چرا باید محتوای طولانی و همیشه سبز تولید کنید
کسبوکارهای کوچکی که محتوای کوتاه تولید میکنند چون فکر میکنند مخاطبان وقت، حوصله و زمان خواندن و دنبال کردن محتوای طولانی و همیشه سبز را ندارند در واقع اشتباه بزرگی را مرتکب میشوند. این روزها تولید محتوای طولانی و همیشه سبز و مرتبط کاری بسیار لازم و ضروری است.
محتوای طولانی و همیشه سبز در موتورهای جستوجو رنک بیشتری میگیرد، به خالقان محتوا اجازه میدهد که بتوانند حضور خود در اینترنت را پر رنگتر کنند، نرخ تبدیل بازدیدکننده به خریدار را بیشتر کنند و تعامل و اعتبار اجتماعی خود را به شدت افزایش دهند. اگر مشتاقانه به دنبال این هستید که بدانید گوگل در دنیای محتوا محور امروزی بیشتر به چه چیزی اهمیت میدهد، باید بدانید که این محتوای عمقی و مرتبط است که به چند دلیل همیشه برتر است.
به این ۳ دلیل باید محتوای طولانی و همیشه سبز را بهترین دوست جدید خود بدانید
خیلی از صاحبان کسبوکارها تصور میکنند که یک استراتژی بازاریابی محتوا به اندازه یک مکالمه دوستانه بین دو دوست صمیمی، آسان و بی دردسر است. معمولا این افراد چنین حقیقتی را نادیده میگیرند که حتی سادهترین نوع مکالمه اجتماعی، طرفین مکالمه را وادار میکند که از قوانین رفتاری خاصی پیروی کنند. طرفین مکالمه باید به حرفهای طرف مقابل خود علاقهمند باشند، به جای بحث کردن با هم صحبت کنند، بدون قضاوت کردن زود هنگام به نظرات طرف مقابل احترام بگذارند، و از همه مهمتر باید قبول کنند که ممکن است دیدگاههایشان با هم متفاوت باشد ولی در عین حال باید از نظرات مشترک یکدیگر نیز نکات جدیدی بیاموزند.
یک محتوای خوب هم درست به اندازه یک مکالمه بین دو نفر که به یکدیگر اهمیت میدهند موثر و پر جزئیات است. وقتی میخواهید ایدههای خود را با کسی برای شما ارزش دارد به اشتراک بگذارید، مسلما نمیخواهید حرفی بزنید که به ضررتان تمام شود یا اینکه حرفتان به اندازه کافی شفاف و واضح نباشد. با همین منطق متوجه میشوید که در مقایسه با آن پستهای کوتاهی که هر از گاهی در وبلاگ خود منتشر میکنید، پستهای طولانی نتایج بهتری به دنبال دارند و بهتر میتوانند رضایت بازدیدکننده را جلب کنند.
این سه دلیل قانع کننده است برای اینکه چرا محتوای طولانی میتواند (و باید) قدرتمندترین سلاح شما برای جلب رضایت بازدیدکنندهها باشد.
۱- گوگل عاشقش است
یکی از بزرگترین چالشهایی که صاحبان کسبوکارهای کوچک این روزها با آن روبهرو هستند تولید محتوای باکیفیتی است که هم برای انسانها و هم ماشینها باارزش به شما برود. برای ارج نهادن به تولید محتوای باکیفیت و تلاشهای بسیار در زمینه بازاریابی و در عین حال پاک نگه داشتن صفحات نتایج موتورهای جستوجو یا SERPها، گوگل ویژگی in-depth article را معرفی کرد تا به کاربران اجازه دهد که بتوانند از نتایج جستوجویی استفاده کنند که برای کمک کردن به آنها برای تحقیق کردن و رسیدن به اطلاعاتی بیشتر و کاملتر طراحی شده است. گوگل به شما اجازه میدهد که بدانید برای بهینه سازی برای این ویژگی باید چه قدمهایی را طی کنید و به شما امکان دسترسی به متدهای خیلی خوبی را میدهد که به کمک آنها بتوانید محتوای غیر تبلیغاتی خود را با هدف سرگرم کردن، اطلاع دادن و آموختن به بازدیدکنندهها معرفی کنید.
با توجه به آنچه Search Engine Watch گفته، ویژگی in-depth article با این هدف توسط گوگل تولید شده است که کسانی که تولید محتوای باکیفیت را در راس استراتژی تولید محتوای خود قرار نمیدهند از گردونه رقابت خارج شوند. با این دیدگاه کاملا منطقی به نظر میرسد که کسبوکارها روی محتوای طولانی و عمقی حساب کنند، چون صاحبان کسبوکارها قبول دارند که این نوع محتوا میتواند هم توجه بازدیدکنندهها را به خود جلب کند، هم بازدیدکنندههایی جدید برای آنها به ارمغان بیاورد و هم اینکه در نتایج موتورهای جستوجو هم جایگاه خوبی به محتوای آنها اختصاص داده میشود. اگر این حرفها را قبول ندارید میتوانید ببینید کسانی که خودشان امتحان کردهاند چه حرفی برای گفتن دارند.
به عنوان مثال، WordStream افشا کرد که محبوبترین پست وبلاگش با عنوان Find Your Old Tweets: How to See Your First (Worst?) Tweet، که حدودا ۲۳۰۰ کلمه داشت در یک ماه گذشته بیش از ۱۰۰ هزار بار بازدید شده است؛ هر بازدیدکننده هم به طور میانگین حدود ۸ دقیقه روی این صفحه باقی مانده است که این آماری بسیار شگفت انگیز است.
بر اساس اطلاعاتی که serpIQ منتشر کرده، ۱۰ نتیجه برتر در موتورهای جستوجو محتوایی با ۲۳۰۰ تا ۲۴۵۰ کلمه است، پس بد نیست اگر در مورد محتوای طولانی تجدید نظر کنید. همانطور که مشخص است گوگل عاشق محتوای طولانی و عمقی است، بنابراین شما هم باید به فکر تولید این سبک از محتوا باشید.
۲- مخاطبان شما هم عاشقش هستند
پاسخگویی به نیازهای کاربران اینترنتی امروزی کار بسیار دشواری است. اکثر این کاربران علاقهای به مطالب طولانی ندارند و بیشتر مطالبی را دوست دارند که بتوانند با یک نگاه گذرا محتوای آن را با چشم اسکن کنند. اما در عین حال همین کاربران از محتوای کم کیفیت هم خوششان نمیآید. پس چطور میتوانید این کاربران را راضی کنید تا محتوای شما را دنبال کنند؟
اول از همه باید سعی کنید محتوایی تولید کنید که موضوعیت واحدی داشته باشد به طوری که تمام مطالب وبلاگ شما وحدت موضوعی داشته باشند. دوما محتوای شما باید ساختاری داشته باشد که مطالعه آن ساده باشد به طوری که بازدیدکننده به راحتی بتواند با یک نگاه تمام نکات مهم مطلب را با چشم اسکن کنند. سوما قبل از اینکه محتوای خود را در شبکهها و رسانههای مختلف تبلیغ کنید باید یک بار دیگر خودتان آن را مطالعه کنید تا مطمئن شوید در آن مشکلاتی وجود نداشته باشد که حواس بازدیدکننده را از خود محتوا پرت کند.
۳- موفقیت در جزئیات است
این یکی دیگر از جنبههایی است که نباید نادیده بگیرید: پاسخ دادن به بزرگترین سوالات بازدیدکنندهها و مخاطبان شما همیشه هم نمیتواند در قالب مطالب کوتاه ارائه شوند. شاید در خیلی از موارد اندازه معیار مهمی نباشد ولی در این مورد به خصوص برای تولید محتوای کاربر پسند و مطابق میل گوگل باید به اندازه محتوای خودتان اهمیت بدهید.
شما میتوانید پستهای وبلاگ خود را کوتاه و خلاصه نگه دارید و مطلبی بیشتر از ۳۰۰ کلمه در وبلاگتان منتشر نکنید، ولی تا وقتی که موتورهای جستوجو نتوانند محتوای شما را پیدا کنند، این محتوا رنک بالایی هم نخواهد گرفت و همه مطالب شما نخوانده باقی میمانند. از طرف دیگر، شما هر چقدر هم که در امر تولید محتوا متخصص باشید هیچ وقت نمیتوانید حجم قابل قبولی از اطلاعات را در یک مقاله ۳۰۰ کلمهای بگنجانید.
این در حالی است که وقتی بحث جستوجو در مورد یک موضوع خاص به میان میآید، کاربران اینترنتی اصلا دوست ندارند برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود به ۱۰ وبلاگ مختلف سر بزنند. این کاربران معمولا دوست دارند به یک وبلاگ معتبر مراجعه کنند که با مقالههایی حدودا ۲۰۰۰ کلمهای بتواند تمام اطلاعات مورد نیاز در همان موضوع به خصوص را در اختیارشان قرار دهد.
اینجا با یک پارادوکس جالب مواجه میشوید: همانطور که Buzzsumo گزارش داده، با اینکه اکثر کاربران ترجیح میدهند برای جستوجو در اینترنت از دیوایسهای موبایل خود استفاده کنند، اما این کاربران با کمال میل دوست دارند مطالب طولانی و باکیفیت را روی اسمارتفونها و تبلتهای خود مطالعه کنند.
تبدیل کردن محتوای همیشه سبز به یک گنجینه طلایی
بسیاری از برندها تصور میکنند که زمان، انرژی و پول کافی برای تولید محتوای همیشه سبز را ندارند. اما این دلایل اصلا منطقی نیست. محتوای همیشه سبز بهترین نوع محتوایی است که باید تولید کنید حتی اگر مجبور باشید زمان یا پول بیشتری را صرف تولید محتوا کنید.
۳ دلیل (بیشتر) در توضیح اینکه چرا محتوای همیشه سبز بهترین نوع محتوا برای هر کسبوکاری است
اینترنت این روزها پر است از محتوای کم کیفیت و بیارزش. به دلیل همین تداول هست که اکثر برندها تصمیم میگیرند که هزینه کمتری را خرج تولید محتوا کنند و محتوایی را ارائه میکنند که مثل اکثر محتوای اینترنتی کم کیفیت و بیارزش به حساب میآید. شما اما به جای اینکه همین اشتباه را مرتکب شوید و در دام محتوای کم کیفیت گیر کنید باید به محتوای همیشه سبز اهمیت بدهید.
همانطور که از اسمش پیداست، محتوای همیشه سبز انقضایی ندارد. این نوع محتوا حتی بعد از چند سال از زمان انتشارش همچنان میتواند مفید و کارآمد باشد و بماند. با توجه به آنچه HubSpot میگوید، مقالات طولانی و عمقی و با طول عمر بین یک تا دو سال را میتوان محتوای همیشه سبز دانست. هر کسی در هر موضوعی میتواند و باید محتوایی همیشه سبز تولید کند. این هم ۳ دلیل بیشتر در شرح اینکه چرا باید محتوای همیشه سبز تولید کنید.
۱- در موتورهای جستوجو رنک خوبی میگیرد
به طور طبیعی، وقتی بحث تولید محتوای خوب برای گوگل به میان میآید، بهینه سازی در اولویت کار شما قرار میگیرد. در این صورت باید بدانید که محتوای همیشه سبز به خاطر طول عمر فراوانی که دارد در موتورهای جستوجو رنک بالایی کسب میکند. برای به حد اکثر رساندن تاثیر این محتوا، باید یک تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید تا مطمئن شوید که محتوای شما برای آن کلمات کلیدی هدفتان به خوبی بهینه سازی شده باشد.
۲- برای مدت بیشتری بازدیدکننده جذب میکند
محتوای همیشه سبز همچنین این قابلیت را دارد که برای مدت بیشتری بازدیدکننده جذب کند. بسیاری از وبلاگهایی که از چند سال پیش به تولید محتوای همیشه سبز پرداختهاند، هنوز هم برای اولین و قدیمیترین مطالب خود بازدید زیادی دریافت میکنند. شاید غیرممکن به نظر برسد ولی در عصر محتوای ضعیف، تولید محتوای همیشه سبز میتواند شما و برندتان را همیشه در صدر قرار دهد.
۳- شما را در دید بازدیدکنندهها نگه میدارد، بدون اینکه قدیمی به نظر برسید
در برخی از موضوعات که به مرور زمان به کندی تغییر میکنند و یا حتی اصلا تغییر نمیکنند، محتوای همیشه سبز شانس موفقیت شما را خیلی بیشتر میکند. موضوعاتی مثل “چطور برای کسبوکار خود یک پیج در فیسبوک راه بیاندازید و آن را مدیریت کنید” یا “مشکلات متداولی که ممکن است در کار خود با آنها روبهرو شوید” از جمله موضوعاتی هستند که در گذر زمان تغییرات کمی خواهند داشت و بازده محتوای همیشه سبز را به حد اکثر میرسانند.
چطور محتوای همیشه سبز را تولید و بهینه سازی کنید؟
حالا که میدانید محتوای عمیق و طولانی و همیشه سبز چقدر مفید و کارآمد هست مطمئن هستم که الان برای تولید اولین محتوای همیشه سبز خود لحظه شماری میکنید. به همین دلیل سه قانون طلایی در تولید محتوای همیشه سبز را با شما به اشتراک میگذارم:
۱- تکلیفتان را انجام دهید
تحقیق کردن کلید موفقیت است، مخصوصا اگر حرف از موضوعی به میان بیاید که بتوان برای آن موضوع یک محتوای طولانی تولید کرد. در ضمن یادتان باشد که تحقیق در مورد کلمات کلیدی و رفتار بازدیدکنندگان خود را نادیده نگیرید. هر دو حنبه به محتوای تازه متولد شده شما کمک میکنند که در موتورهای جستوحو رنک بهتری بگیرد و بهتر به سوالات و نیازهای بازدیدکنندگان شما پاسخ بدهد.
۲- روند تولید محتوای خود را بهینه سازی کنید
- برای معرفی هر چه بهتر ایدههای خود با ترتیب و ترکیبی منطقی، به فکر یک ساختار خوب برای محتوای خود باشید.
- به این فکر کنید که هر چند وقت یک بار لازم است محتوای همیشه سبز خود را بازبینی کرده و تغییر دهید؛ اگر محتوای همیشه سبز زیادی دارید و دوست دارید همه چیز منظم باقی بماند، بهتر است یک تقویم برای بازبینی و بازنویسی محتوای همیشه سبز خود تنظیم کنید.
- مطمئن شوید که محتوای نامحدود همیشه سبز شما فراوانی کلمات کلیدی قابل قبولی دارد.
- برای به حداکثر رساندن تلاشهای خود در زمینه سئو ، روی لینکهای داخلی و خارجی در محتوای خود کار کنید.
- اشکالات املایی و انشایی را رفع کنید.
- کیفیت محتوای همیشه سبز خود را کنترل کنید و همیشه به یاد داشته باشید که هر محتوایی که تولید میکنید با متمایز و باکیفیت باشد، نه اینکه صرفا یک بازگویی ضعیف از پستهای قدیمیتان باشد.
۳- استراتژی به اشتراک گذاری خود را گسترش دهید
راههای بیشماری وجود دارد که از طریق آنها میتوانید محتوای همیشه سبز خود را در معرض دید قرار دهید. خبرنامهها و شبکههای اجتماعی دو تا از بهترین راهها برای تبلیغ محتوای شما هستند. شما میتوانید در خبرنامه هفتگی یا ماهانه خود محتوای خود را به مشترکان خبرنامه معرفی کنید، یا در شبکههای اجتماعی آخرین مطالب خود را با دوستان و دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید، یا حتی در قالب یک ویدیو در یوتیوب مطالب خود را تبلیغ کنید.
بعضی اوقات، محتوای بیشتر یعنی همه چیز
با اینکه خیلی دوست دارم به شما بگویم که محتوای ۱۰۰ کلمهای میتواند شما و برندتان را به موفقیت برساند، ولی میدانم که این حرف کاملا اشتباه است. گرچه تولید محتوای ۲۰۰۰ کلمهای یا بیشتر، کار بسیار دشوار و پیچیدهتری است، اما تا زمانی که تولید کنندگان این محتوا کیفیت را به کمیت ترجیح میدهند، محتوای طولانی و همیشه سبز ارزش تلاشی که صرف تولیدش میشود را دارد.
پس به جای اینکه تعداد کلمات مطالب خود را به حداقل برسانید، سعی کنید افکار خود را منظم کنید و به کلمات اجازه دهید آزادانه روی کاغذ بیایند؛ اگر فکر میکنید هنوز برای این چالش آماده نیستید میتوانید از یک گروه متخصص در تولید محتوا کمک بگیرید تا آنها شما را با راه و رسم تولید محتوای همیشه سبز آشنا کنند.
سلام. یک سوال دارم. اگه برای تامین محتوامون از سایت های دیگه کپی کنیم، گوگل پنالتی میده؟ البته با ذکر منبع و بدون دستکاری در متن
با سپاس
ذکر کردن منبع فقط برای این هست که حقوق خالق اصلی محتوا حفظ شود. ولی هم از نظر گوگل و هم از نظر بازدیدکنندهها این محتوای تازه و غیر تکراری هست که ارزش دارد. گوگل به محتوای جدید و با کیفیت رنک میدهد و بازدیدکنندهها هم وبلاگی را دنبال نمیکنند که از خودش محتوایی نداشته باشد و فقط متکی به وبلاگهای دیگر باشد.
با سلام دوست عزیز سوالی داشتم از خدمتتون..
یه ابزاری بود برای چک کردن پنالتی گوگل و سپس با ارور زیر مواجه شدم..
is possibly penalized or sandboxed by google!
مشکل چیست؟
بعضی از سایت های دیگرم هم تست کردم بازم همین ارور میاد درحالیکه 1 روز از ساختنش بیشتر نگذشته ؟!؟
سلام
چه ابزاری بوده؟ باید دید اصلا قابل اعتماد بوده یا نه؟
pixelgroove.com/serp/sandbox_checker
از سایت بالا مشاهده کردم
سلام آیا در وبمسترتولز پیغامی مبنی بر پنالایز شدن برای شما ارسال شده؟
سلام بنظر من سئو همشون كشك هستن
درسته بايد حجم تصاوير كم كنيد كد هايي موجود در قالب بهينه يني فضا هايي كوچيك رو برداريد
بنظر من توليد محتوايي سبز كه ميگن رنك مياره دروغه
بنده خودم ميگم بايد پستت يه پست باشه كه كاربر هايي زيادي به دنبال اون باشند
مثلا : دانلود اهنگ جديد
روزانه پنج هزار نفر از اين كلمه ميخوان وارد سايت بشن
خب ميتوني صفحه اول باشي و امار بگيري و اين باعث ميشه سايت پيشرفت كنه و در بقيه پست هات بهت كمك كنه
با سلام نظر هر کسی قابل احترام هست شما دوست من همونطور که دوست دارید میتونید عمل کنید و اگر اعتقادتون این هست نمیدونم دلیل ورود و مطالعه شما از این پست چی بوده؟
البته کاملا از گذاشتن شماره و مشخصاتتون در این کامنت که حذف شد ، هدفتون کاملا مشخص بود و فقط به سبب احترام به شما نظرتون منتشر شد
موفق باشید
با سلام خیر پیامی دریافت نشده
سلام احتمال اینکه پنالایز شده باشید کم هست آخرین باری که بصورت دسته جمعی برایی برخی وبمستران جهان پنالایز بودن به اطلاعشون رسید در پنل وبمسترتولز به آنها اعلام شد.
ولی سایت شما باید بررسی بشه
بنظر من که محتوای همیشه سبز در هر کسب و کاری جواب میده و باعث پیشرفت اون سایت میشه. این محتواها هستند که بازدیدکننده رو به سایت میکشند. در ضمن نمیشه با مطلب در مورد دانلود آهنگ جدید کاربر رو به یک سایت فروش کالای دیجیتال کشید که.
سلام ممنونم هادی جان بابت تخصصی شما
ممنون از مطلب خوبتون
به نظر من با اینکه محتوای سبز و طولانی خوب است و مورد توجه گوگل اما واقعیت این است که امروزه محتوای کم حجم مخاطب بیشتری جذب می کند، هرچند کم کیفیت!
مرسی از شما
سلام خیلی ممنونم از نظرتون و برای من قابل احترام . ولی این رو هم توجه داشته باشید کاربر در مورد مطلبی که میخواد با یه سرچ و ورود به یک مطلب به هدفی که میخواد برسه هم خیلی بهتره تا چندین مقاله مختلف رو در سایتهای متعدد مطالعه کنه
بسیار ممنون.