حقایقی در ارتباط با متا تگ های HTML

حقایقی در ارتباط با متا تگ های HTML

فهرست مطالب

متا تگ های HTML با سر در گمی های فراوانی احاطه شده اند ؛ عموم برنامه نویسان کارکرد واقعی آن ها را نمی دانند. بسیاری از افراد، کلمات کلیدی خود را در تگ های متا به هدف افزایش بازدید و افزایش رتبه در جستجو گر ها می گذارند، در حالی که دیگران ، از آن برای تغییر مسیر سایت استفاده می کنند؛

در این قسمت از آموزش طراحی سایت ، ما قصد داریم در این مقاله حقیقت را در مورد متا تگ ها کشف کنیم.

آیا کلمات کلیدی در متا تگ ها باعث افزایش رتبه گوگل می شوند ؟

پاسخ کوتاه: نه آنها چنین کارکردی ندارند.
به طور کلی ، کلمات کلیدی متا ارزش ندارند که وقت بگذارید و آنها را اضافه کنید ! اما توضیحات متا (meta description) ، اغلب توسط گوگل برای نمایش توضیحات سایت ، به جای نمایش کلی آن استفاده می شود . کارکرد کلمات کلیدی بیشتر در راهنمایی کاربران برای ورود به سایت شماست ؛ آنچه که در افزایش ورود بازدید کننده به سایت شما موثر است ، تعداد بالای ترافیک ورودی است ، که با متای توضیحات کامل و حساب شده می توانید ورودی سایت خود را افزایش دهید .
در غیر این صورت صفحه وب شما بالاتر نمی رود.

حقایقی در ارتباط با متا تگ های HTML
در صورتی که نمی دانید چگونه یک متا توصیف کنید، فقط موارد زیر را انجام دهید:

<meta name="description" content="You put your site's description here."/>

آیا استفاده از meta ایده خوبی است؟

بله و نه، بسته به شرایط مختلف .
اگر سایت شما منتقل شده و شما می خواهید مردم را به سایت جدید خود هدایت کنید (redirect) ، ما به شما توصیه می کنیم از آن استفاده نکنید مگر اینکه به زبان طرف سرور ، مانند PHP ، دسترسی نداشته باشید.
گوگل به طور خودکار صفحاتی که هدایت می شوند (redirect) را نادیده می گیرد و از صفحه ای که به آن هدایت می شود ، پیروی نمی کند. انتخاب یک تیتر redirection برای ارسال ، راه حل بهتری است ، چرا که گوگل آن را دنبال می کند .
شما می توانید این کار را در PHP مانند این انجام دهید:

header('Location:http://newsite.example.com');

 

اگر می خواهید بدانید که چگونه می توانید هدایت متا را انجام دهید ، می توانید از تکه کد HTML زیر استفاده کنید:

<meta http-equiv="Refresh" content="10;url=http://www.clicksite.org"/>

شما میتوانید عدد 10 را جایگزین کنید با عدد تعداد ثانیه هایی که میخواهید قبل از redirecting شدن صفحه ، در آن منتظر بمانید.

شما می توانید جهت دانلود فیلم های آموزشی HTML به سایت زیر وارد شوید:

آموزش HTML

آیا متوقف کردن ربات ها از رتبه بندی صفحات خاص OK با متا تگ ها خوب است ؟

بله ، خوب است، اما شما باید به دو چیز واقف باشید:
1) فقط برخی از ربات های جستجوگر (مانند گوگل، یاهو و MSN) صفحه را رتبه بندی نمی کنند.
2) استفاده از robots.txt بسیار ساده تر از اضافه کردن تک به تک متا تگ به هر صفحه ای است که شما نمیخواهید آن را توسط موتور های جستجو رتبه بندی کنید .

اگر نمی دانند چگونه از meta tag استفاده کنید تا موتور های جستجو را از فهرست بندی صفحات متوقف کنید ، تنها کافیست بخش زیر را به هدر اضافه نمایید :

 

<meta name="robots" content="NOINDEX"/>

متا تگ ها ، علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد، دارای بسیاری از کاربرد های مفید دیگر هستند . به عنوان مثال شما می توانید کپی رایت (copyrights ) مانند این را اضافه کنید:

<meta name="copyright" CONTENT="&copy; 2010 My Company">

همچنین می توانید نوع سند جاری را تعریف کنید:

<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8"/>

اگر میخواهید فقط گوگل ، صفحه وب شما را رتبه بندی نکند :

<meta name="GOOGLEBOT" content="NOARCHIVE"/>

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند ؛ در انتهای مقاله ذکر یک نکته بسیار حیاتی است ؛ لطفا توجه داشته باشید که ما مطمئن نیستیم که موتورهای جستجو  چگونه یک صفحه را رتبه بندی می کنند.
این مقاله با توجه به تجربه ما نوشته شده است اما ممکن است این شیوه ها هر زمان تغییر کند.
سایت هایی که گوگل در صفحه اول نتایج جستجو فهرست میکند ، سایت هایی هستند که مفید تر و به عبارت دیگر سرچ شده تر بودند. گوگل ، اول با الگوریتم های پیچیده (شامل فرایند ریاضی) بر اساس عوامل مختلف به سایت ها نمره می دهد و ان هایی که نمره بالاتر از 200 بگیرند ، سایت های مفید و مرتبط محسوب میشوند.
گوگل عواملی  که برای رتبه بندی در نظر میگیرد را  افشا نمی کند ، اما مردم با تحقیقات مختلف، تست و تجربه، مشاوره های سئوی گوگل تا حدی متوجه شدند که مهمترین عوامل چه مواردی هستند . مثلا بیشتر سئو کار ها توافق دارند که عوامل مهمی که در رتبه بندی دخیلند ، به شرح زیر هستند:
کاربرد کلید واژه
ساختار سایت
سرعت سایت
مدت زمانی که کاربر روی سایت می ماند
تعداد لینک های داخلی
کیفیت لینک های داخلی
و…