداقل به اندازه 2 سال داده را در خود دارد مشغول بودم. این سایت دارای بازدید 12  میلیون بازدید در هر ماه و بیش از 700،000 جستجو ماهانه بود. با این حال، این شرکت به طور کامل از این موضوع که سایت 150،000 جستجوها در هر ماه را برای “اپل” که منجر به نتایج یک صفحه خالی میشده بی اطلاع بوده است (و آمار گسترده خروج از جستجو ) . اگر وب سایت شما دارای یک تابع جستجو سایت است، خوشبختانه شما در حال حاضر در حال استخراج این اطلاعات هستید . اگر نه، آن را راه اندازی کنید!

در معرض خطر از صدایی قشنگ، من همیشه این موضوع را می گویم که این مانند گفت و گویی با مشتریان است. اگر شما به دقت گوش دهید منظور آنها را متوجه خواهید شد. گاهی اوقات به صورت زمزمه است ،گاهی اوقات نشانه ای این است که آنها از کارکرد جستجو سایت شما راضی بوده و با تایپ کردن مشکلی ندارند. در زمان های دیگر هر چند، آنها در حال جیغ کشیدن هستند. آنها عصبانی هستند، آنها زمان زیادی را برای یافتن وبسایت شما از دست می دهند،آنهاوقت خود را صرف یافتن وبسایت شما می کنند اما به نتیجه ای نمی رسند. اما، در جستجوی دوباره آنها شانس مجددی را به شما می دهند. این بار آنچه را که به دنبال آن هستند به آنها نشان دهید. ابتدا تمرکز خود را صرف کاربران عصبانی و بی حوصله کنید.

چه صفحاتی از لحاظ محتوا و ساختار بازدید کنندگان را راضی نمی کنند؟

این صفحات، آنهایی هستند که دفعات زیادی مورد جستجو قرار گرفته اند . هنگامی که شما آنها را شناسایی کردید،سعی کنید دریابید که آیا کاربران به جستجو خود ادامه می دهند و یا از ادامه جستجو منصرف شده اند. در صورتی که یک صفحه خروجی جستجو بالایی دارد تمرکز شما باید معطوف به این صفحات باشد. برخی از پرسش هایی که می تواند در این زمینه مطرح شود به صورت زیر است:

  • آیا لازم است که به این صفحه مطلب یا محتوایی افزوده شود؟
  • آیا ظاهر صفحه و حسی که به کاربران منتقل می کند با محتوای آن در تضاد است؟
  • آیا من راهنمای واضحی از مراحل بعدی را در اختیار کاربران وبسایت خود قرار می دهم؟
  • آیا محصولات/محتوایی وجود دارد که از مقدار مورد نظر کم اهمیت تر باشد؟
  • آیا نیاز است که اطلاعات بیشتری را به صورت آسان تر در اختیار کاربرانم قرار دهم؟

در نهایت، پس از مطالعه آمار، آنها را فراموش کنید. هر صفحه را بادقت بررسی کنید و منتقدانه فکر کنید که شما از این صفحه چه انتظاراتی دارید. هدف آن چیست؟ آیا آمار پایین بازدید این صفحه منطقی به نظر می رسد؟آیا یک دلیل منطقی وجود دارد و یا اینکه شما باید دقت بیشتری انجام دهید.

تصمیم خود را بگیرید:

در حال حاضر، شما باید دو یا سه صفحه یا نوعی صفحه که شما برایرفع مشکلات مد نظر دارید را در اختیار داشته باشید. آنها باید ویژگی های زیر را داشته باشند:

  • آمار جستجو و خروج پایین
  • سهم پایین در فرآیند نرخ تبدیل
  • علائم دیگر مانند تعداد زیاد از جستجوها و خروجی های جستجو
  • بدون هیچ دلیلی، به طور مستقیم، برای این عملکرد ضعیف موجود نباشد.

مرحله بعدی بررسی این موضوع است که کدام بخش از این صفحات نیاز به بهتر شدن دارند.هدف اصلی از نوشتن این پست است است که:

بازگرداندن بخش جستجو وبسایت با استفاده از جدید ترین تکنولوژی ها به منظور ایجاد اولویت هایی برای بهینه سازی است.

10 دیدگاه
  1. من متن رو کامل خوندم و بعضی جاها رو چندبار خوندم ولی متوجه نشدم دقیقا این مطلب چی میخواست بگه. یکم متن رو روانتر بنویسید و از اصطلاحات ساده بکارببرید. از این متن این رو متوجه شدم که باید رفتار کاربر رو بروی صفحات سایت بررسی کنی و براساس مدت زمانی که صرف میکنند صفحات را بهبود بدیم.
    1. مقاله یک آموزش ابتدایی نبود بلکه آموزش حرفه ای بود و امکان ساده گویی در اینگونه مقالات وجود ندارد و نیاز به دانش قبلی برای درک درست از هدف اینگونه مقالات است.
  2. سلام ببخشید دو تا سوال دارم ممنون میشم جواب بدید. 1- من یه دامنه ی ازاد پیدا کردم که میخام ثبتش کنم ولی این دامنه سه سال پیش متعلق یه شخص دیگری بود. الان ایا به صلاحه که من این دامنه رو ثبت کنم؟؟؟؟ ایا امکانش هست این دامنه قبلآ با گوگل میونه ی خوبی نداشته باشه و الان بعد چند سال رو کار من تاثیر بزاره؟؟؟ و اما سوال دومم این است که ایا دامنه ی com نزد گوگل محبوبیت بیشتری نسبت به ir دارد؟؟؟ حتی اگر یک صدم هم گوگل به com بیشتر اهمیت بده برای من مهمه. با تشکر
    1. سابقه ی دامنه را بررسی کنید اگر مشکلی نیست ثبت کنید.بهتر هست انتخاب اول دامنه های بین المللی باشد و بعد دامنه های غیر بین المللی مانند ir
  3. سلام به نظرم در واقع خلاصه ی این مطلب این می شد که محتوای سایت خیلی مهمه و محتوا هست که باعث میشه یک سری از صفحات خیلی بازدید داشته باشن و یک سری اصلا بازدید نداشته باشن درسته؟
  4. بنده باتجربه ای که در وب سایت آرل دارم ادم ناخدآگاه به سمت نرخ تبدیل میره و سعی میکنه کاربر رو به سمتی هدایت کنه که میخواد.حالا میتونه گرافیک,متن,عکس متحرک محتوای خوب یا هرچیزی که کاربر رو نگه داره وتوجوش جلب کنه. داشتن جستجو در سایت واقعانیاز هستش ولی متاسفانه خیلی کمی از کاربران ازش استفاده می کنند وتوجه ای به این مساله ندارن البته دانش کاربران سایت در این زمینه هم خیلی مهمه.
دیدگاه ها بسته شده اند.