سئو سازی محتوای سایت : گوگل پاندا

سئو سازی محتوای سایت : گوگل پاندا

فهرست مطالب

یکی از مباحث مهم در مورد سئو٬ بهینه سازی داخلی و یا On Page optimization است. در حال حاضر محتوا نقش بزرگی در سئو ایفا میکند و در مقالات قبلی اعلام کردیم که محتوا پادشاد سئو است.در این اموزش که برگرفته از تجربیات ما در سئوسازی سایت ها و مقالات آموزشی موجود میباشد به شما راه کارهایی ساده و مفید در مورد سئوسازی محتوا ارائه میدهیم.

سئو سازی محتوای سایت

1. برای تصاویر خود ALT و Name قرار دهید

این مورد را بیشتر وبمسترها میدانند که تصاویر دارای ویژگی ALT باشند٬ همچنین قرار دادن Name برای تصاویر مفید است اما در صورت قرار ندادن مشکلی پیش نمیاید و به عنوان امتیاز منفی یا نکته ی مفنی در سئوسازی محتوا محسوب نمیشود٬ در صورت قرار دادن یک نکته ی مثبت محسوب میشود.

 2. به خارج از سایت خود لینک دهید

یکی از باورهای اشتباه مدیران وبسایت ها این میباشد که اگر به خارج از سایت خود لینک بدهند یک امتیاز منفی در سئوسازی سایت انها محسوب میشود در صورتی که اینطور نیست٬ بلکه این کار بسیار هم مفید است پس از آپدیت های پاندای گوگل یگ نکته مشخص شد این است که گوگل به هر نوع محتوایی توجه ندارد بلکه فقط به ان دسته از مطالبی توجه میکند که اصول کلی را رعایت کرده باشند. یکی از این اصول لینک دادن به سایت های دیگر میباشد. این امر باعث میشود که مقاله شما معتبر شناسایی شود زیرا این لینک را گوگل به عنوان منبع مطلب شما شناسایی میکند و متوجه میشود که مطلب شما دارای دلیل علمی و بررسی دقیق میباشد.

چندین سال پیش گوگل اعلام کرده بود که شاید این یکی از فاکتورهای موثر غیرمستقیم باشد اما پس از اپدیت پاندا با این که گوگل هیچ اعلام جدیدی نکرده بود اما این موضوع اثبات شد که لینک های خارجی در مطالب شما بسیار موثر میباشد. آغازگر این موضوع New York Time بود که حدود 1 سال پیش در White Board Friday سئوموز اعلام کرد که انها در مطالب خود لینک های خارجی قرار میدهند و متوجه شده اند که ان مقالات بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

وقتی شما یک لینک به خارج از سایت خود میدهید کاربران به آن لینک میروند و در لینک مورد نظر در مورد سایت شما و مقاله شما سخن میگویند و یا در Tweet های خود ( در ایران زیاد صادق نیست ) به سایت شما به عنوان یک منبع موثق اشاره میکنند.

3. از تگ های H1 تا H6 استفاده کنید

حتما و حتما در سایت خود به درستی و با دقت از این تگ ها استفاده کنید. استفاده از این تگ ها باعث میشود که گوگل محتوای شما را بهتر شناسایی کند.توصیه ما به شما استفاده از H1 به عنوان ، عنوان مطلب میباشد. حداکثر یک تگ H1 مجاز میباشد. در مورد تگ H2 بهتر است سرتیتر های مقاله خود را با این تگ قرار دهید. کمترین اهمیت را تگ H6 دارد.

4.محتوای شما باید دارای حداقل 300 کلمه باشد

بسیار مهم میباشد که محتوای ارسالی شما حتما دارای 300 کلمه باشد دقت کنید که باید 300 کلمه باشد نه 300 کاراکتر، کمتر از این مقدار را گوگل دوست ندارد و بیشتر موتورهای جستوجو منجمله بینگ این نوع محتوا را اسپم شناسایی میکنند و در رده ی هایی پایین، محتوا را قرار میدهند. این نوع اشتباه در سایت های دانلود بسیار رایج میباشد که محتوای انها دارای کمتر از 300 کلمه است زیرا انها فقط یک معرفی کوتاه ارائه میکنند.

5. سعی کنید حداقل 40 کاراکتر در عنوان مطلب خود قرار دهید

در سئو مهم میباشد که شما نه صفر باشید و نه صد یعنی سعی کنید حد تعادل را رعایت کنید. بسیار هستند که در مطالب خود از عناوین طولانی استفاده میکنند که اصلا به کار آنها نمی آید زیرا بیشتر از 70 کاراکتر را هیچ موتور جستوجو مورد بررسی قرار نمیدهد و در نتایج هم تیترهای بیشتر از 70 کاراکتر به نمایش درنخواهند آمد.بعضی هم که بسیار حساس هستند سعی میکنند که عنوان خیلی کوتاه قرار دهند که این هم اشتباه میباشد. عنوان مطلب شما به عنوان معرف مطلب شما یک موقعیت مهم و ساده برای استفاده میباشد بدین معنا که شما با انتخاب عنوان درست میتوانید به راحتی از سایت های دیگر پیشی بگیرید پس سعی کنید که در عنوان خود از 70 کاراکتر خود به درستی استفاده کنید و کمتر از Stop Words استفاده کنید.

6. Focus Keyword فراموش نشود

این نکته برای اولین بار به زبان فارسی منتشر میشود و انحصارا متعلق به سئوموز فارسی میباشد و بسیار هم موثر و مفید میباشد.

فرض کنید شما یک مقاله میخواهید بنوسید که در آن در مورد سئو توضیح دهید.

پس Focus Keyword شما سئو میباشد. حالا که کلمه را انتخاب کردید شروع کنید به نوشتن مقاله با توجه به نکاتی که بالا گفتیم. سعی کنید نکات بالا را رعایت کنید پس از پایان یافتن مقاله خود، به ویرایش مقاله خود بپردازید به این گونه ای که در پایین به آن اشاره میکنیم:

الف ) آیا کلمه ی سئو در عنوان مطلب شما میاشد؟

ب ) ایا کلمه ی سئو در ابتدای عنوان مطلب شما میباشد؟

پ ) ایا کلمه ی سئو در ویژگی ALT و Name شما میباشد؟

ج ) ایا کلمه ی سئو در مطلب شما بیش از 5 بار تکرار شده است؟

چ ) ایا کلمه ی سئو در محتوای شما دارای آنکر تکست میباشد؟

ح ) ایا کلمه ی سئو در بخش Meta Description شما بیش از 2 بار به کار رفته است؟

د ) ایا کلمه ی سئو در آدرس پست شما موجود میباشد؟

ذ ) ایا کلمه ی سئو در Heading Tag های سایت شما ( H1 تا H6 ) موجود میباشد؟

ر ) ایا کلمه ی سئو در پاراگرف اول مطلب شما و یا در ابتدای مقاله قرار دارد؟

ز ) ایا لینک خارجی شما بر روی کلمه ی سئو میباشد؟

7. بررسی محتوا از نظر موتورهای جستوجوگر

در اخر که تمامی موارد بالا را بررسی کردید بزارید در مورد این که محتوای شما را چگونه موتورهای جستوجو میبینند سخن بگوییم.

طبق بررسی ها و تحقیق های سئوموز انگلیسی  اسپایدرها زمانی که وارد مطلب شما میشوند این گونه مطلب شما را مورد بررسی قرار میدهند:

نحوه ی بررسی محتوا توسط اسپایدرها

8. کاربر باشید

وقتی که مطلب خود را کامل بررسی کردید زمان ان رسیده است که از دید یک وبمستر به دید یک کاربر تغییر مکان بدهید. پست خود را منشتر کنید ان را بررسی کنید که شما به عنوان یک بازدید کننده ایا با خواندن مقاله به ان جذب میشوید؟

ایا با خواندن مقاله نکات مثبتی متوجه میشوید؟

ایا مقاله ی شما غلط املایی و نگارشی دارد؟

ایا حجم صفحه ی شما سنگین است؟

تمامی موارد بالا را گوگل مورد بررسی قرار میدهد.عجیب است اما در واقعیت گوگل از کابران امار میگیرد و به انها اهمیت میدهد.

منابع مفید :

Advanced On-Page Optimization – Whiteboard Friday

53 دیدگاه
  1. می شه یه بار قسمت 6 رو درست توضیح بدید ممنون می شم . فقط خواهشا از کلمات زیاد حرفه ای استفاده نکنید جون کاربران معمولی وقتی می خوان بخونن زیاد دستگیرشون نمی شه ولی چون شما تخصص دارید خوب از نظر شما ایرادی نداره . خواهشا در کنار هر اصطلاح یک پرانتز باز کنید و معنی ان رو بنویسید متشکرم بازم ممنون منتظر مقاله های شما هستیم
    1. ببینید بعضی لغات معادل زیاد خوبی برای فارسی نداره برای همین ما نمیتونیم برای همه چیز معادل فارسی قرار بدهید هرچند اگر جستوجو کنید در مورد کلمات انگلیسی نام برده شده بیشتر مواقع توضیحاتی در مقالات دیگر داده شده به هر حال سعی میکنیم کمتر بشه در آینده. در مورد سوالتون ببیند شما یک کلمه انتخاب کنید مثلا قالب این کلمه میشه Focus Keyword شما یا اون کلمه ای که میخواید در پست شما بیشتر در چشم باشه و بعد از جذب بازدید کننده هدفتون از اون پست رسیدن با اون کلمه ی خاص به جایگاه های بالا در موتورهای جستوجو هست. حالا که کلمتون را انتخاب کردید شروع کنید به نوشتن مقاله با توجه به اصولی که در موارد بالاتر ذکر کردیم مقاله که تموم شد حالا اون سوالاتی که مطرح کردیم را چک کنید ببینید ایا در پست شما رعایت شده است یا نه ؟ هر کدوم که رعایت شده که خیلی خوب اما اگر نشده سعی کنید رعایت کنید اجباری برای رعایت همه ی موارد نیست اما این ها اصول داشتن یک محتوای خوب هست اگر رعایت کنید موفق میشید.امیدوارم کافی بوده باشه
  2. ممنون شکل نکته 7 گفته "ابتدا پارگراف آخر ....." ولی فوتر رو نمایش میده منظور فوتر که نیست
  3. امیر خان این مورد 6 که گفتین Focus Keyword ، مقدار حداقل حداکثر نداره؟ چون قاعدتا اگر از اون کلمه یا موضوع مورد نظرمون زیاد توی مطلب مون استفاده کنیم و مدام تکرارش بکنیم گوگل اون رو نامطلوب به حساب میاره. درصدی برای به کار رفته شدن Focus Keyword توی مطالب هست که حداکثر چقدر تکرار بشه و حداقل چقدر ؟
    1. کلمه ای که شما انتخاب میکنید اون کلمه ای هست که مقاله حول اون میگرده.مثلا شما انتخاب میکنید دانلود حالا در متنتون دانلود نرم افزار میارید و یا اسم های مشابه مهم این هست که کلمه انتخاب بشه تا کلیت مقاله برای شما شکل بگیره.بعد که کلمه انتخاب شد و کلیت مقاله انتخاب شد اون موارد پایینی را چک کنید که ایا اون کلمه تو پاراگراف اول هست یا نه و موارد مشابه.لازم نیست تک تک موارد رعایت بشه حتی اگر نصف هم رعایت بشه مقاله شما از کسی که اصلا رعایت نمیکنه جلوتره
  4. آقا فکر کنم مورد 4 رو یه جاش رو اشتباه نوشتید توی عنوانش گفتید حداکثر 300 کلمه. یعنی بیشتر از 300 کلمه نباشه ولی توی متنش گفتین بهتره و باید بیشتر از 300 کلمه باشه احتمالا توی عنوان باید می نوشتید حداقل 300 کلمه
  5. ۵٫ سعی کنید حداکثر ۴۰ کاراکتر در عنوان مطلب خود قرار دهید title تا 65 کارکتر توسط گوگل در serp ایندکس میشود . 40 کاراکتر رو چطور محاسبه کردید ؟ زیرا بیشتر از ۴۰ کاراکتر را هیچ موتور جستوجو مورد بررسی قرار نمیدهد ؟ غلط هست seomoz.org/learn-seo/title-tag بازهم غلط داره این متن اما در کل اطلاع رسانی کردن تون رو خیلی می پسندم . موفق باشید !
    1. اگر غلطی دارید بگید اصلاح بشه اون هم فرق بین حداقل و حداکثر هست که منظور ما حداقل بوده که تصحیح شد بقیه غلطها کجاست؟
  6. در پاراگراف این نکته برای اولین بار به زبان فارسی منشتر میشود و انحصارا متعلق به سئوموز فارسی میباشد و بسیار هم موثر و مفید میباشد. فرق = فرض كنيد صحيح است
  7. سلام مرسی از مقاله جالبتون بهره بردم. یه سوال داشتم که برای نوشتن پست های نرم افزار focus keyword همون نام نرم افزار هست. با تشکر.
  8. سلام می خواستم توضیحاتی درباره این نوشته ها در قسمت Page Analysis بدید چون هر کاری کردم به صورت صحیح نشد و به صورت ضربدار است: The keyword doesn't appear in the first paragraph of the copy, make sure the topic is clear immediately. The keyword / phrase does not appear in the URL for this page. If you decide to rename the URL be sure to check the old URL 301 redirects to the new one! The slug for this page is a bit long, consider shortening it. No heading tags appear in the copy. The page title contains keyword / phrase, but it does not appear at the beginning; try and move it to the beginning. و یه سوال دیگه درباره قسمت Meta Keywords داشتم که اگر چند تا باشه به وسیله , نماد جدا می کنیم؟
    1. اون کلمه خاص باید در پاراگراف اول متن شما باشه که اینجا نیست همچنین اون کلمه باید به صورت Anchor text بر روی یک لینک هم باشه که نیست ادرس پستتون هم طولانی هست کلمه مورد نظر شما در اول تایتل قرار نداره که بهتره بزارید اول
  9. واقعا جالب و خوب بود ممنون ------------- من امروز تقریبا تمام مطالب سایتتون رو مطالعه کردم!!!! هه هه هه :)
  10. این پست یکی از بهترین پست های آموزشی سئو بود. خصوصا اون تکه که گفته بودید حداق 300 کلمه در محتوا و تاکید بر لینک های خارجی. راستی ویکی پدیا خیلی منبع خوبی برای لینک خارجی است چون هم مطلب زیاد داره و هم اکثر صفحاتش رنک بالای 4 دارند و لینک دادن به اون ها واقعا مفیده. ارزیابی شما چیه؟ ممونم از مطالب خوبتون و منتظر جوابتون ...♥
  11. سلام آقای امیرسینا خواهشا جواب این 2 مورد رو دقیق بگید از چیه من هر پستی میزنم همه چی رو رو رعایت می کنم ولی این دو مورد باز میان از چیه ؟ کمی هم واضح بگید این 2 جمله یعنی چی The keyword density is 0%, which is a bit low, the keyword was found 4 times. The page title contains keyword / phrase, but it does not appear at the beginning; try and move it to the beginning. با تشکر
  12. میشه در مورد مورد 3 یعنی ۳. از تگ های H1 تا H6 استفاده کنید کمی توضیح بدید ؟ یعنی کجا دقیقا و چطور باید این رو رعایت کرد ؟ سوال بعدی اینکه لینک دادن به سایت های منبع مگه گوگل سایت های کپی رو توی لیست سیاهش نمیذاره ؟ اگه یک متن کپی رو ادیت کنی و بذاری باز هم باید لینک به خارج بدی ؟ و طبق مقاله شما پس کپی / پیست مشکلی ایجاد نمیکنه ؟
  13. یک چیز دیگه کلا این آلت + تگ رو میشه نحوه اش رو توضیح بدید ؟ من برای عکس هام اسم میذارم توضیح هم میذارم ولی زمانی که سئو رو چک میکنم بازم گزینه مورد نظر آلت تگ قرمز هست
  14. با سلام و خسته نباشید از مقاله خوبتون اشتباه داخل مقاله داشتید چندتا یادم رفت فقط یکیش یادم بود این بود کتید.= کنید
  15. خیلی مطلب مفیدی بود فقط یه سوال: The keyword doesn't appear in the first paragraph of the copy, make sure the topic is clear immediately یعنی چی اگه میشه لطفا توضیح بدید با تشکر
  16. کلمه ی کلیدی مرکزی ( Focus KW ) در پاراگراف اول استفاده نشده. من در کل پاراگراف سعی کردم کلمه کلیدی به کار بره اما باز این پیغام میاد میشه بپرسم کجای کارم اشتباه هست که بازم همین پیغام میاد؟ The keyword doesn’t appear in the first paragraph of the copy, make sure the topic is clear immediately باتشکر
  17. سلام و خسته نباشید . یه سوال دارم و برای مشاهده جوابش هم بر میگردم و سایتتون رو به همین جهت بوک مارک کردم . بنده وبسایت بازی دارم . برای بازی ها نهایتا میشه 50 کلمه مطلب نوشت مثلا : بازی آنلاین بیلیارد . در این بازی سعی کنید .... + راهنمای استفاده از بازی آیا تعداد کم کلمات تاثیر منفی روی محتوای سایت میزاره ؟ بازی ها بصورت SWF فراخوانی شدن آیا گوگل تشخیص میده که این توضیح برای یه فایل SWF کافیه یا خیر ؟ با توجه به آماری که در گوگل میبینم کلیک هامون روز به روز در حال افزایشه فقط پرسیدم که یوقت یهویی پایین نیایم . پیشاپیش ممنون و متشکر از پاسختون
    1. اگر کاری منسجم انجام بدید نتیجه خواهید گرفت . لینک بیلدینگ رو فراموش نکنید . گوگل فایل های فلش رو نمیتونه تشخیص بده محتواشونو ولی همین که شما توضیحات تکمیلی رو بنویسید کافیه
دیدگاه ها بسته شده اند.