اهمیت سئو سایت بخصوص در دوران کرونا

اهمیت سئو سایت بخصوص در دوران کرونا

فهرست مطالب

شیوع کووید 19 و در نتیجه قرنطینه جهانی و اقدامات فاصله گذاری اجتماعی، عصر جدیدی از دورکاری را برای صدها میلیون نفر آغاز کرده است و این موضوع باعث تغییر قابل توجهی در سبک زندگی شده است. بحران ما را به این فکر می‌اندازد که چه بخش‌هایی از این عادی بودن جدید، چه محدودیت‌های حرکتی یا کار از خانه، باقی خواهد ماند. ما کم کم یاد می گیریم که خود را با دنیایی از نوسانات و خطرات در حال تغییر، از بی ثباتی اقتصادی، شکست های صنعتی، و ناامنی شغلی تا زمانی که یک بار دیگر خانواده و دوستان خود را ببینیم، سازگار شویم.

آمار سئو

در این میان کسب ‌وکارهایی که قابلیت جستجو و دیده شدن بصورت آنلاین دارند، خواهند برد؛ زیرا خرید تقریباً به صورت آنلاین انجام می شود. این امر اهمیت سئو در دیجیتال مارکتینگ را بسیار بالا می برد. به خصوص اکنون که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای به برندهایی روی می آورند که احساس اطمینان به آنها می دهند. سرمایه گذاری در سئو کلید جلب توجه و برندینگ است و در این مقاله به بررسی چند دلیل برای پی بردن به اهمیت سئو در دوران کرونا می پردازیم.

دلایل اهمیت سئو

مهدی نیکونام سرپرست سئو ایران وب لایف

·        دیجیتال مارکتینگ کافی نیست!

شبکه های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام و بطور کلی سوشال مدیا جای بسیار خوبی برای برندینگ هستند و به افزایش دید آنلاین کمک می کنند، اما جستجوی ارگانیک بخصوص از طریق گوگل بیش از 50 درصد از کل ترافیک هر وب سایتی را تشکیل می دهند. یک مطالعه توسط Brightedge Research نشان می دهد که جستجوی ارگانیک در حدود 68 درصد از ترافیک هر سایت را تشکیل می دهد و این در مقایسه با 15 درصد برای رسانه های اجتماعی بسیار بالاتر است. معنای این امر برای کسب و کارها این است که آنها به محتوای جذاب، منحصربفرد، بهینه و سئو شده نیازمند هستند تا ورودی خود را افزایش دهند.

·        کرونا و همه گیری باعث رشد فزاینده تجارت الکترونیک شده است.

با تعطیلی مشاغل غیر ضروری و توصیه به مردم برای ماندن در خانه، جای تعجب نیست که تجارت الکترونیک به کانال اصلی فروش برای مشاغل در سراسر دنیا تبدیل شده است. در بحبوحه بحران کرونا، با اجتناب مصرف‌کنندگان از حضور در مکان‌های عمومی و دستور بسته شدن خرده‌فروشان، مردم بیشتر و بیشتری به خرید آنلاین روی می‌آورند.

اکنون شرکت‌های بیشتری از ترکیب کانال‌های بازاریابی شامل رسانه‌های اجتماعی، متنی، ویدئو، پرداخت به ازای کلیک CPC و ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنند. بهینه سازی موتورهای جستجو افزودنی عالی به این ترکیب است زیرا به بهبود ترافیک و دید آنلاین و در نتیجه افزایش آگاهی از برند کمک می کند.

·        مقرون به صرفه

مزیت اصلی استفاده از سئو در هنگام بحران کرونا این است که بهینه سازی وب سایت شما در مقایسه با اجرای کمپین های تأثیرگذار، میزبانی وبینارها و سایر رویدادهای مجازی و استفاده از تبلیغات پولی، مقرون به صرفه تر است. با انواع دیگر بازاریابی، کسب و کارها باید به پرداخت هزینه ادامه دهند تا دید آنلاین خود را افزایش دهند اما سئو به کمی صبر، زمان، تمرکز و تخصص نیاز دارد ولی ارزش بلندمدت فوق العاده ای را ارائه می دهد.

·        ایجاد اعتماد در مشتریان

تولید محتوای با کیفیت نه تنها مقرون به صرفه است و به بهبود رتبه کمک می کند، بلکه برندها را قادر می سازد تا مشتریان را در مورد محصولات و خدمات خود آموزش دهند. وقتی به بازدیدکنندگان این فرصت داده می‌شود که درباره یک محصول، مشخصات، عملکرد و محدودیت‌های آن اطلاعات بیشتری کسب کنند، انتظارات واقعی‌تری در مورد اینکه می‌توانند از این محصول برای چه کاری استفاده کنند و اینکه آیا واقعاً به آن نیاز دارند، به آنها می دهد.

سئو ایران وب لایف

آموزش مشتریان همچنین به کاهش شکایات و ایجاد اعتماد کمک می کند که پایه و اساس روابط بلندمدت شرکت – مشتری است. مقاله‌ای در مجله تحقیقات خدمات نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگانی که دانش تخصصی از قبل موجود دارند، تمایل بیشتری برای شرکت در گفتگوی سازنده با ارائه‌دهندگان خدمات دارند.

در همین مورد مقاله دلایل اهمیت سئو: چرا باید آن را در دیجیتال مارکتینگ جدی بگیریم را مطالعه نمایید.

·         افزایش دید آنلاین

تجزیه و تحلیل وبسایت Path Interactive روندهای جالبی را نشان می دهد که می تواند به شما در افزایش دید جستجو کمک کند. وب‌سایت‌هایی مانند WHO و CDC (وبسایت ها بهداشتی) طبیعتاً طی دوران کرونا افزایش چشمگیری داشته‌اند. سایت‌های سلامتی نیز افزایش شدیدی را تجربه کرده‌اند. به ‌ویژه سایت‌هایی که بر تناسب اندام، تغذیه، دستور العمل‌های سالم و روش‌های تمیز کردن طبیعی خانه تمرکز دارند.

این تغییرات فرصتی را برای شرکت‌ها باز می‌کند تا محتوای مرتبطی را ایجاد کنند که باعث تبدیل بیشتر شود. این یک راه عالی برای افزایش تاثیر و افزایش دسترسی برند شما است.