بینگ وبمستر تولز[۴]

بخش سوم اموزش سئو کارکرد موتورجستجو بینگ احتصاصی سئوموز فارسی.ادامه ی کارکرد با بخش داشبورد بینگ وب مستر تولزخب بدون مقدمه بریم سر وقت تب بعدی!

اینم یه تبیه که واقعا به نظرم امکاناتی که توش جا داده شده خیلی خیلی میتونه به وبمستر ها کمک کنه ./

حالا جلوتر توضیح میدم میفهمید این بینگ وبمستر تولز چه نعمتیه! :دی

تب : index 

در اولین نگاه تب Index Summary دیده میشه! این تب یه خلاصه ایی از ایندکس های روزانه تون در اختیارتون میزاره آمار این قسمت هم به تفکیک روزه ./

در این تب کار زیادی نداریم میریم تب بعدی –
Index Explorer تبی است که واقعا میتونه یه کمک خیلی بزرگ برای وبمستر ها باشه اول از همه امکانات کلی اش رو بررسی میکنیم همونطور که از اسمش پیداست میتونین صفحات ایندکس شده ی سایتتون رو بررسی کنید و ببینید کدوم صفحات ایندکس شدن دقت کنید که هر کدوم از ایندکس ها یه سر برگ جدا دارن مثلا برای ایندکس های دامنه ی اصلی IANA — Example domains یه سربرگ برای example.com/blog/ یه سربرگ و …

ولی این قسمت یه امکان دیگه هم داره امکان فیلتر کردن صفحات ./

به قسمت FILTERS یه نگاه بندازید – فیلتر هایی که قابل انجام هستند بر اساس :
HTTP Codes:ارور های مختلف همانند ۴۰۴ و … در این قسمت قرار دارند
Crawl Date Range: زمانی که روبوت ها اون صفحات رو دیدن و ایندکس کردن به تفکیک هفته ./
Discovery Range: محدوده ی زمانی که این صفحات کشف شدن برای بینگ و روبوت ها اون ها رو بررسی کردن .
تمامی این قسمت ها مفید فایده بود ولی به نظرم مهمترین قسمت ها این قسمت ها هستن :

Malware infected : صفحاتی که مشکوک به آلوده بودن به ویروس هستند – این مورد زمانی استفاده میشه که سایت شما توسط سایت ها و موتور های گوناگون به عنوان عامل مخرب شناسایی میشه برای پیدا کردن مشکلتون از این قسمت استفاده کنید
Excluded by robots.txt : صفحاتی که توسط فایل robots.txt سایت ، دسترسی روبوت ها بهشون بسته شده – اگر سایت مپتون در این لیست قرار داشت باید به فکر برطرف کردن مشکل باشید
Traffic : بر اساس ترافیکی که به سایتتون وارد میکنن ، میتونین بر اساس نوع محتوای صفحات بتونین رفتار کاربرانتون رو بررسی کنین و چک کنید ببینین بیشتر به چه مطالبی علاقه مند هستند
خب سری بزنیم به تب بعدی :
Submit URLs : این قسمت برای زمانی است که قصد معرفی صفحاتی که اکنون توی بینگ ثبت نیستن رو دارید و یا دوست دارید بعضی صفحات ( مثلا صفحاتی که قبلا ارور میدادن و باز نمیشدن) دوباره ایندکس شن
در تب بعدی
Block URLs : صفحاتی رو میتونین معرفی کنین که دوست ندارید تو نتایج جستجو نمایش داده شن که این هم یه قسمت اختیاریه و نیازی به توضیح نداره ./

Inbound Links : لینک هایی که به سایتتون داده شده رو اعلام میکنه بر اساس صفحات و تعداد لینک هایی که به اون صفحات داده شده ./

Deep Links : یه چیزی مثل سایت لینک گوگل است لازم به ذکره که این قسمت مربوط به صفحاتیه که تعداد لینک های ورودی بیشتر ، ورودی بازدید بیشتر و کلا رنک بالاتر هستند

URL Normalization: در این قسمت میتوانید پارامتر هایی رو تعیین کنید منافعی که این قسمت داره : یکیش جلوگیری از ثبت یک مطلب با آدرس های مختلف هست ، جلوگیری از استفاده از پهنای باند بیش از حد ./

خبرنامه ایمیلی سئوموز فارسی
(No Ratings Yet)

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *