اشتباهات رایج در سئو

سئوسازی وب سایت ها فرایندی دقیق و نیازمند صبر و تحمل بسیار میباشد اما متاسفانه در این پروسه اشتباهاتی اتفاق میوفتند که باعث میشود نه تنها نتیجه ی فعالیت شما به تعویق بیوفتد بلکه باعث میشود کارشما نتیجه ی مثبتی نیز به همراه نداشته باشد در این مقاله سئو چند مورد از این اشتباهات رایج را به شما متذکر میشویم.

۱. کلمات کلیدی Meta Keywords

یکی از رایج ترین اشتباهات مدیران وب سایت ها در تعداد و نوع کلمات کلیدی میباشد.بسیاری از مدیران بر این باورند که تعداد زیاد و متنوع بودن کلمات کلیدی میتواند برای انها بازدید به همراه داشته باشد.

بزارید همین اول کمی خیالتان را راحت کنیم که گوگل اعلام کرده دیگر این متاتگ در رده بندی و پیج رنک برای انها الگوریتم به حساب نمی اید اما نکته ی بسیاری کوچکی در این حرف گوگل وجود دارد انهم این میباشد که انها اعلام نکرده اند که در نمایش سایت ها تاثیر ندارد پس در کلمات کلیدی باید هنوز دقت کرد.

کلمات کلیدی حداکثر ۱۰ مورد باید باشند و باید کلمه باشند نه جمله یعنی کلمات ۲ بخشی یا بیشتر هر کدام یک کلمه به حساب میایند اگر تعداد کلمات کلیدی بیشتر باشند گوگل انها را مورد بررسی قرار نمیدهد و توجهی به انها ندارد.

نکته ی بعدی در مورد کلمات کلیدی این میباشد که اولین کلمه ی کلیدی برای هر سایت نام سایت میباشد در صورتی که این کار را انجام ندهید ممکن است سایت های دیگری در جستوجو نام سایت شما در اول قرار بگیرند و شما در مقام ها بعدی.

کلمات کلیدی باید به سایت شما مرتبط باشند تشکیل شده از کلماتی که برای شما مهم میباشند و در سایت شما بسیار تکرار شده اند.

۲. توضیحات Meta Description

در بخش متاتگ ها این متاتگ دارای بیشترین اهمیت میباشند که متاسفانه بیشترین اشتباه هم در این بخش میباشد. این متاتگ همان طور که در نام ان اشاره شده است باید توضیح باشد که بسیاری به اشتباه در ان کلمه قرار میدهند مانند کلمات کلیدی که باید به این نکته توجه داشت همچنین حداکثر طول متن قرار گرفته شده توسط شما باید ۱۲۰ کاراکتر باشد زیرا بیشتر از این مقدار در گوگل به نمایش در نمیاید.

توضیحاتی که شما در این متاتگ قرار میدهد دقیقا در گوگل به نمایش در میاند نمونه ی زیر نمایش دهنده سایت سئوموز میباشد:

SEOmoz

در بالا مشاهده میکنید که توضیحات ما در گوگل به نمایش در میاید حال اگر توضیحات ما بد باشد و یا طولانی گوگل به درستی به نمایش در نخواهد اورد.

۳. با هر سایتی تبادل لینک کنیم

یکی دیگر از رایج ترین ایرادات این است که بسیاری فکر میکنند که با هر سایتی باید تبادل لینک کرد و فقط عمل تبادل لینک به دنبال ان پیج رنک میباشد.

۲ باور اشتباه که در تبادل لینک وجود دارد این میباشد که اگر تبادل لینک کنیم پیج رنک ما افزایش میباید که این بسیار اشتباه میباشد.تبادل لینک حتی میتواند باعث کاهش پیج رنک هم بشود.

تبادل لینک تنها باید با سایتی باشد که حتما با سایت شما در موضوع مرتبط باشد و همچنین پیج رنک برابر شما و یا بیشتر داشته باشد.

۴. چون ما پیج رنک بالا داریم نیازی به سئو نداریم

این باور اشتباه میباشد که اگر پیج رنک سایتی بالا میباشد سایت بهینه سازی شده است. خیر این طور نمیباشد هستند سایت هایی که با پیج رنک بالا دارای سئو ضعیف نیز باشند و داشتن پیج رنک بالا لازمه ی ان سئو سازی نمیباشد سایت در حالت عادی میتواند به پیج رنک برسد اما نمیتواند به پیج رنک حقیقی برسد زیرا با سئوسازی سایت شما به بهترین شکل ممکن برای موتورهای جستوجوگر اماده میشود و در این صورت شما به جایگاه حقیقی خود میرسید و سایت شما به موقعیتی ثابت میرسد.

۵. رنک الکسای من بالا است پس سئو سایت من قوی میباشد

الکسا کوچک ترین ربطی به سئوسازی سایت شما ندارد. حتی اگر شما در جهان رتبه ی اول جهان باشه دلیل نمی شود که شما بهترین سئو را داشته باشد سایت شما شاید بهترین سئو جهان را داشته باشد اما نمیتوانید بگویید بهترین جهان هستید.

۶. دستور Allow در Robots.txt

یکی دیگه از اشتباهاتی که حتی خیلی از سایت های بزرگ در ایران اون رو انجام میدند ، استفاده از دستور allow میباشد.
ببینید شما در robots.txt فقط میتونید دسترسی به یک یا چند پوشه رو محدود کنید ، نمیتونید به بوت ها بگید این مسیر ها آزاد هستند.
پس حتی اگه از allow بدین گونه استفاده کنیم اشتباست.

/ :allow
۷. سایت ما پر از تصویر است بازدید کننده ها از سایت ما لذت میرند پس مورد تایید گوگل هستیم
این مشکل خیلی رایج میباشد زیرا بسیاری فکر میکنند سایت زیبا یعنی بازدید کننده بیشتر و بازدید کننده را برابر سئو میدانند
سئو یعنی لود سریع سایت همان طور که شعار گوگل هست:
Website Should Be Fast
لود سریع یعنی تصویر کمتر CSS بیشتر مخصوصا CSS3 که بسیار گوگل بر ان تاکید دارد.
۸. سئو نرم افزار است
اشتباه رایج میان بعضی وب مسترها این است که سئو یعنی نرم افزار این باور کاملا اشتباه میباشد سئو یعنی دانش و خلاقیت.

خبرنامه ایمیلی سئوموز فارسی
(No Ratings Yet)

مطالب مرتبط

18 نظر

  1. JMSBeta

    یه اشکال توی پلاگین rss footer وجود داره چون کار نمیکنه
    این کد BLOGLINK%% و POSTLINK%%

    باید به این صورت باشه تا درست نمایش بده

    %BLOGLINK%

    %POSTLINK%

    پاسخ
  2. میلاد

    سلام .
    جدآ خیلی ممنون .
    واقعآ در مورد Meta Description نمی دونستم کمک خیلی بزرگی بهم کردی …
    توی نسخه بعدی قالب حتمآ تمامی موارد را در نظر می گیرم …

    پاسخ
  3. seoyek

    سلام
    خوب بود.
    در خصوص meta keyword tag باید بگم که تو یه مقاله ی rand fishkin تو seomoz.com خوندم که هیچ تاثیری در نمایش سایت ها نداره و توصیه کرده ازشون استفاده نکنیم.(به دلیل عدم دسترسی رقبا به کیووردها)

    پاسخ
  4. seoyek

    درسته. سئو فقط گوگل نیست.
    اما آمار کاربرای ایرانی که از گوگل به عنوان اولین موتور جستجو استفاده می کنن بالای ۹۵ درصده.
    لازم به ذکره خود seomoz.com هم از meta keyword استفاده نمیکنه.
    bing و yahoo هم تقریبا از keyword ها استفاده نمی کنن

    پاسخ
    1. AmirSina

      اشتباه شما همینه.
      بینگ و یاهو دیتابیس شیر دارند و یکی هستند و هر ۲ هم جزو فاکتورهاشون متاتگ کیورد هست
      در ضمن این که بگیم استفاده هم کم هست کاملا اشتباه هست درصد کمی نداره بینگ و کاربران ایرانی هم ازش استفاده میکنند

      پاسخ
  5. وحید

    سلام ♥
    اول باید به خاطر مقاله هاتون ازتون تشکر عالیه♥
    اگه زحمتی نیست یه سر به وبلاگ ما بیایید و اگه از نظر سئو مشکلی همین جا بنویسید. من هر روز میام و منتظر لطفتون هستم♥♥♥

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *