عوامل موثر در Google Search Suggest

شاید برای شما هم پیش امده باشید زمانی که میخواهید یک کلمه را در گوگل سرچ کنید و زمانی که یک کلمه را مینویسید یک لیست از پیشنهادات گوگل برای شما ظاهر میشود.شاید برای شما سوال پیش بیاید که چرا بعضی کلمات خاص ظاهر میشوند چرا نام بعضی سایت ها و کلمات خاص ظاهر میشوند اما نام سایت شما ظاهر نمیشود.در این پست به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

Google Search Suggest

نتایج جستوجو – تصویر متعلق به سئوموز انگلیسی

تصویر بالا دقیقا همان چیزی است که ما میخواهیم در مورد ان صحبت کنیم.

شاید خیلی ها دنبال این موضوع باشند که نام انها نیز در این لیست قرار بگیرد.شاید اگر شما یک سئوکار باشید از طرف مشتریان خود درخواست دریافت کرده باشید که بخواهند در ان لیست ظاهر شوند.با قزار گرفتن در لیست ظاهر شده شما با راحتی میتوانید برند سازی کنید و ورودی های خود را از موتورهای جستوجو چندین برابر کنید.

با یک مثال ساده کار را شروع میکنیم.سال های سال اگر شما کلمه ی SEO را در گوگل جستوجو میکردید اولین کلمه ای که ظاهر میشد Seoul بود که نام شهری است در کره ی جنوبی اما از زمانی که seomoz.org ایجاد شد بعد از یک و یا دو سال انها نیز به این لیست اضافه شدند و در حال حاضر در بیشتر کشورهای دنیا اگر شما کلمه ی SEO جستوجو کنید حتما با کلمه ی SEOmoz برخورد خواهید کرد.

۳ عامل مهم در این لیست تاثیر دارند:

۱. ارزش کلمه

گوگل بررسی میکند ببینید کاربران چه کلماتی را بیشتر سرچ میکنند.انها از منابع گوناگون مانند امازون جستوجو میکنند در مورد کلماتی که در سایت انها بیشتر مورد جستوجو قرار میگیرد و انها را مورد بررسی قرار میدهند.اما توجه داشته باشید اگر شما هزاران بار یک کلمه را جستوجو کنید دلیل نمیشود که گوگل ان را در قسمت پیشنهادات خود قرار دهد.جستوجو کلمه باید کامل باشد یعنی کاربران بسیاری از نقاط مختلف انرا جستوجو کنند.

گوگل در حال حاضر به عواملی مانند تعداد جستوجو کاربرانی که جستوجو میکنند و قابل شناسایی بودن کاربران است.

۲. مکان جغرافیایی

مکان جغرافیایی که کاربران جستوجو میکنند از ۲ نظر مورد توجه گوگل است:

الف ) هر چه منطقه ی جغرافیایی که پست مورد جستوجو قرار میگیرد بیشتر باشد گوگل بهتر و سریع تر کلمه را شناسایی میکند و در لیست پیشنهادات خود قرار میدهد.

ب ) شاید یک کلمه خاص در یک منطقه بیشتر جستوجو شود پس ممکن است ان کلمه در منطقه ی مورد نظر در پیشنهادات قرار گیرد ولی در شهری دیگر در نتایج نباشد.

۳. کلماتی که در وب به انها اشاره میشود

منظور از اشاره شدن این است که اگر کلمه ای در لیست اخبار داغ باشد و یا در دنیای مجازی این کلمه زیاد مورد استفاده قرار گیرد و کاربران توجه زیادی به ان داشته باشند گوگل توجه به ان کلمه خواهد داشت.

منبع :

How Google’s “Search Suggest” (Instant) Works – Whiteboard Friday

خبرنامه ایمیلی سئوموز فارسی
(No Ratings Yet)

مطالب مرتبط

3 نظر

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *