سئوی محلی و پنج مورد مهم

هدف از این مقاله توصیف موارد کلیدی برای موفقیت در جستجوی محلی با تمرکز روی فرانشیزها، برندها و کسب و کارهای چند شعبه ای است. ابتدا باید دید که چرا سئوی محلی دارای اهمیت است. چرا شما باید نگران دیده شدن در جستجوهای محلی باشید. این مسئله چه حسنی برای شما دارد.

بر اساس بررسی های سال ۲۰۱۴ بر روی مشتری محلی BrightLocal، ۹۲ درصد مشتریان، از اینترنت برای یافتن یک کسب و کار محلی در این سال استفاده کرده اند و این مقدار احتمالا در حال افزایش است. یکی از گزارشات اخیر گوگل بیان کرده است که از سال ۲۰۱۱ جستجوهای گوگل شامل عبارت “near me”، یعنی کسب و کارهای نزدیک من، ۳۴ برابر افزایش یافته است. توسعه دسترسی به اینترنت از طریق موبایل های هوشمند از دلایل اصلی این امر هستند و باعث اهمیت روز افزون دیده شدن بصورت محلی برای حرفه ها در هر شکل و اندازه ای شده اند. ذات جستجوی محلی و اهمیت اطلاعات یک حرفه در وب، محیطی ایجاد کرده است که بطور طبیعی برای حرفه های چند شعبه ای، کسب رتبه محلی مناسب سخت تر است. این امر امکان پذیر است، اما به شرطی که به اصول سئوی محلی توجه داشته باشید.

لوکال سئو یا سئوی محلی

سئوی محلی چرا ؟ مشکلات سئوی محلی

اهمیت این قضیه به اندازه ای است که حتی صنایع خیلی بزرگ نیز نمی توانند جستجوی محلی را نادیده بگیرند. چرا که باعث افزایش میزان دیده شدن توسط کاربران محلی، گسترش شهرت در سطح محلی و احتمال تقویت کارآیی تبلیغات از طریق پرداخت کلیکی با یکپارچه سازی بازبینی های محلی می گردد.

پرسش مهمی که مطرح می شود این است که چرا مکان جغرافیایی شما رتبه بندی نشده است.

در عین حالی که شما با یک آژانس دیجیتالی همکار شده، بازاریابی محتوا انجام داده و حتی مقداری سئو نیز انجام داده اید، اما هنوز موقعیت شما در جستجوهای محلی قابل رؤیت نیست.

متاسفانه backbone سئوی محلی بیشتر متکی بر اعتبار سنتی و بازاریابی مناسب است. البته می توان امیدوار بود که با کمی کار سخت و مقداری ملاحظات در ارتباط با موقعیت های مختلف به جای تنها در نظر داشتن brand به عنوان همه چیز، می توان رتبه مورد نظر را بدست آورد.

در ادامه به توضیح پنج مورد اول از مهمترین مسائلی که مانع رؤیت حرفه های چند شعبه ای در جستجوی محلی می شوند، می پردازیم. با استفاده از مواردی که بیان می شود می توانید رتبه محلی خود را بالا برده و از مواردی که باعث تنزل رتبه می شوند نیز، پرهیز کنید.

مسائل وب سایت : وب سایت شما مرکز فعالیت های بازاریابی آنلاین شما می باشد، بنابراین باید مقدمات را در همین جا فراهم کرده و از همین جا ادامه دهید. گوگل معمولا عادت به ارائه توصیه های مبهم و سر بسته و گاهی اوقات متناقض دارد؛ اما انصافاً در ارتباط با رتبه بندی مکان های جغرافیای مختلف، دستورالعمل های روشنی ارائه کرده است. در ادامه برای روشن شدن مطلب، مسائل مشترک وب سایت ها را فهرست کرده ایم.

صفحات بدون مکان جغرافیایی: در حالت ایده آل مکان هر فروشگاه باید صفحه منحصر به فرد و بهینه سازی شده خود را داشته باشد. درحالی که امکان دارد یک صفحه واحد ایجاد کنید تا یک ناحیه یا منطقه مشخص را پوشش دهد، از نقطه نظر یک کاربر نیز به آن نگاه کنید. به ندرت اتفاق می افتد که یک صفحه منطقه ای به سادگی یک صفحه مکان جغرافیایی منفرد، قادر به تحویل اطلاعات مشخصی باشد که یک کاربر به دنبال آن است.

صفحات مکان جغرافیایی غیر قابل پی گیری: اگر صفحات مکان جغرافیایی شما تنها از طریق شعبه یاب یا جستجوی داخل سایت شما در دسترس باشد، ممکن است گوگل نتواند آنها را پیدا کند. اگر گوگل نتواند صفحات مکان جغرافیایی شما را پیدا کند، آنها را ایندکس نکرده و جستجوگران محلی قادر به یافتن آنها نخواهند بود.

کیفیت پایین صفحه مکان جغرافیایی: آیا صفحات مکان جغرافیایی شما هر اطلاعاتی را که کاربر برای تماس با کسب و کار شما نیاز دارد، در اختیار وی قرار می دهد؟ آیا ساعت های ارائه خدمات مشخص است؟ آیا در آنها اطلاعات محلی مشخصی وجود دارد؟ آیا به دیگر المان های سایت که مربوط به این مکان جغرافیایی هستند پیوند داده شده اند؟ آیا نقشه ای وجود دارد؟ هر چه مطالب ارزشمند تری در این صفحات ارائه دهید که بیشتر پاسخگوی درخواست های جستجوی کاربران باشند، اجرای این صفحات به نحو مطلوب تری صورت خواهد گرفت.

کیفیت پایین کلی سایت: آیا سایت کاملا بهینه سازی شده است؟ آیا صفحات مکان جغرافیایی، به استثنای مقداری جزئیات کلیدی تا حد زیادی یکسان هستند؟ آیا محتوای سایت به شکل تخصصی نوشته شده است؟ آیا سایت از لحاظ فنی بخوبی ساخته شده است؟ آیا سایت قابل استفاده بر روی یک تلفن می باشد؟ آیا پاسخگویی سایت سریع است؟ هنگامی که روی سایت خود کار می کنید باید تمرکز شما بر روی کیفیت، منحصر به فرد بودن و ارتباط باشد، در غیر اینصورت با واکنش ضعیف تری از مولفه های کیفی مختلف الگوریتم جستجو مواجه می شوید.

جریمه ها : آیا موارد شناخته شده یا مشکوکی وجود دارد که ترافیک را تحت تاثیر قرار دهد؟ جریمه ها؟ لینک های مشکوک؟ کنسول جستجوی گوگل ( یا همان ابزار وب مستر قدیم گوگل ) جزئیات جریمه ها را مشخص کرده است، اما اگر سایت به جای بدست آوردن ترافیک در طول سال ترافیک خود را از دست داد، اختلافات جزئی زیادی از فیلترینگ وجود دارد که باید مورد توجه قرار گرفته و مشخص شوند.

خبرنامه ایمیلی سئوموز فارسی
(No Ratings Yet)

مطالب مرتبط

3 نظر

  1. محمد دریابیان

    سلام
    یه چند سوال داشتم؟!؟؟!
    ۱ – آیا من توی سایت ها یا انجمن ها و… لینک میگیرم و بعد از مدتی پاک بشه مشکلی ایجاد میشه؟!
    ۲- پست های من اختصاصی هستش اما رتبه سایتم کمه و سایتهای با رتبه بالا از من کپی برداری میکنن ، آیا در آینده و یا حال ممکنه برای سایت من اتفاقی پیش بیاد؟
    ۳ – فعالیت در شبکه اجتماعی به چه شکلی باید باشه یعنی میشه مثلاً پستی رو منتشر کردیم توی سایت به اشتراک بذاریم کافیه!؟ یا همون پست رو باید توی شبکه اجتماعی منتشر کنیم؟

    ممنون از شما

    پاسخ
    1. هادی پورمحمد

      سلام
      ۱- اگر لینک هایی که میگیرید از سایت های معتبر باشند و تاثیری بر رتبه شما گذاشته باشند قطعا با حذف آن ها کم کم برای شما مشکل پیش خواهد آمد.
      ۲- سعی کنید از روش هایی استفاده کنید که جلوگیری کنید از این کار. اگر سایتهای بزرگی هستند میتونید گزارش تخلف ایشان را به گوگل بدهید و دیگر کپی نخواهند کرد. و ….
      ۳- اشتراک پست در شبکه های اجتماعی و یا منتشر کردن اونها در شبکه های اجتماعی آن چنان فرقی نمیکند. در کل شبکه های اجتماعی تخصص خاصی برای خود دارد که شما اگر میخواهید به درستی این کار را انجام دهید می بایست در مورد بازاریابی شبکه های اجتماعی برای مطالب مطالعه داشته باشید.

      پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *