Canonical URL چیست؟

Canonical URL چیست؟

موتورهای جست و جو با آپدیت های جدید به ما نکات مورد تاکید جدید خود را معرفی میکنند. در جدیدترین آپدیت های گوگل تاکید بر محتوا بسیار زیاد شده است٬ به همین دلیل موضوع محتوای دوقلو یا Duplicate Content ارزش بسیار زیادی پیدا کرده.

تصویر زیر به صورت خلاصه آنچه را که شما باید در مورد محتوای دوقلو بدانید معرفی میکند:

Canonical URL چیست؟

در تصویر مشاهده میکنید که روبات گوگل به مطلبی برمیخورد که هر 2 مطلب از نظر روبات یکسان هست. اگر هر 2 مطلب ایندکس شوند این تاثیر بسیار بدی بر روی رتبه سایت در موتورهای جست و جو خواهد گذاشت٬ در اینجاست که تگ CANONICAL URL کار اصلی را انجام میدهد.
این تگ مانند ریدایرکت 301 عمل میکند. فرض کنید شما با استفاده از ریدایرکت یک صفحه را به صفحه ی دیگر منتقل میکنید٬ این تگ به اسپایدر میگوید که این مطلب مانند این مطلب دیگر هست و باید یکی از انها ایندکس شوند و محتوای دوقلو حساب نشوند. یا به عبارتی دیگر صفحات متفاوت باید به عنوان یک صفحه حساب شوند.

این تگ یکی از بهترین و ساده ترین روش های جلوگیری از ایجاد شدن مطالب یکسان است. در ابتدا بیشتر متخصصان سئو بر این باور بودند که  استفاده از دیرایرکت بهتر است اما با گذشت زمان ثابت شد که این تگ در عین سادگی تا حدی از ریدایرکت هم بهتر است.

11 Comments

Write a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *