بهترین مینی کامپیوترها برای تولید محتوای متنی و تصویری

بهترین مینی کامپیوترها برای تولید محتوای متنی و تصویری

فهرست مطالب

تحلیل و بررسی مینی کامپیوترها جهت استفاده در تولید محتوای متنی و تصویری

در این مقاله قصد داریم ابتدا به شرحی از مینی کامپیوتر بپردازیم و سپس بهترین مینی کامپیوترها رو برای تولید محتوای متنی و تصویری بیان کنیم.

مقدمه: تاریخچه مینی کامپیوتر

یک محقق سابق در آزمایشگاه MIT لینکلن به نام کنت اولسن، شرکت تجهیزات دیجیتال (DEC) را در آگوست 1957 تأسیس کرد.
وی DEC PDP 8  را معرفی کرد که از طول کلمه 12 بیتی استفاده می کرد و در آگوست 1965 قیمت آن 18000 دلار بود. این یک کامپیوتر کوچک، ارزان و مناسب برای طیف گسترده ای از برنامه های سیستمی است و بنابراین اولین مینی کامپیوتر شد.

پس از آن، بسیاری از شرکت ها مانند Varian Data Machines، Data General (DG)،Hewlett Packard (HP)  و Interdata به بازار جدید مینی کامپیوترها پیوستند.

مینی کامپیوتر چیست؟

کامپیوترهای شخصی کوچک، که به عنوان کامپیوتر کوچک یا رایانه‌های میان‌رده نیز شناخته می‌شوند، گونه‌ای از رایانه‌ها هستند که اکثر ویژگی‌ها و قابلیت‌های یک رایانه بزرگ را دارند اما از نظر اندازه فیزیکی کوچک‌تر هستند. مانند یک کیس کامپیوتر، یک مینی پی سی دارای یک واحد پردازش مرکزی (CPU) و حافظه است، به این معنی که یک مینی کامپیوتر اساساً به همان روشی عمل می کند که یک کامپیوتر انجام می دهد.

زیروکلاینت

قطعات و ویژگی های مینی کامپیوتر

یک مینی کامپیوتر به طور کلی دارای قطعات مشابه یک کامپیوتر است، اما چند تفاوت وجود دارد، در این بخش قطعات مختلف را بررسی می کنیم:
پردازنده: عملیات را بر اساس داده ها انجام می دهد. مینی کامپیوترهای شخصی معمولاً از پردازنده های مبتنی بر (ARM) استفاده می کنند، زیرا کوچک و کارآمد هستند.
حافظه: داده ها را ذخیره می کند. دو نوع حافظه وجود دارد: حافظه فقط خواندنی (ROM) و حافظه با دسترسی تصادفی(RAM) . رام را نمی توان تغییر داد، در حالی که رم می تواند تغییر کاربری دهد.
فضای ذخیره سازی: در مدل های مختلف از انواع حافظه های SSD وHDD و SSD M.2 برای نگهداری اطلاعات استفاده می کند.
سیستم عامل: بستری برای اجرای برنامه های دیگر.
پورت های کامپیوتر: امکان اتصال با دستگاه های دیگر مانند مانیتور، صفحه کلید، ماوس، پرینتر، اسکنر، بارکدخوان، دستگاه های صنعتی و غیره را فراهم می کند. بسته به کامپیوتر کوچک، ممکن استUSB  یا HDMI، خروجی ویدیو RCA، جک صدا نیز داشته باشد.
توجه داشته باشید یک مینی کامپیوتر معمولا فقط از یک باکس (بسیار کوچکتر از کیس)، مادربرد و پردازنده تشکیل شده است و برای ذخیره سازی اطلاعات روی آن لازم است رم و هارد به آن اضافه گردد. این امر قطعاً در بین افرادی که از سفارشی‌سازی لذت می‌برند، محبوب است زیرا به راحتی می توانند آن را مونتاژ کنند یا ارتقاء بدهند.

مزایای  کامپیوتر کوچک

1- اندازه: نام مینی به همراه مینی کامپیوتر نباید تعجب آور باشد. به دلیل بدنه ریز آن، قابل حمل، سبک است و به راحتی می توان آن را جمع کرد.

تولید محتوا متنی و ویدئویی
2- هزینه: هزینه خرید و ارتقاء قطعات یک کامپیوتر کوچک در مقایسه با کیس های سنتی و لپ تاپ، بسیار مقرون به صرفه تر است.

3- بوت سریع تر ویندوز در هفت ثانیه: کافی است به یک مینی کامپیوتر 7 ثانیه زمان دهید تا بوت شده و وارد دسکتاپ شود ولی در کامپیوتر

سنتی با احتساب لود سیستم عامل و زمان انتظار جهت لود درایورها شاید کمتر از 50 ثانیه نشود!

نکاتی که باید قبل از خرید مینی کامپیوتر توجه داشته باشید

1- مینی کامپیوتر دارای فن )فن دار( نخریم!

هم اکنون انواع مینی کامپیوتر، بدون فن و یا فن لس وجود دارند که می توان آنها را در تمامی محیط‌های حتی آلوده به انواع گردوخاک استفاده و یا حتی 24 ساعته 7 روز هفته روشن گذاشت! وجود فن در کامپیوتر باعث میشود، غبار موجود در فضا، فن را از کار انداخته و در نتیجه سوختگی قطعه مربوطه مانند پاور یا پردازشگر و یا کارت گرافیک در مینی کامپیو ر موجب شود. متأسفانه اکثر محیطهای موجود، استاندارد نیستند و گردوغبار موجود در محیط موجب می شود، عمر مفید دستگاه کاهش یابد، به همین دلیل بدون فن بودن مینی کامپیوتر اهمیتی مضاعف می‌یابد.

2- از شرکتهای مرجع خرید کنیم!

اگر قصد خرید مینی کامپیوتر دارید سعی کنید از شرکتهایی که دارای واردات قانونی می باشند، خرید کنید. به دفعات دیده شده، کالاهای خریداری شده، هنگام حمل از محل فروشنده به محل خریدار توسط نیروی انتظامی به ظن قاچاق کالا، متوقف و برگه سبز گمرکی مطالبه شده است، که به علت عدم ارائه برگه سبز )فاکتور ج زء اسناد قابل قبول نیست!( کالای  ضبط و صاحب کال ابه پرداخت معادل ریالی قیمت کالا محکوم شده است. و از آنجا که فروشندگان در اقلام موارد کل وجه را از خریدار دریافت کرده اند و خریدار نیز به داشتن کارت بازرگانی فروشنده بی توجهی کرده، عملا خریدار مال باخته و مجرم شناخته میشود و فروشنده از قبول هرگونه مسئولیت مالی یا معنوی خودداری مینماید

3-  برای کاربر ی های گرافیکی یا گیم باید مینی کامپیوتر دارای کارت گرافیک بخریم!

با توجه به این که اکثر بازی ها و نرم افزارهای گرافیکی نیازمند گرافیک قوی هستند، حتما باید از مینی کامپیوترهایی که کارت های گرافیکی مجزا را پشتیبانی میکنند استفاده کنیم و به این نکته دقت کنیم که گرافیک های آنبورد ) Onboard ( اصلا نمی توانند جایگزین کارت های گرافیکی باشند.) به تازگی شرکت های معتبر Dell و HP مینی کامپیوت رهایی با قابلیت پشتیبانی از کارتهای گرافیکی PCIe روانه بازار کردهاند

که توانایی اجرای بازی های سطوح پایین و متوسط را دارند.

4-  به مشاوره قبل از خرید و پشتیبانی و توان فنی بعد از خرید، بی توجهی نکنیم !

امروزه مشتریان حرفه ای سراغ شرکت هایی میروند که دارای ارزش های بیشتری باشند یکی از این ارزشه ا توانایی مشاوره و پشتیبانی شرکت مربوطه می باشد. یک فروشنده خوب و باتجربه می باید در ابتدا از بین تمامی انواع مینی کامپیوتر، باتوجه به کاربری، بهترین مینی کامپیوتر را در عین داشتن قیمت مناسب ، جهت پیشنهاد به مشتری در نظر بگیرد. نه صرفا ارزانترین!

همچنین یک واحد پشتیبانی به روز و دقیق می تواند دغدغه مشتریان را در زمینه های فنی به کلی برطرف کند. به هر حال به قول معروف، وقتی می توان برای یک مسافرت زیبا، از یک ماشین سواری لوکس و راحت بهره برد، پیشنهاد استفاده از یک تریلر 18 چرخ به مشتری عین بی انصافی است!

نرمافزارهای بسیاری برای استفاده از تمامی قابلیت های مینی کامپیوترها وجود دارد که نیازهای شگرفی از مشتری را پاسخگوست، پیشنهاد، نصب و پیکربندی و البته آموزش آن ها امری است تخصصی که شرکت ارائه دهنده مینی کامپیوتر حتما می باید آن را، از وظایف اصلی خود بداند .

در برخی دستگاههای پیچیده تر مانند زیر وکلاینت به علت  تخصصی نبودن ارائه کالا خدمات، عملا مشتری بین فروشنده و نصب کننده سرگردان و متحیر می ماند!

برای رسیدن به پاسخ این سوالات تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

1 – تهیه مینی کامپیوتر به صورت خام
قبلاً کمی در مورد آن‌ها صحبت کرده بودیم، اما به طور کلی، بدون شک مینی کامپیوتر خام تفاوت عمده ای با بقیه ندارد، مگر در وجود هارد دیسک و رم. هر دو گزینه‌های عالی هستند. کلاینت های خام به شما انعطاف پذیری بیشتری می دهد و عموماً در بین کسانی که به دنبال سفارشی سازی هستند محبوب هستند. زیرا می‌دانید چه چیزی وارد مینی رایانه شخصی شما می‌شود، و برای تکمیل کلاینت خود، باید هارد دیسک و رم و همچنین سیستم عامل خود را نصب کنید.
البته کلاینت خام و بدون هارد و رم ، تنظیم راحت‌تر و آسان‌تری دارند، که آن را برای مبتدیان عالی می‌کند. اما مهمتر از آن، اگر با آن آشنایی ندارید، نیازی به نصب و به روز رسانی سیستم عامل و درایورهای خود ندارید.

2- شکل ظاهری
بله، همانطور که از نامش مشخص است، مینی کامپیوترها قرار است «کوچک» باشند، اما چقدر کوچک؟ مینی کامپیوترهای شخصی می‌توانند به اندازه یک درایو انگشت شست باشند که می‌توانید آن را در جیب خود قرار دهید. همچنین کامپیوترهای کوچکی وجود دارند که بزرگ هستند به اندازه یک کتاب، اما به اندازه کافی کوچک هستند که بتوانید آن‌ها را کنار بگذارید.

3- حافظه SSD  در مقابل  HDD
اگر علاقه مند به خرید یک هارد دیسک هستید اما مطمئن نیستید که کدام هارد دیسک بیشتر با نیازهای شما مطابقت دارد، کمی اطلاعات  در مورد SSD و HDD به اشتراک می گذاریم:

3-1- SSD
SSD مخفف درایوهای حالت جامد است، آن‌ها نوع جدیدی از سخت افزار ذخیره سازی هستند که از تراشه حافظه فلش NAND استفاده می کنند. اگرچه آن‌ها یک گزینه محبوب هستند، اما هنوز به طور کامل جایگزین HDD ها نشده است.

رابط برای اتصال SSD:
استاندارد PCI Express (PCIe) و Nonvolatile Memory Express (NVMe): PCIe برای اتصال کارت گرافیک یا سایر تجهیزات جانبی با کارایی بالا استفاده می شود. همچنین برای ارتباط سریع بین SSD و CPU ایده آل است. NVMe خروجی ورودی در هر ثانیه بالاتر از SATA ارائه می دهد و به دلیل چندین کانال موازی آن تا 4000 مگابایت در ثانیه کار می کند و آن را به یک انتخاب محبوب تبدیل می کند.

SSD برای شما هارد دیسک است اگر:
مهندسان یا طراحان گرافیک : SDD ها سرعت بیشتری را به شما می دهند که واقعاً برای شما حرفه ای ها تفاوت ایجاد می کند!
نوازندگان یا مهندسان صدا:  SDD ها بسیار کم صداتر از HDD ها هستند، بنابراین اگر در مورد نویز حساس هستید، به سراغ SDD ها بروید.

گیمر حرفه ای: اگر به یک رایانه شخصی سریع نیاز دارید که فوراً به اقدامات شما واکنش نشان دهد، یک SDD بهترین انتخاب شما است!

3-2- HDD
HDD مخفف درایوهای دیسک سخت است، آن‌ها یک دستگاه ذخیره سازی قدیمی هستند که از صفحات مکانیکی استفاده می کند و داده ها توسط یک هد خوانده و نوشته می شوند. همچنین تعداد زیادی رابط قدیمی وجود دارد که می تواند به HDD متصل شود، اما ما روی جدیدترین آن‌ها تمرکز خواهیم کرد.

رابط برای اتصال HDD
SATA یک رابط قدیمی است که به طور خاص برای ذخیره سازی طراحی شده است که جایگزین  Integrated Drive Electronics (IDE)  قبلی خود شده است.
Serial Attached SCSI (SAS): SAS یک پروتکل سریالی است که داده ها را از هارد دیسک جابجا می کند. همچنین یک رابط قدیمی است که جایگزین SCSI موازی قدیمی تر شده است، همچنین تفاوت کمی بین SATA و SAS وجود دارد.

هارد دیسک برای شما  مناسب است اگر:
مهندس یا طراح گرافیک هستید: اگرچه اشاره کردیم که  SDD مناسب‌تر هست، اما تعویض هارد درایو ارزان‌تر است.
کاربران معمولی: اگر کاربر سنگینی نیستید، HDD  گزینه بسیار ارزان‌تری است و همچنان به خوبی کار می‌کند!
دانلودرهای سنگین: HDD یک هارد دیسک عالی است زیرا به شما امکان می دهد فضای ذخیره سازی زیادی را با قیمت پایین تری به دست آورید که به شما امکان می دهد فیلم و موسیقی بیشتری دانلود کنید!

ما به طور خلاصه در مورد اینکه چگونه نیازهای شما تعیین می کند که کدام CPU را باید انتخاب کنید، اشاره کردیم، اکنون اجازه دهید به این بپردازیم که به طور کلی این مینی کامپیوترها برای انجام چه کارهایی مناسب هستند:

1- کاربردهای خانگی (شامل آموزش، کار از خانه، ارتباطات)
تقریباً تمام مینی کامپیوترهای شخصی موجود در بازار در حال حاضر به اندازه کافی برای انجام وظایف اساسی مانند رسانه‌های اجتماعی، پاسخ دادن به ایمیل‌ها، درس‌های آنلاین مناسب هستند. اما بهتر است فضای بیشتری برای ارتقا داشته باشید، بنابراین توصیه می کنیم با 4 گیگابایت حافظه، 120 گیگابایت هارد دیسک، هسته Intel/AMD i5 شروع کنید و اساساً می توانید اکثر برنامه ها را اجرا کنید! شما همیشه می توانید قطعات را تغییر دهید و هر زمان که احساس کردید به موارد بیشتری نیاز دارید، آن را ارتقا دهید.

2- بازی
به طور کلی، اگر فقط یک گیمر معمولی هستید، نیازی نیست هزینه زیادی را برای خرید یک لپ تاپ یا رایانه شخصی مخصوص بازی خرج کنید. شما همیشه می توانید یک کامپیوتر کوچک خریداری کنید و سپس قطعات داخل آن را ارتقا دهید! در مورد مشخصات، ما حداقل 2 یا 4 گیگابایت را برای کارت گرافیکی با سرعت 30 تا 40 فریم در ثانیه توصیه می کنیم که از تاخیر مداوم جلوگیری می کند. برای CPU، i5 کافی است. در مورد رم، 16 گیگابایت کافی خواهد بود و همچنین می توانید HDD 250 گیگابایتی را انتخاب کنید. همچنین، توجه داشته باشید که برای اجرای سیستم خود به 500 وات نیاز دارید.

بسیاری این تصور غلط را دارند که ‘شما برای برنامه نویسی به مشخصات انبوهی نیاز دارید’، اما این واقعا به آنچه می نویسید بستگی دارد. برای یک دانشجوی علوم کامپیوتر، توصیه می شود که حداقل CPU Intel  یا AMD i5 ، 8 گیگابایت رم، صفحه نمایش با وضوح 1920 x 1080، 500 گیگابایت   SSD  داشته باشید. اما اگر فقط کارهای غیر گرافیکی انجام می‌دهید، می‌توانید فقط به دنبال پردازنده i3 ، کارت گرافیک پایین یا متوسط، 4 رم 6 گیگابایتی، هارد 300 گیگابایتی یا یک SSD باشید. در ادامه مینی کامپیوترهای مناسب برای انجام این کار را به شما معرفی خواهیم کرد.

3مربوط به کسب و کار
برای معاملات تجاری، تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری ها، فروش و بازار مربوط به بازار، توصیه می شود به سراغ پردازنده دو هسته ای، حداقل رم 8 گیگابایتی، 250 گیگابایت HDD یا حتی SSD بروید، گرافیک معمولی خوب است، اما اگر کار شما گرافیک سنگین است، به سراغ اختصاصی بروید.
4-ذخیره سازی متصل به شبکه (NAS)
برای NAS ، می‌توانید از آن برای سرور رسانه خانگی یا اشتراک فایل اداری کوچک خود استفاده کنید، بنابراین بسیار همه کاره است و به اثبات فضای بیشتر کمک می‌کند! به عنوان مثال،  در بیمارستانی، دانشگاه، بانک، ترید، کافی نت ،  مشاوراملاک و دفاتر پیشخوان و…کاربردهای متنوعی دارد.

انواع مینی کامپیوترها

انواع مینی کامپیوترها عبارتند از: تین کلاینت و زیروکلاینت

تین کلاینت چیست؟

تین کلاینت ها دستگاه های سبک وزن و کم هزینه هستند. همچون کامپیوترهای سنتی، از جمله پردازنده، حافظه، پورت های USB و سیستم عامل. تین کلاینت ها با نصب و مدیریت آسان، راه حل های محاسباتی مقرون به صرفه ای می باشند که می توانند برای کار با پروتکل هایی مانند Microsoft RDP، Teradici PCoIP، Citrix HDX و VMware Blast Extreme استفاده شوند. این کار اتصال به دستگاه مجازی یا فیزیکی از راه دور را آسان تر می کند که می توانید به برنامه های مجازی دسترسی داشته باشید.

جدا از حافظه و ظرفیت ذخیره سازی، بیشتر داده های تین کلاینت در یک سرور راه دور ذخیره می شود و حتی اگر تین کلاینت کار نکند، می توان آن را در عرض چند ثانیه از دستگاه های دیگر جدا کرد. مدیران کسب‌وکار می‌توانند دستگاه دیگری را در اختیار کاربران قرار دهند که حاوی داده‌های مشابه با سیستم قدیمی است و بهره‌وری ثابت را حفظ کند. کسب‌وکارهایی که به یک پلتفرم مؤثر برای مدیریت مقرون‌به‌صرفه و آسان برنامه‌های IT در چندین دستگاه نیاز دارند، می‌توانند از راه‌حل VDI thin-client بهره ببرند. کاربران می توانند به محیط های دسکتاپ مجازی دسترسی داشته باشند که به صورت مرکزی در مرکز داده ذخیره و مدیریت می شوند و یک محیط کاری امن را فراهم می کنند. در عین حال، کاربران می توانند از هر مکان و دستگاهی به برنامه ها دسترسی داشته باشند.

مینی کامپیوتر

زیروکلاینت چیست؟

زیروکلاینت که به عنوان کلاینت فوق کوچک نیز شناخته می شود، یک رایانه شخصی نهایی است که روی زیرساخت محاسباتی دسکتاپ مجازی (VDI) اجرا می شود. دستگاه نهایی فضای ذخیره سازی محلی ندارد. این دستگاه کوچک برای کاهش هزینه ها و ساده سازی استقرار زیرساخت فناوری اطلاعات بسیار مهم است.

دستگاه های زیروکلاینت ایمن تر هستند. با این حال، هیچ سیستم عاملی برای آلوده کردن آن وجود ندارد و هیچ داده ای در یک کلاینت جداگانه ذخیره نمی شود. همچنین، کاربران نمی‌توانند نرم افزاری نصب کنند، فایل‌های سیستم را به‌طور تصادفی حذف کنند یا داده‌های حساس را در درایوهای فلش کپی کنند. با کاهش قابل توجه خطر حملات ویروس یا بدافزار، زیروکلاینت می تواند آسیب کلی را نیز کاهش دهد. شما همچنین نیاز به اتصال اینترنت به یک سرور راه دور دارید. زیروکلاینت ها فاقد حافظه داخلی، CPU یا سیستم عامل بومی (OS) هستند.

اغلب سازندگان زیروکلاینت چیپست را برای استفاده از یک پروتکل خاص VDI بهینه می کنند، مانند Teradici PC. به عنوان مثال، “پردازنده” Wyse P25 یک چیپست کم مصرف و بی صدا است. بر اساس VDI، یک زیروکلاینت در هنگام ارسال و دریافت درخواست های محاسباتی از طریق شبکه، حداقل انرژی را مصرف می کند.

ابعاد کوچک مینی کامپیوتر

سرور از طریق پروتکل دسکتاپ از راه دور (RDP) متصل می شود، که می تواند با یک راه حل جامع VDI تقویت شود. مقایسه تفاوت ها و مشخصات بین تین کلاینت و زیروکلاینت می تواند به دلیل پیشرفت های سریع تکنولوژی چالش برانگیز باشد.

با این حال، آشکار است که تین کلاینت همچنان سیستم عامل فیزیکی را روی دستگاه دارد و زیروکلاینت دریافت کننده به سیستم عامل روی سرور دسترسی دارد. ZeroClient از سیستم عامل برای اتصال از راه دور به سرور استفاده می کند. سیستم عامل مورد استفاده دارای زمان راه اندازی بسیار سریع با حداقل تعمیر و نگهداری برای کاربر است. در نهایت، ZeroClient نیازی به نصب یا پیکربندی نرم افزاری ندارد.

اکنون وقت آن رسیده است که با تولید محتوا و انواع آن کمی آشنا شوید.

تولید محتوای ویدئویی چیست؟

ویدئو یکی از روش هایی است که با تصاویر به راحتی می توان پیام های مختلف را به مخاطبین مورد نظر منتقل کرد. ذهن انسان تصاویر را بسیار راحت‌تر از متن پردازش می‌کند، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که تعداد علاقه‌مندان به ویدیوها هر روز در حال افزایش است.

از این رو، شرکت ها تمایل زیادی به تولید بازاریابی ویدیویی برای محصولات یا خدمات خود دارند. صاحبان کسب و کار برای هر بخش از مجموعه خود ویدیوی مورد نظر را تولید می کنند تا به نتایج دلخواه خود برسند.

چه نوع بازاریابی ویدئویی برای هدایت اهداف تجاری وجود دارد؟

انواع مختلفی از ویدئوهای بازاریابی وجود دارد که می توانیم برای رشد کسب و کار خود استفاده کنیم. برای اطلاعات بیشتر در قسمت زیر انواع مختلفی از آنها را ارائه کرده ایم.

وبلاگ ویدیویی

با گسترش روزافزون وبلاگ های مختلف و استفاده از ویدئو در وبلاگ مربوطه، می توانیم ویدئوهای مناسب برای شرکت ها تولید و در وبلاگ های مختلف برای اهداف بازاریابی منتشر کنیم.

ایجاد وبلاگ یکی از اصلی ترین بسترهای وب برای درج اطلاعات اضافی و فیلم های آموزشی است.

وبلاگ سایت محل مناسبی برای ارسال مقالات آموزشی است، اما اگر مقالات آموزشی شما شامل ویدئو نیز باشد، محتوای مناسب عملکرد خوبی خواهد داشت و کاربر را به درستی راهنمایی می کند.

مصاحبه تصویری

یکی از روش های بازاریابی ویدئویی تولید محتوای مصاحبه ویدئویی است. با تعریف استراتژی های محتوا، هر شرکتی می تواند مصاحبه های زیادی را با افراد درون شرکت و همچنین با کارکنان ارشد شرکت شما انجام دهد و آنها را به صورت ویدئویی در اختیار مخاطبان قرار دهد.

تین کلاینت

فیلم آموزشی

با دگرگونی دنیای اینترنت، افراد مختلفی نیز به آموزش آنلاین علاقه مند شده اند، به طوری که دست اندرکاران حوزه آموزشی نیز اقدام به تولید فیلم های آموزشی مرتبط با آن کرده اند.

وقتی صحبت از فیلم های آموزشی به میان می آید، کیفیت فیلم شما را از سایر فیلم های آموزشی متمایز می کند. یک ویدیوی آموزشی که قرار است در وب منتشر شود باید از نظر زمان بندی، اندازه فایل، وضوح صدا و تصویر و طبقه بندی محتوا از استاندارد بالایی برخوردار باشد.

برای ضبط ویدیو به صدای شفاف، محیط کم صدا، نرم افزار و تجهیزات قابل قبول نیاز دارید. ویدیوهای زیادی برای ایجاد وجود دارد که روند ایجاد یک ویدیوی آموزشی را سرعت می بخشد.

مصاحبه تصویری

یکی از روش های بازاریابی ویدئویی تولید محتوای مصاحبه ویدئویی است. با تعریف استراتژی های محتوا، هر شرکتی می تواند مصاحبه های زیادی را با افراد درون شرکت و همچنین با کارکنان ارشد شرکت شما انجام دهد و سپس به صورت ویدئویی در اختیار مخاطبان قرار دهد.

وبینار ویدیویی

شرکت ها برای پیشبرد اهداف خود رویدادهای مختلفی ترتیب داده اند تا جایی که در زمینه های مختلف ارائه های مختلفی درباره محصولات یا خدمات خود تهیه می کنند و از طریق آن ویدئوهای مختلفی تولید و در رسانه های مختلف منتشر می کنند.

وبینارها سمینارهایی هستند که به صورت آنلاین برای اطلاعات یا ارائه رسمی برگزار می شوند.

وبینار ایده جذابی برای ارتباط با کاربرانی است که از شما دور هستند و نیاز به برقراری ارتباط زنده با شما دارند و به شما و کاربرانتان این فرصت را می دهد که در ارتباط موثر بمانید.

وبینارها معمولا برای ارائه آموزشی استفاده می شوند. به این ترتیب، مربیان و دانش آموزان آنلاین در هر زمان در یک محیط مبتنی بر وب آنلاین می شوند و صدا و تصویر آنلاین را دریافت می کنند، در بحث ها شرکت می کنند و سوالات و نظرات خود را ارسال می کنند.

وبینار

ویدیو تبلیغاتی

همه ما ویدئوهای تبلیغاتی مختلفی را در رسانه های آفلاین مانند تلویزیون دیده ایم، اما تولید ویدئوهای تبلیغاتی آنلاین با تولید آفلاین بسیار متفاوت است. این تفاوت می تواند از ماهیت سناریو تا زمان تولید یک ویدیو باشد. ویدئوهای تبلیغاتی برای معرفی محصول یا خدمات یک شرکت به مخاطبان هدف طراحی شده اند.

ویدئو دمو و بررسی محصول

رهبران مختلف کسب و کار قبل از اینکه بخواهند محصولی را تولید یا بررسی کنند و آن را عرضه کنند، ابتدا یک ویدیوی دمو تهیه می کنند و محصول یا خدمات را بررسی می کنند و از این طریق از مخاطبان خود بازخورد می گیرند و کاستی های مختلف را برطرف می کنند.

مزایا و معایب بازاریابی ویدئویی

مزایا

-رساندن  پیام به گروه هدف

-جذب مخاطب هدف

-افزایش بازدیدکنندگان وب سایت

-کاهش کپی ویدیو

-افزایش اعتبار شرکت

-آشنایی کامل مخاطبان با محصولات و خدمات

 

معایب

-حساسیت بالای فیلم ها از طریق تولید ویدیوی منحصر به فرد

-هزینه های بالای تولید بازاریابی ویدئویی

-نیاز به یک متخصص جهت تولید بازاریابی ویدئویی

-سرعت اینترنت پایین برای دانلود مخاطب

-کاهش سرعت بارگذاری وب سایت برای ویدیوها

تولید محتوای متنی چیست؟

انواع محتوای متنی با موضوعات مختلف در وب سایت ها یا شبکه های اجتماعی منتشر می شود. ممکن است برای شما جالب باشد که چند نوع محتوا وجود دارد و کدام یک برای کدام رسانه یا وب سایت مناسب است.

از پست های اینستاگرام و آپارات و یوتیوب گرفته تا کتاب های الکترونیکی، خبرنامه ها و وب سایت ها، بازاریابی محتوا می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. بر این اساس روشی که برای تولید محتوای تخصصی استفاده می کنید باید متنوع و جذاب باشد.

به همین جهت راه های مختلف برای نوشتن یا تولید محتوا وجود دارد که می توانید مهارت های نوشتاری خود را توسعه دهید.

انواع تولید محتوای متنی به روش های مختلف و تکنیک های آن

دسته بندی های زیادی برای نوشتن وجود دارد. موضوعاتی که برای ایجاد محتوای متنی انتخاب می کنید گسترده و متنوع هستند، بنابراین ممکن است هنگام شروع یک متن یا انتخاب موضوع کمی سردرگم شوید.

در قسمت بعدی انواع تولید محتوای متنی را در قالب لیست بررسی می کنیم و تکنیک های مهم آنها را در هر قسمت ارائه می کنیم.

1- وبلاگ نویسی

اولین نمونه از یک نوع تولید محتوای متنی وبلاگ نویسی است. وبلاگ نویسی به معنای ایجاد پست های وبلاگ است که بخش اصلی ایجاد محتوای تخصصی است.

پست های وبلاگ به بهبود رتبه سئوی وب سایت شما کمک می کند. موتورهای جستجو به وب سایت هایی که به طور مداوم محتوای خود را به روز می کنند، رتبه بندی می کنند.

برای تولید محتوای وبلاگ در وب سایت خود، کلمات کلیدی مختلفی را در محتوای خود بگنجانید تا وبلاگ وب سایت شما زمانی که افراد آن را جستجو می کنند نشان داده شود.

وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی می تواند طیف وسیعی از موضوعات را بسته به موضوع و هدف یک برند پوشش دهد و بنابراین سبک نوشتاری متنوعی دارد.

به طور معمول، پست هایی که در وبلاگ خود منتشر می کنید، مکالماتی هستند که در دسترس هستند یا به زبان رسمی نوشته شده اند. نکته اصلی در تولید محتوای تخصصی در زمینه وبلاگ نویسی، آموزش، اطلاع رسانی و سرگرمی است

2- کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی

دومین نمونه از یک نوع تولید محتوای متنی، کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی نامیده می شود. نوشتن کپی به معنای نوشتن محتوایی است که می توان آن را به دسته های مختلف تقسیم کرد.

نوشتن توضیحات محصول، نوشتن متنی که منجر به فروش یک محصول یا خدمات می شود، ایجاد محتوای تبلیغاتی یا محتوایی که بر رسانه های چاپی سنتی متمرکز است و اینفوگرافیک نمونه هایی از این گزینه ها هستند.

با این حال، باید بدانید که تبلیغات بخشی از بازاریابی محتوا است و به دلیل اهمیت ناچیزی که دارد، می توان آن را قطعه گمشده پازل نامید.

از طریق کپی کردن یا تبلیغ نویسی، شما به طور استراتژیک پیام ها را از طریق متن به مخاطبان خود منتقل می کنید. تبلیغات بهترین راه برای انتقال برند شما به مشتریان است. اگر یک متن فنی برای یک محصول یا خدمات نوشته شده باشد، در واقع اولین چیزی است که توجه مشتریان شما را به خود جلب می کند و می تواند منجر به خرید شود.

3 تولید محتوای فنی تخصصی و متون بلند

نوع دیگری از تولید محتوای متنی، نگارش فنی روی یک محصول یا موضوع است.

تکنیک نوشتن ممکن است در ابتدا کمی دلهره آور به نظر برسد، اما به عنوان یک برند جدی که به دنبال نمایش تجارت و محصولات خود به میلیون ها مخاطب است، گاهی اوقات این تکنیک نوشتن می تواند موثرترین و ساده ترین راه برای تولید محتوا باشد.

از تولید محتوای همیشه سبز یا مگاپیکسلی گرفته تا کتاب های الکترونیکی یا توضیحات محصول یا خدمات در این دسته قرار می گیرند. با این روش ایجاد محتوای متنی، مشتری شما نحوه خرید محصول و مزایایی که با آن محصول یا خدمات دارد را درک می کند.

برای ایجاد محتوای تخصصی در این نوع تولید محتوای متنی، به یاد داشته باشید که محتوا باید قابل درک باشد، مطابق با نیاز بازار هدف ایجاد شود و از اصطلاحات ساده تر و در دسترس تر استفاده شود. برای متون فنی و تخصصی، لازم نیست مطالب را با کلمات درشت و با اصطلاحات زیاد تهیه کنید.

4- انواع تولید محتوای متنی برای شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از انواع مهم تولید محتوای متنی، تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی است. بیش از 40 درصد از جمعیت جهان در شبکه های اجتماعی فعال هستند. مخاطبان زیادی وجود دارد و انتظار می رود شرکت های رسانه های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام، لینکدین و یوتیوب بیش از هر زمان دیگری رشد کنند. تولید محتوای شبکه های اجتماعی شامل تولید محتوای اینستاگرام، نوشتن پست ویژه برای کپشن اینستاگرام یا طراحی بنر اینستاگرام و طراحی استوری اینستاگرام بر اساس متون یا نرم افزارهای خاص می باشد.

برای اینکه بتوانید محتوای تخصصی شبکه های اجتماعی را به خوبی تولید کنید و آن را تقریبا حرفه ای بنویسید، باید ویژگی های هر یک از آنها را در حوزه آنلاین درک کنید. به عنوان مثال، تولید محتوای اینستاگرام هرگز با تولید محتوا برای یوتیوب، لینکدین یا فیس بوک یکسان نیست. محتوایی که در اینستاگرام مورد استقبال قرار می گیرد ممکن است در شبکه اجتماعی لینکدین چندان محبوب نباشد.

5- تولید محتوا برای ارسال ایمیل

روش دیگر تولید محتوای متنی نوشتن متون فنی برای اهداف بازاریابی ایمیلی است. کمپین های بازاریابی ایمیلی در رده نوشتن محتوای تبلیغاتی قرار می گیرند، اما باید حساسیت بیشتری نسبت به ارائه نوشتن تخصصی داشته باشید. انتشار یک ایمیل به این معنی است که هزاران نفر با نام تجاری، محصولات، خدمات و راه حل های ارائه شده شما آشنا می شوند.

به این ترتیب متن هایی بنویسید که مخاطب را به مشتری تبدیل کند و سپس به شما وفادار بماند. ارائه محتوای ارزشمندی که با ایمیل مارکتینگ شما مرتبط است و می تواند ارزشمند باشد، باید به اندازه کافی جذاب باشد تا مشتریان را جذب کند و آن‌ها را به برند شما علاقه مند کند. یعنی فروش بیشتر و سود بیشتر.

مهارت های کلیدی برای انواع تولید محتوای متنی

آیا تا به حال فکر کرده اید که یک نویسنده محتوا به چه مهارت هایی نیاز دارد؟ چگونه یک متن برای تولید محتوای تخصصی آماده کنیم؟ چگونه می توانیم انواع محتوای متنی را بدون خطا یا حتی نقص تولید کنیم؟

این‌ها مهمترین سوالاتی هستند که هر سازنده محتوا، نویسنده، کسب و کار یا مدیر بازاریابی دیجیتال باید در نظر داشته باشد.

یک متن فنی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد به گونه ای که منجر به فروش میلیاردها یا میلیون ها محصول یا خدمات شود. اگر می خواهید محصول یا خدماتی را در کشور یا حتی بازارهای بین المللی عرضه کنید، باید بدانید که چگونه محتوای خوب بنویسید.

برای این کار انواع تولید محتوای متنی را بشناسید و درک درستی از آنچه می فروشید داشته باشید. یک تولیدکننده محتوا باید دقیقا بداند محصول یا خدمات چیست و چه مزایایی دارد.

اگر نویسنده به آنچه می نویسد باور نداشته باشد، نمی تواند مخاطب را قانع کند. یک سازنده محتوا یا نویسنده محتوا از چیزی استفاده می کند که متن فنی کلی را بهبود می بخشد.

یکی دیگر از توانایی های ایجاد موفقیت آمیز انواع محتوای متنی، توانایی کار در یک تیم است. وقتی با دیگران تعامل می کنید، بهترین ها را در جامعه می شناسید.

در اینجا یک نکته مهم وجود دارد؛ اگر متون فنی را در همه موضوعات بنویسید، یک کپی رایتر تخصصی برای تولید محتوا نیستید. برعکس، اگر یک یا چند موضوع خاص را با توجه به سلیقه و مهارت خود انتخاب کنید و در مورد همان موضوع بنویسید، نویسنده ای متخصص می شوید که می تواند متون تخصصی بنویسد که در نگاه اول برای مخاطب جذاب باشد.

محتوای متنی بسیار حرفه ای تولید شده نه تنها ورودی ارزشمندی را برای یک وب سایت فراهم می کند، بلکه بازخورد نیز دارد.

تولید محتوای تخصصی صنعتی و تولید محتوای تخصصی گردشگری دو نمونه از مهارت ها و تخصص های سرمایه گذاری است.

چطور می توانیم بفهمیم درباره چه موضوعی باید بنویسیم؟

یکی از مهمترین جنبه های تولید محتوای متنی، یافتن یک موضوع تولید محتوای خوب است.

اگر در این زمینه تازه کار هستید، ممکن است از خود بپرسید که چگونه منابع خوبی برای تولید محتوا پیدا کنم. یا چگونه بدانم در مورد چه چیزی بنویسم؟ این یک چالش مهم است که می خواهیم در این بخش به آن بپردازیم.

برای ایجاد محتوای تخصصی در هر موضوعی می توانید مانند قبل اقدام کنید. تحقیق در مورد موضوعات مختلف؛ وقت بگذارید و از هر نظر به موتورهای جستجو نگاه کنید.

موتور جستجوی گوگل بهترین کمک برای یافتن یک موضوع خوب برای تولید محتوا است. برای انتخاب منابع مناسب برای ایجاد محتوای وب سایت، می توانید در مورد هر موضوعی که به ذهنتان می رسد، جستجوی گوگل انجام دهید تا پیشنهادات مختلفی را به شما نشان دهد.

یک کلمه می تواند تا 10 مثال یا بیشتر از موضوعات را برای نوشتن در اختیار شما قرار دهد. فهرستی از بهترین کلمات کلیدی یا سوالاتی که می توانند در حوزه های مختلف ظاهر شوند تهیه کنید.

البته یافتن موضوع برای انواع تولید متن بدون حساب کتاب امکان پذیر نیست. شما باید دقیقا بدانید که مخاطبان آنلاین شما به چه چیزی علاقه دارند و بیشتر به دنبال چه چیزی هستند.

اکنون که یک متن فنی را نوشته و منتشر کرده اید، زمان آن رسیده است که بفهمید چه محتوایی محبوب ترین است.

بعد از مدتی متوجه می شوید که روی چه محتوایی کار می کنید و کدام متن ها اهمیت کمتری دارند.

با هر روشی برای ایجاد محتوای حرفه ای وب سایت، به یاد داشته باشید که باید ارزش محتوا ایجاد کنید. این رمز موفقیت شماست و به راحتی وب سایت یا شبکه اجتماعی شما را به میلیون ها بیننده معرفی می کند.

از کجا شروع کنیم؟

حال که با مینی کامپیوترها و تولید محتوای متنی و ویدئویی آشنا شدید؛ اکنون این سوال پیش می آید که بهترین مینی کامپیوترها برای تولید محتوای متنی و ویدئویی کدامند؟

برای انجام تولید محتوای متنی و ویدئویی می توانید از مینی کامپیوتر مدل 5070 دل وایز، مینی کامپیوتر 7020 فول پورت دل وایز و مینی کامپیوتر 5060 دل وایز استفاده کنید.

معرفی مینی کامپیوتر Dell Wyse 5070

مینی کامپیوتر دل وایز 5070 یک محصول قدرتمند از کمپانی دل است. با توجه به اینکه دل یکی از شرکت های متخصص در زمینه طراحی و ساخت کامپیوترهای شخصی کوچک و اقتصادی می باشد، مدل های زیادی از مینی کامپیوترها را در این دسته تولید کرده است.

استفاده از قطعات با کیفیت موجود در بازار از جمله وجود پردازنده قدرتمند چهار هسته ای AMD (1.5 گیگاهرتز) با فرکانس 1.5 گیگاهرتز، تین کلاینت DELL WYSE 5070 را کارآمدتر از قبل کرد.

مینی کامپیوتر 5070

امکان افزودن رم و نصب حافظه SSD، HDD و FLASH SSD در مینی کامپیوتر DELL WYSE 5070 ‌ وجود دارد که ارزش خرید زیادی به آن بخشیده است. دارای دو اسلات حافظه رم DDR4 و پشتیبانی تا 16گیگابایت  و کارت شبکه وایرلس سری AC با سرعت 867Mb/s است.

DELL WYSE 5070  مجهز به پردازنده های گرافیکی AMD Radeon HD 8330E و Radeon E6240 است که قابلیت نمایش تصاویر بر روی 2، 3 و 4 نمایشگر  با وضوح UltraHD را فراهم می کند.

مینی کامپیوتر DellWyse 5070 از کارت های شبکه اینترنت 10/100/1000 گیگابایتی پشتیبانی می کند و بسیار کم مصرف (تقریباً 65 وات مصرف برق) می باشد. مینی کامپیوتر DELL WYSE 5070 ‌ نیز ظاهری ساده و یکپارچه و راضی‌کننده دارد که این مینی کامپیوتر را برای کارهای اداری و سازمانی مناسب می‌کند.
دل وایز 5070 یک کامپیوتر کوچک انعطاف پذیر از دل است که می تواند از تین کلاینت به زیروکلاینت تغییر یابد.

5070 DELL WYSE می تواند به پروتکل های مجازی سازی مختلف مانند RFX/RDP/RDS، PCOIP، HDX/ICA در حالت صفر مشتری متصل شود.

برای استفاده از DELL WYSE 5070 در حالت زیروکلاینت، کافی است یک سیستم عامل لینوکس به نام Thin OS (سیستم عامل) نصب کنید.

معرفی مینی کامپیوتر Dell Wyse 5060

مینی کامپیوتر Dell Wyse 5060 یکی از محبوب ترین محصولات دل است.  Dell Wyse 5060  حدود 930 گرم، کمتر از یک کیلوگرم، به اندازه یک کتاب وزن دارد و فضای کمی را اشغال می کند. به طور کلی تین کلاینت های برند دل از نظر کیفیت و عملکرد عالی هستند و جزء محبوب ترین مشتریان این برند هستند.

مینی کامپیوتر 5060

مشخصات فنی Dell Wyse 5060

این محصولات معمولا نیاز کاربران با کاربردهای مختلف و همچنین مشخصات سخت افزاری متفاوت را برآورده می کنند. Dell Wyse 5060 با پردازنده AMD Steppe Eagle GX-424 (چهار هسته ای 2.4 گیگاهرتز) عرضه می شود. پردازنده تین کلاینت Dell Wyse 5060 با AMD Steppe Eagle GX-424 توسط AMD در سال 2014 معرفی شد.

Dell Wyse 5060 دارای 4 هسته با فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتز است. این پردازنده همچنین به گرافیک یکپارچه Radeon R5E مجهز شده است.

پردازنده تین کلاینت DellWyse 5060 دارای 2 مگابایت حافظه نهان L2 است که در تست ها به خوبی از عهده چندوظیفه ای بر می آید.

نتیجه تست پردازنده مینی کامپیوتر Dell Wyse 5060 از 2497 تا 3200 در پارامترهای مختلف. این امتیاز در دسته کاربران آفیس عالی است و به راحتی مدیریت برنامه های اجرایی را که هنگام اجرای تین کلاینت Dell Wyse 5060 مشاهده نمی کنید، ردیابی می کند.

معرفی مینی کامپیوتر 7020 Dell Wyse

تین کلاینت دل وایز 7020 مجهز به یک سیستم پردازنده چهار هسته ای AMD Gseries است که قادر به اجرای طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی کاربر، از جمله بارهای ترافیکی سنگین و گرافیک های پیشرفته است.

مینی کامپیوتر Dell Wyse 7020 B دارای پردازنده چهار هسته ای AMD GX-415GA از شرکت AMD با فرکانس 1.5 گیگاهرتز است. این محصول فاقد فن و قطعات متحرک می باشد و تا 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته قابل استفاده است.

 

مینی کامپیوتر 7020

Dell Wyse 7020 می تواند در حالت زیروکلاینت با انواع پروتکل های مجازی سازی مانند ICA، HDX، PCOIP، RDS، RDP و RFX اجرا شود. همچنین این محصول قابلیت پشتیبانی از رم و حافظه داخلی FLASH SATA SSD و SATA SSD، SATA HDD را دارد که ارزش خرید این محصول را افزایش داده است. دارای دو اسلات حافظه رم DDR3L و پشتیبانی تا 16 گیگابایت به همراه  کارت شبکه وایرلس سری 2N  با سرعت 300MB/s  است.

نتیجه گیری

اکنون با مقوله تولید محتوای متنی و ویدئویی به طول کامل اشنا شدید. برای تولید محتوای متنی و ویدئویی نیاز به ابزار مناسب دارید که ما در این مقاله مینی کامپیوترها به شما معرفی کردیم. در نهایت تلاش ما در این مقاله بر این بوده است که بتوانیم به شما کمک کنیم با توجه بودجه خود  بهترین انتخاب را در مینی کامپیوترها داشته باشید.