ایالت ویکتوریا استرالیا-ایالت نیوساث ولز استرالیا-ایالت کویینز لند استرالیا

 ایالت ویکتوریا استرالیا-ایالت نیوساث ولز استرالیا-ایالت کویینز لند استرالیا

فهرست مطالب

ایالت ویکتوریا

ویکتوریا یکی از شش ایالت استرالیا است که در ضلع جنوب شرقی این سرزمین پهناور قرار دارد. پایتخت و شهر بزرگ این ایالت، ملبورن است. شهر ملبورن در سال ۱۸۳۵ مقرر شد و مستعمره مستقل ایالت ویکتوریا هم در سال ۱۸۵۱ توسط بریتانیا اعلام شد. ایالت ویکتوریا از منظر پهناوری (حدود ۲۲۸٬۰۰۰ کیلومترمربع) رتبه ششم و به لحاظ جمعیت (بعد از ایالت نیوساوت ولز) رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

در این ایالت ۲۰ شهر وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: جیلانگ (Geelong)، بالارات (Ballarat)، بندیگو (Bendigo)، لاتروب (La Trobe) و بنالا (Benalla).

آب‌وهوای ایالت ویکتوریا

ایالت ویکتوریا، آب‌وهوایی مطبوع و معتدل دارد و در قیاس با سایر ایالت‌های استرالیا مانند کوئینزلند و نیو ساث ولز، هوای خنک‌تری دارد. آب‌وهوای این ایالت به ویژه در شهر ملبورن، نا پایدار است. قابل‌ذکر است که شما می‌توانید در طول یک روز هر ۴ فصل سال را در ملبورن امتحان کنید. میانگین دمای فصلی در تابستان ۲۵ درجه سانتی‌گراد و در زمستان ۱۴ درجه سانتی‌گراد است.

ساکنان ایالت ویکتوریا

ایالت ویکتوریا جمعیتی بالغ‌بر ۶٬۶۴۹٬۰۰۰ نفر دارد. این ایالت مهاجرانی از ۲۰۰ کشور متفاوت را در خود جای‌داده است. بیش از ۷۰ درصد مردم ویکتوریا در شهر ملبورن که مرکز این ایالت است، زندگی می‌کنندیک‌چهارم جمعیت این ایالت خارج از استرالیا به دنیا آمده‌اند. به گفته‌ای تقریباً ۴۳.۶ درصد از ساکنین ویکتوریا یا والدین آن‌ها را مردم ویکتوریا و حدود ۳۰ درصد از مردم ملبورن در خانه‌های خود به زبانی به‌جز زبان انگلیسی حرف می‌زنند ر آن‌سوی مرزها به دنیا آمده‌اند. در ویکتوریا بیش از ۱۸۰ زبان و گویش وجود دارد. به گفته‌ای دیگر، بیش از ۲۰ درصد از.

ملبورن استرالیا؛ قطب اقتصادی ویکتوریا

ملبورن در بین شهرهای استرالیا به بوستانشهر (Australia’s garden city) معروف است. این شهر درند سال اخیر از طرف مجلهٔ اکونومیست چند بار به‌عنوان بهترین شهر دنیا برای زندگی برگزیده‌شده است. ملبورن یکی از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی و تحصیل است. خیلی از افراد ملبورن را پایتخت ورزشی و فرهنگی استرالیا می‌دانند، برای اینکه بسیاری از فستیوال‌های فرهنگی و مسابقات بزرگ ورزشی در این شهر برگزار می‌شود.

رستوران‌های گوناگون، آرامش شهری، آب‌وهوای معتدل رو به خنک، زیبایی‌های طبیعی و مردم خیلی مهربآن‌همه و همه ملبورن را به شهری بی‌همتا در دنیا تبدیل کرده و باعث جذب تعداد خیلی زیادی توریست شده است.

ملبورن دارای اقتصاد بی‌اندازه متنوعی است. این شهر در بخش‌های مالی، تولید، تحقیقات، فناوری اطلاعات، آموزش، لجستیک، حمل‌ونقل و گردشگری از امکانات خاص و نقاط قوت ویژه‌ای بهره‌مند‌است. ملبورن شهرتش را مدیون طلا خیز بودنش (Goldfields of Central Victoria)، رویدادهای بزرگ ورزشی مثل اسب‌دوانی (Melbourne Cup horse race) و جاده بی‌نظیر در امتداد اقیانوس (Great Ocean Road) است.

ایالت نیوساث ولز استرالیا

یکی از مهم‌ترین تشویش کسانی که دوست دارند به استرالیا مهاجرت کنند این است که کدام ایالت را برای زندگی برگزینند. اگر شما هم به فکر مهاجرت به استرالیا هستید مطالب این صفحه رابه خوبی مطالعه کنید. ما در این مقاله می‌خواهیم ایالت نیو ساث ولز استرالیا (نیو ساوت ولز) را از زاویه‌های متفاوت بررسی کنیم تا اگر شما هم روزی خواستید به این کشور مهاجرت کنید، با چشم و گوش باز تصمیم بگیرید.

آخرین سرشماری‌ها نشان داده‌اند که  ۴۴٫۹ درصد مهاجران ایرانی در ایالت نیو ساث ولز استقرار دارند. پس مطمئن باشید با انتخاب این ایالت وزندگی در آن، زیاد احساس غربت نخواهید کردحالا اگر مایل اید از موقعیت جغرافیایی، شرایط زندگی و جاذبه‌های دیدنی نیوساوت ولز بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی ایالت نیو ساث ولز استرالیا

ایالت نیو ساث ولز در جنوب شرق استرالیا استقرار دارد. مساحت نیوساوت ولز بیش از ۸۰۰٬۰۰۰ کیلومترمربع است. این ایالت از جنوب به ایالت ویکتوریا، از شمال به کوئینزلند، از غرب به استرالیای جنوبی و از شرق به اقیانوس آرام منتهی می‌شوداین ایالت را ازنظر جغرافیایی می‌توانیم به چهار حوزه دسته‌بندی کنیم.

آب‌وهوا در نیو ساث ولز

نیو ساث ولز دارای آب‌وهوای خشک تا نیمه‌خشک است. حدووسط بارندگی در این ایالت در حدود ۱۵۰ تا ۵۰۰ میلی‌متر در سال است. در بیشتر مناطق نیوساوت ولز شاهد بارندگی هستیم ولی اندازه آن در سراسر ایالت گوناگون است. تابستان نیو ساث ولز خیلی گرم و شب‌های زمستانی آن بسیار سرد است. در حوالی غربی این ایالت، آب‌وهوایی گرم و نیمه‌خشک استوار است. سه شهر بزرگ نیو ساث ولز؛ یعنی سیدنی، نیوکاسل و ولونگونگ هم از آب‌وهوای سرد و معتدل بهره‌مند هستند.

جمعیت ایالت نیو ساث ولز استرالیا

نیو ساث ولز بزرگ‌ترین ایالت استرالیا نیست اما ازآنجایی‌که بالاترین میزان جمعیت را در خود جای‌داده است، پرجمعیت‌ترین ایالت شناخته‌شده است. ایالت نیو ساوت ولز استرالیا بیش از ۸ میلیون نفر جمعیت داردیک‌سوم یا به‌واقع ۳۰% از کل جمعیت استرالیا، در نیو ساث ولز زندگی می‌کنند. بیشترین جمعیت ایالت (بیش از ۵ میلیون نفر) در شهر سیدنی سکونت دارند. بهتر است بدانید که چیزی حدود ۲/۵ میلیون نفر از جمعیت این ایالت در بیرون از استرالیا به دنیا آمده‌اند.

مردم نیو ساث ولز به چه زبان‌هایی صحبت می‌کنند؟

دانستن زبان رایج یک شهر یا یک منطقه، اثر بسیاری در برقراری ارتباط دارد. اگر ندانید که ساکنین آن کشور یا شهری که به‌عنوان مقصد مهاجرت برگزیده‌اید به چه زبانی صحبت می‌کنند، مطمعنا در جامعه با دردسر بسیاری روبه‌رو خواهید شد. در ایالت نیو ساث ولز استرالیا بیش از ۲۷۵ زبان مختلف و ۱۴۴ مذهب وجود دارد. زبان غالب نیو ساث ولز انگلیسی است.

ایالت کویینزلند استرالیا

درباره ایالت کوئینزلند استرالیا

ایالت کوئینزلند استرالیا یکی از ایالت‌های استرالیا است که در شمال شرقی این کشور قرارگرفته است. نام این ایالت برگرفته از نام ملکه بریتانیا، ملکه ویکتوریا برگزیده‌شده است. ایالت کوئینزلند دومین ایالت پهناور و وسیع استرالیا است و دارای مساحت بسیار بزرگی می‌باشد به‌طوری‌که از کشور ایران بزرگ‌تر است.

مرکز این ایالت شهر بریزبین است که سومین شهر بزرگ در استرالیا شمرده می‌شود. ایالت کوئینزلند بیش از 5 میلیون جمعیت دارد. ایالت کوئینزلند دارای اقتصاد قوی درزمینهٔ معدن، کشاورزی و حمل‌ونقل است به صورتی که سومین اقتصاد بزرگ استرالیا انگاشته شده است.

شهرهای کوئینزلند استرالیا

ایالت کوئینزلند دارای شهرهای بسیاری است که در اطراف این ایالت قرارگرفته‌اند. همانا بزرگ‌ترین شهر این ایالت بریزبین است که بیش از نیمی از جمعیت ایالت در این شهر زندگی می‌کنند. در ادامه لیست شهرهای ایالت کوئینزلند را مشاهده می‌فرمایید:

  • بریزبین Brisbane
  • گلد کست Gold Coast
  • تانزویل Townsville
  • مکای Mackay
  • راکهمپتن Rockhampton
  • سان شاین کست Sunshine Coast
  • کَنز Cairns
  • روما Roma
  • توومبا Toowoomba

موقعیت جغرافیایی ایالت کوئینزلند

ایالت کوئینزلند در شمال شرقی استرالیا قرارگرفته است. این ایالت از جنوب به ایالت نیوساوث‌ولز و از غرب به قلمرو سرزمین شمالی و ایالت ویکتوریا منتهی می‌شود. همانا این ایالت از شرق و شمال به اقیانوس آرام منتهی می‌گردد.

کوئینزلند ایالتی پهناوراست که مساحت آن کمی بیشتر از کل مساحت ایران است. اگر ایالت کوئینزلند را یک کشور در نظر بگیریم، شانزدهمین کشور پهناور جهان خواهد بود. ایالت کوئینزلند دارای 7000 کیلومتر نوار ساحلی است.

آب‌وهوای ایالت کوئینزلند

ایالت کوئینزلند دارای آب‌وهوای گوناگونی است و علت آن‌هم وسعت بسیار بزرگ این ایالت است. به‌طورکلی کوئینزلند دو فصل تابستان و زمستان را تجربه می‌کند: تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های معتدل.

مانند مناطق شمالی کشورمان، نوار ساحلی این ایالت آب‌وهوای مرطوبی دارد و در خیلی از روزهای سال ناظر بارندگی است. مناطق مرکزی این ایالت دارای بارندگی کمتر و هوای گرم‌تر است. مناطق مرتفع‌تر این ایالت در جنوب شرق می‌تواند هوای خنک‌تری را داشته باشد و حتی در زمستان‌ها ناظر دمای زیر صفر است.

 

کلام پایانی

بسیار خب دوستان عزیز همان‌طور که مشاهده کردید در این مقاله درباره ایالت‌های استرالیا ازجمله، ویکتوریا، نیوساث ولز و ایالت کویینزلند صحبت کردیم امیدواریم که توانسته باشیم پاسخ سؤال‌های شما گرامیان را داده باشیم.

اگر شما هم علاقه‌مند به مهاجرت به استرالیا هستید کافی است با تیم مشاوران ویزاپیک ارتباط برقرار کرده تا شمارا چندوچون آن آشنا سازند. برای این منظور کافی است که فرم ارزیابی رایگان کانگروز را تکمیل کنید تا کارشناسان ما دراسرع‌وقت با شما ارتباط برقرار کنند.